Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

elma skrev 2009-08-09 09:06:57 följande:
    är det någon som vet om OM butiken har en mailadress? Skickar de till en precis som mathilde gör? Vill så gärna för söka få ta i en mindre storlek i full emb lace dress, den gröna. Jag har ju en oanvänd 2:a men den är för stor, så jag tänkte det kankse finns kvar en 1:a på rean hos OM. Någon som skall dit eller vet att de skickar??? Jag har lagt ut min Berry dress på T, den var för stor i stl 1. :(
    Tror det ska stå någon på hemsidan under retailers.

Sen får du nog inte skriva att du lagt ut på T här i tråden. Det räknar FL som att du gör reklam för din försäljning tror jag. Det är bäst att du anmäler ditt eget inlägg.
  • Duntoffla
    Mamma2001 skrev 2009-08-09 22:44:47 följande:
    Hej Hej tjejer! Nu har jag suttit och läst ikapp de senaste dagarnas inlägg här.... Verkar fortfarande pratas mycket om kopiorna som finns ute på bland annat Tradera. Personligen harj ag aldrig handlat OM på tradera och kommer förmodligen inte göra det heller... och efter sånt här blir man självklart ännu mera skeptisk! Sen finns det nu även ni som sagt att vissa funkar det toppenbra för... Super!Men jag är alldeles för bekväm och osäker för att våga/vilja/lite på traderas mollyplagg som ligger ute...
    Hej hej!

När det gäller kopior så försöker jag undvika säljare som har många likadana (eller bara många helt enkelt) objekt ute där det är nya varor. För mig är det en liten varningsklocka. Är det däremot enstaka plagg eller begagnade känns det bättre.
  • Duntoffla

God kväll tjejer!

Ser att det diskuteras kopior fortfarande. Så trist att man ska vara så osäker på att kunna köpa på T {#lang_emotions_undecided}

Själv väntar jag som sagt hem en blus och en jeanskjol Hoppas att de passar.

Ingen som har sett en superpleated blouse i strl 2 i någon butik någonstans? På rea?

• Duntoffla

Provade nu min lovefirst tunika i rosa och inser att mitt vita linne med smala band inte är det snyggaste valet till då det är så trist nertill. Skulle vilja ha ett linne med smala band och vit spets/brodyr nertill. Har någon tips på fina såna som inte är svindyra? Det behöver inte vara OM. Vill helst slippa "kupor" upptill utan bara slätt men med fin kant *många krav*

• Duntoffla
    Mabimao skrev 2009-08-10 22:31:03 följande:
    Har varit i halmstad och kollat OM utbud. På Nicco lite rea kvar. Mest underkjolar, men även lite frotté och få jeans. På Nordic Safari fanns det lite mer. Cocomma toppar, några tunikor och frotté klänningar......och tyvärr.....en Dudette i stl 4! Jag ville ju ha en 3:a.......snyft....... Så det blir att kolla T. Men jag vet ju i alla fall nu att 4:an är för stor.......
    Vad synd att det bara fanns en 4:a kvar . Du får spana på T istället. Köpte du ngt annat?
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2009-08-10 23:06:04 följande:
    Nope.....ingen OM. Fyndade 2 sjalar och linnen dock. Jättefina linnen på HM. Ribbade med söt brodyr (runt halslinning och armar) Köpte tre (alla de färger som fanns, lila, powder och svart) kostade 79 kr styck!!!!!!!!! Blir toppen under OM koftor i höst & vinter.
    Ja, de är toppen! (tror det är såna jag har) Har de en rosett framtill på halslinnen också? Vet att det finns 2 liknande varianter. Synd att de inte har spets/brodyr nertill
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2009-08-10 23:23:23 följande:
    Sorry ni andra för OT. Ingen rosett och 94% viscose 6% elastane. Jag tycker om att det inte är spets nertill. För mig måste det vara spets på rätt sätt. Kan lätt bli fel....Tycker om virkade spetsar, mindre om lace.....har liiite svårt för spetsen på min cupcake tischa tillex. Fånigt, javisst. Jag är till exempel allergisk mot leggins med spets längst ner (på mig )
    Jag förstår vad du menar. Med spets (som jag vill ha den) är det kanske snarare brodyr a la kanten på ex Dudetten dvs stor bred.
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2009-08-10 23:39:02 följande:
    Å vad snygg jag var Fotona är i den andra datorn, så jag lägger in dem om en vecka
    Klart du var! Det blir kul att se bilderna sen.

Nu är det god natt för min del...
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna