Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Kajsan skrev 2009-08-04 21:57:24 följande:
    Adressen till Om butiken? Nån?
    Humlegårdsgatan 13. Bakom Sturegallerian. Gå genom Massimo dutti och ta sen höger.
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2009-08-04 22:03:40 följande:
    Tack, då promenerar jag dit i morrn!
    Jag måste också dit. Undrar om det är helt kört att komma dit på eftermiddagen? Kan ju inte förrän 16-16.30
  • Duntoffla
    One skrev 2009-08-05 14:16:29 följande:
    Hjälp! Jag har sån vånda! Kan helt enkelt inte bestämma mig för om jag ska köpa indy dress eller ej....den är så läcker och det som egentligen är tvekan är inte klänningen i sig, utan priset! Och om maken får reda på priset, ja då blir det myyycket jobbigt!! Han skulle tycka jag var galen om jag sa att den kostade 1000kr...nu har han ju sett en hel del av mina andra mollysar men han har sån noll koll på mode, så han vet inte hur dyra plaggen är...men det räcker ju att någon annan "vänlig" själ upplyser honom... Hur 17 gör ni för att rättfärdiga era köp? Jag har dessutom, hoppas jag, bokat två av höstens kläder, varav en klänning, men de är inte i samma stil. De två plaggen ska jag ha, oavsett pris. Sedan har jag förälskat mig i coolwool dress, i royal, men helt i ull, jag misstänker att jag inte kommer att kunna ha den...ull kliar ju så fruktansvärt! (Fast med en tröja under och en underkjol så.... ) Nu har jag inte sådana inkomster att jag kan köpa hur som helst...tänk om man vann på en trisslott...! Köpte en gallery shirt i dark red igår, helt underbar och kommer att vara en del av mina julkläder i år! Vilket betyder att jag i nuläget har två plagg med fjärilar på. Blir ett tredje för mycket...help me out nu!
    Jag har ju knappt några OM plagg men jag har förut köpt massa danska barnkläder. Förvisso inte så dyra men många . Jag säljer på Tradera och så länge jag använder de pengarna så är det ingen som bryr sig här hemma. Men nu när jag köpte ett par OM-plagg så sa jag till sambon att jag "lånar" pengar från vårt konto och betalar tillbaka när Traderapengarna rullat in. Varför då? undrade han. Och i rättvisans namn så använder han ju våra gemensamma pengar till att köpa kläder till sig själv så varför skulle inte jag? Dessutom verkar han samla på fiskeprylar

"Problemet" är väl att vi inte några millar på kontot direkt så det gör ju att man ändå har lite restriktoner. Jag tycker själv att en klänning för 3000 pix är för mycket pengar. I alla fall när det alltid finns andra hål att stoppa pengarna.

Jag kommer i alla fall att försöka spara lite pengar, kanske sälja av lite ( har faktiskt rensat lite hemma och sålt av sånt som bara står) för att i framtiden finansiera mina OM-köp. Sen kan man ju om man tröttnat på ngt plagg sälja det och köpa något annat för de pengarna.

Kanske dyker den snart upp på rea?

Jag kan däremot inte råda om du ska köpa eller inte då jag själv fastnade helt för Indyn och den står på min önskelista. En dag så... Tror den blir superfin till mina ljusbruna boots{#lang_emotions_tongue_out}

Sorry för novellen
  • Duntoffla
    One skrev 2009-08-05 16:02:34 följande:
    Ok. sökte på barnkläder på Tradera. Majoriteten av dessa kläder hade noll kr i bud. Jag har nog mest köpt henneskläder till barnen, förutom overaller på Pop (de är i kanonskick- undras om man kan sälja dem..?)och enstaka pop-plagg. De allra flesta av barnens kläder är i superskick. Jag har hållit borta fläckar och lyckats, men de är väl använda, iaf en del... Egensydda kläder verkar heller inte köpas heller. Med det jobb man lägger ned och tyg etc borde folk uppskatta det hantverket men icke- verkar det som? Men jag kan ju testa och lägga ut någon av de urvuxna klänningarna/tunikorna för att se. Var är bästa stället tycker ni? Blocket eller Tradera?
    Nej, HM ger inga stora pengar. Pop drar säkert igång snart. De danska typ MOlo, SMåfolk mfl ger helt klart bästa andrahandsvärdet.
  • Duntoffla
    alias skrev 2009-08-05 19:33:05 följande:
    Ingen som reashoppat i Odd Mollybutiken idag?! Vill höra om och se lite FYND!!!
    Jag har

Kom nyss hem efter att ha suttit på kontoret sedan kl 17.30 ikväll. {#lang_emotions_throwup} Det går bra med min semester

Hann i alla fall förbi en sväng på OM-rean. Hade ingen förmögenhet med mig men shoppade en cupcake longtop dark powder, en superpleated blouse powder och en lovefirst tunic rosa.

Tyvärr tror jag att superpleated är för liten. Behövde nog egentligen en 2:a men den som fanns där i cerise saknades det 2 knappar på. Ok en så man kan sy i men två finns ju inte med i extraknappspåsen Nåväl, är 1:an liten får den vandra vidare

jag tyckte att det var mycket kvar trots att jag kom vid 16-tiden. Kanske sprang jag på någon av er där?
  • Duntoffla
    One skrev 2009-08-05 21:09:37 följande:
    Nu har jag mailat ajabajakids ang min angelina dress. Kanske är jag petig men en klänning som kostar så pass mycket tycker jag inte ska få fula fållar a´la hm. Hoppas de svarar snabbt. Tänkte ringa dem imorgon em också. Det är ju inte så att det syns på håll men det syns när man sitter och jag tycker att ett dyrt plagg ska vara bra sytt. Punkt. Men jag kanske är ensam om det eller tycker ni att man kan vara lite extra petig när det gäller dyrare kläder? Hade det varit ett plagg från HM hade jag nog inte gjort ngt men nu förväntar jag mig mer. Känns som lite kvalitetskontrollbrist igen...
    Helt rätt. Det är ju inga billiga plagg direkt. Hoppas att de är tillmötesgående.
    Mamma2001 skrev 2009-08-05 20:44:56 följande:
    Jag är en som INTE säljer barnkläder. Dels för att jag tycker det är för mycket jobb bakom ,att packa typ 25 paket... och snittpriset blir ju inte så mycket för ett plagg (iof är det väl mängden som räknas... men jag är för bekväm) Kanske ska man börja sälja saker? Eller näe.... jag är för seg för det
    Har du "rätt" märken så är det värt det. Jag köper ex en molo-body för 249 kr och får mellan 100-200 kr för den på T beroende på storlek och print. Min barnklädesshopping går runt på så sätt. Plaggen hamnar i slutändan på samma pris som ett plagg från HM. Som man tyvärr inte får många ören för. Men sen hör ju till saken att jag tycker att det är rätt KUL med Tradera. Inte att packa och greja men när pengarna rullar in
  • Duntoffla
    Mamma2001 skrev 2009-08-06 08:44:28 följande:
    Och här sitter jag med en uppsjö av Nova Star, Molo, Katvig, Platisock, MiniRodini m.fl .... Ja, nån gång kanske man ska börja
    Vilken guldgruva!

Lycka till med kalaset!
    Skrutteruttan skrev 2009-08-06 06:58:21 följande:
    För att inte tala om Nova Star och rätt bra för me&i tycker jag...
    Absolut! Me & I har jag inte så mycket erfaranhet av men NS går som smör i solsken.

Själv är jag tillbaka hemma. Har ju nyinskolning på dagis denna vecka men Noel la en maräng vid frukostbordet på dagis så vi är hemma igen. Nu vilar han. Tror det måste vara en febertopp eller ngt.

Sitter här och ska strax dricka kaffe och fila lite på min önskelista. Den växer samtidigt som en del saker prickas av. För en månad sen ägde jag inte ett enda Molly-plagg, nu huserar 8 stycken i min garderob
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna