• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • freemind
    Bina skrev 2009-07-08 08:32:47 följande:
    Välkommen! Skoj att du hittat hit!
    Välkommen hit!
    alias skrev 2009-07-08 08:31:43 följande:
    Godmorgon!Efter att ha följt er tråd ett tag och insett att jag är en av er, dvs passionerat förälskad och totalt beroende av Odd Molly, har jag idag reggat på mig. Hoppas jag får vara med!Är OM-beroende sedan drygt ett och ett halvt år, då jag inhandlade en röd Smallville Cardigan. Det blev början till ett ständigt spanande, jagande och nattligt frenetiskt surfande på dvs shoppingssajter - och till många stunder där jag med enn fånigt leende på läpparna hängt in ytterligare ett nytt (oftast) väldoftande plagg med den underbara loggan.Har shoppat (och sålt) en del på tradera också, men har blivit lite skraj efter att ha sett hur det dyker upp fler och fler kopior. Har själv gått på en nit, tror jag, och håller mig därför lite avvaktande.Jag väntar just nu, precis som alla er andra, på höstkollektionen. Har bockat av ett par ex jag bara MÅSTE ha. Så nu är jag inne var femte minut och ser om någon webbshopp uppdaterat ännu, men icke ...Ska till Mathildes idag, läste att det är 50% rea och det KAN ju finnas något jag inte kan leva utan trots att jag varit där en gång i veckan under våren ...Kram
    Välkommen hit!
    Här finns flera likasinnade :)
  • freemind
    Bina skrev 2009-07-08 08:32:47 följande:
    Välkommen! Skoj att du hittat hit!
    Välkommen hit!
    alias skrev 2009-07-08 08:31:43 följande:
    Godmorgon!Efter att ha följt er tråd ett tag och insett att jag är en av er, dvs passionerat förälskad och totalt beroende av Odd Molly, har jag idag reggat på mig. Hoppas jag får vara med!Är OM-beroende sedan drygt ett och ett halvt år, då jag inhandlade en röd Smallville Cardigan. Det blev början till ett ständigt spanande, jagande och nattligt frenetiskt surfande på dvs shoppingssajter - och till många stunder där jag med enn fånigt leende på läpparna hängt in ytterligare ett nytt (oftast) väldoftande plagg med den underbara loggan.Har shoppat (och sålt) en del på tradera också, men har blivit lite skraj efter att ha sett hur det dyker upp fler och fler kopior. Har själv gått på en nit, tror jag, och håller mig därför lite avvaktande.Jag väntar just nu, precis som alla er andra, på höstkollektionen. Har bockat av ett par ex jag bara MÅSTE ha. Så nu är jag inne var femte minut och ser om någon webbshopp uppdaterat ännu, men icke ...Ska till Mathildes idag, läste att det är 50% rea och det KAN ju finnas något jag inte kan leva utan trots att jag varit där en gång i veckan under våren ...Kram
    Välkommen hit!
    Här finns flera likasinnade :)
  • villemina

Hej!

Jag har varit på Kosta Outlet!!!!

WOW, säger jag bara! MASSOR med Odd Molly!! Allt var nersatt 40% - 50%. Jag fyndade en wrap-tunika i chalk / lila för 840:- (hade kostat 1600 .
    Det fanns koftor, klänningar, tunikor, jeans, jeanskjolar, scarfsar m.m. Hade jag bara haft råd hade jag handlat mycket mera. Provade däremot det mesta.

Vill verkligen rekommendera detta ställe, det var kanonbra!!

• One

Ser att det är fler som har sett att en säljare på Tradera lagt ut plagg från Höstkollektionen! Jag såg det nu (är lite seg ibland) men får de göra så? Och är det jättefejk??

Det är ju knappt så nätbutikerna lägger ut något innan för förbokning så hur kan en säljare på Tradera lägga ut något nu?? Om det inte är något skumt..?

Ni kanske vet om säljaren är seriös, annars borde man kanske vbf till odd molly? Om de nu bryr sig....börjar undra mer och mer...

Skulle vilja lyfta en sak till här som många kanske tycker är lite känsligt. Bina pratade om det tidigare, iaf på sin blogg!, och det är kvaliteten. På mollys hemsida står det ju att de vill ha kvalitet. Men jag syr mycket själv och blir naturligtvis lite kräsen, men plagg som kostar så mycket som Mollys borde hålla bättre kvalitet i sömmar och detaljer. Jag tittade på en blus häromdagen och jämförde den med ett vanligt hmplagg och hm´s plagg var bättre sytt!!!! Säger en hel del...! Missförstå mig inte, jag tycker jätte jättemycket om OM men det är ju skandal om de börjar tumma på kvaliteten..

Bina, ang din klänning, lämna in till skräddare om du vill behålla plagget, men jag tror att det kommer att spricka på fler ställen, tyvärr. Jag har en spoiler som efter 3 timmars användning drar sig i sömmen mitt fram mellan bysten...mycket trist. Och det är inte så att den är för liten/jag är för stor... Tänkte sätta mig med lite lim och förstärka sömmen.

Men det är lite knas, tror det beror på modellen: söm mitt fram är kanske inte så himla smart? Ett utsatt ställe...och det ser verkligen ut som om de använt fel tråd eller felaktigt nål...
    Synd om spoilers:na de är ju outstanding i o m att de är så vackra...man kanske skull sy en egen?

Annars sitter jag mest och dregglar över höstens plagg och hoppas att mitt drömplagg inte släpps när jag inte har tillgång till internet...Tycker egentligen att de släpper den lite tidigt? Höst i augusti? Kul att se, men i slutet av augusti känns mer naturligt!

Vad långt det blev, och lite lätt klagigt...ursäkta mig, men som sagt, missförstå mig inte, jag älskar odd mollys kläder...

• Bina
    villemina skrev 2009-07-08 10:31:05 följande:
    Hej! Jag har varit på Kosta Outlet!!!! WOW, säger jag bara! MASSOR med Odd Molly!! Allt var nersatt 40% - 50%. Jag fyndade en wrap-tunika i chalk / lila för 840:- (hade kostat 1600 . Det fanns koftor, klänningar, tunikor, jeans, jeanskjolar, scarfsar m.m. Hade jag bara haft råd hade jag handlat mycket mera. Provade däremot det mesta. Vill verkligen rekommendera detta ställe, det var kanonbra!!
    *svim*
  • Bina

Ias.. vad bra att du outade dig med limmet.. hur gör du och vilket lim? Jo jag får väl lämna till skräddare och jag tror inte att det går att fixa utan att ta in den hela den biten och det vet jag inte om jag kan ha i storlek.. jag skall klura lite på någon form av band-lagning.

• Bina

fortsätter.. jag skulle ju såklart helst vilja "skrapa" iordning sidentyget och förstärka på baksidan med lim *novis*

• Julienne

Hej!

Har inte sett så mycket Odd Molly kläder förut men har nu i en blogg sett en grå stickad klänning som tydligen ska vara från höstkollektionen som kommer efter sommaren. Hur får man tag på en sån? Det står "#69 Coolwool dress, grey" i bloggen.

• Audrey Will
    One skrev 2009-07-08 10:37:26 följande:
    Ser att det är fler som har sett att en säljare på Tradera lagt ut plagg från Höstkollektionen! Jag såg det nu (är lite seg ibland) men får de göra så? Och är det jättefejk??Det är ju knappt så nätbutikerna lägger ut något innan för förbokning så hur kan en säljare på Tradera lägga ut något nu?? Om det inte är något skumt..? Ni kanske vet om säljaren är seriös, annars borde man kanske vbf till odd molly? Om de nu bryr sig....börjar undra mer och mer...Skulle vilja lyfta en sak till här som många kanske tycker är lite känsligt. Bina pratade om det tidigare, iaf på sin blogg!, och det är kvaliteten. På mollys hemsida står det ju att de vill ha kvalitet. Men jag syr mycket själv och blir naturligtvis lite kräsen, men plagg som kostar så mycket som Mollys borde hålla bättre kvalitet i sömmar och detaljer. Jag tittade på en blus häromdagen och jämförde den med ett vanligt hmplagg och hm´s plagg var bättre sytt!!!! Säger en hel del...! Missförstå mig inte, jag tycker jätte jättemycket om OM men det är ju skandal om de börjar tumma på kvaliteten..Bina, ang din klänning, lämna in till skräddare om du vill behålla plagget, men jag tror att det kommer att spricka på fler ställen, tyvärr. Jag har en spoiler som efter 3 timmars användning drar sig i sömmen mitt fram mellan bysten...mycket trist. Och det är inte så att den är för liten/jag är för stor... Tänkte sätta mig med lite lim och förstärka sömmen.Men det är lite knas, tror det beror på modellen: söm mitt fram är kanske inte så himla smart? Ett utsatt ställe...och det ser verkligen ut som om de använt fel tråd eller felaktigt nål...Synd om spoilers:na de är ju outstanding i o m att de är så vackra...man kanske skull sy en egen? Annars sitter jag mest och dregglar över höstens plagg och hoppas att mitt drömplagg inte släpps när jag inte har tillgång till internet...Tycker egentligen att de släpper den lite tidigt? Höst i augusti? Kul att se, men i slutet av augusti känns mer naturligt!Vad långt det blev, och lite lätt klagigt...ursäkta mig, men som sagt, missförstå mig inte, jag älskar odd mollys kläder...
    Jag tror inte de är fejk. Men hade som sagt varit intressant att veta vem säljaren är och hur hon kommit över plaggen. Antagligen webshopägare, i objektsbeskrivningen får man ju flera storleksval på de flesta plaggen. Men jag undrar också vad Odd Molly HK hade tyckt om det...?
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna