Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

One skrev 2009-08-06 10:16:06 följande:
    Ja, jag vill ju helst ha pengarna tillbaka på min Angelina dress. Det är ju inte så att den sömmen "bara är att fixa" lite lätt. Vill de ha avdrag för att jag använt den...nja, varför det egentligen? Visst går väl knappar att fixa osv men detta går inte att fixa. Duntoffla: går det inte att ta den större storleken på superpleated och be att de fixar fram två extra knappar, du ska ju ha en extra med vid köpet också, som du kan sy i och så be om extra rabatt, utöver de 50% alltså!, för att du gör det jobbet....om den finns kvar nu förstås! Knappar är ju som sagt lättfixade..!
    Hon sa i butiken att HK ev hade men eventuellt känns jobbigt. En knapp finns ju att sy dig men om det saknas en är det inte så snyggt. Det är såna där lite virkade/broderade knappar dessutom. Jag får se om den finns kvar på måndag då jag jobbar igen. Bor en bit utanför stan och pallar inte åka in igen. Provade 1:an igår och den sitter nog bra över axlarna men jag är lite kluven om den är för tight vid armhålan. {#lang_emotions_undecided}
    One skrev 2009-08-06 10:22:44 följande:
    Igår fick jag reda på vad nr 24 och nr 21 kommer att kosta i höst när de kommer...huvva! Jag tror nog att OM har höjt sina priser. På Indy dress kan man ju åtminstone tänka att det är silke/bomull blandning i kjolen och broderat på kjolen och överdelen....osv Men nr24 är i poplin och inte lika broderad...och den kommer att kosta lika mycket!! Nr 21 kommer att ligga på 1599kr om jag inte minns fel...och det är också i poplin och endast en blus... Att jämföra med t.ex. 4 continent x-stitch...1700kr kostade den väl och den är täckt med korsstygn och ett stort broderi fram... Nåja, jag fick hicka och började titta runt i garderoben för att se vad jag kan försöka sälja...så nu ska jag fota lite och prova att lägga ut på Tradera. Wish me luck! (Nä, inga mollysar- än så länge finns det ingen jag vill sälja) Priset på nr 24 fick mig iaf att fundera ett varv till på Indyn....två klänningar till det "facila" priset....nja....någon som vill köpa min brudklänning? "Skämtar".
    Ja, man tycker ju att mer "arbetade" plagg borde vara dyrare och de som inte är det något billigare. Skumt!
  • Duntoffla

Har du förresten inga gamla gravidkläder kvar? de brukar vara lättsålda. Själv har jag krängt ett Laban-gym och funderar på babysittern. Kommer ändå byta om det blir en kotte till.

Se dig omkring, det finns ALLTID saker man kan göra sig av med. Vi stod på en Bakluckeloppis och hade bara skit kändes det som men kom hem 1100 kr rikare. Kul var det också

• Duntoffla
    Sommarbebben skrev 2009-08-06 10:47:51 följande:
    Du ser det lättast på den "taturering" på ärmen som plaggen har, sedan kan du enkelt se vilken kollektion plagget tillhör, och sedermera vilket år det kom. En förteckning finner du bla på min blogg: mollyflickan.blogspot.com/2009/08/tankar-krin...#links Annars så kan du säkert beskriva hur logon ser ut, så kan säket någon här i tråden hjälpa dig!
    Om de saknar logga på ärmen, ex cupcakes longtop... är ex Colore Superiore en kollektion? Känner mig lätt dum...

Tack för förteckningen!

lite nördigt så sitter jag och försöker göra en förteckning i Excel
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2009-08-06 11:06:36 följande:
    In odd we trust - Våren 06 Break Free - Sommaren 06 Vive la Difference - Hösten 06 Dig the big Shiver - Vintern 06 The art of non sense - Våren 07 Burn baby Burn - Sommaren 07 Living Tenfold - Hösten 07 Hands of a Lover - Vintern 07 Amore Spare Integras - Våren 08 Soverign - Sommaren 08 . Maestress selectif - Hösten 08 Flow Feathers - Winter 08 Alla loggorna är olika på de olika kollektionerna. Flow feathers hade ex en brodyr på en fjäderpenna som skriver. Soverign såg ut som en stjärna (typ) Är ingen expert dock. Har hittat infon på nätet.
    Tack vad söta ni är!

En del verkar väl ha kommit ut i flera kollektioner så som Lovely Knits. Hur vet man vilket år den man har hemma tillhör? Det är en ljusrosa med marinblått band.
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2009-08-06 11:10:12 följande:
    Hoppas jag har rätt nu.... "ltd ed Jewlette "syftar på att vissa plagg har molly dollars med en liten juvel i (en plast sten) annars är ju molly dollarsen utan stenar.
    Hmm superpleated har molly-pengar men ingen juvel och lovefirst tunic har inga pengar alls och båda står det "ldt ed jewlette" i{#lang_emotions_undecided}
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2009-08-06 11:11:51 följande:
    Det ser du på loggan som är broderad på ärmen. Ta kort och lägg upp. Jag planerar (med er hjälp) att göra en förteckning med namn och loggor.....när dte regnar.
    Aha, är dem också olika? Min är från ngn vår då den är bomull. Det står bara ODD MOLLY på ärmen. Den har två blå rosetter baktill.

Det vore toppenbra med en förteckning. Lite kul kuriosa så där
  • Duntoffla
    isako skrev 2009-08-06 11:15:10 följande:
    artikelnummerna 21 oddmolly.com/collections/fall09?type=all&page...#19 17 oddmolly.com/collections/fall09?type=all&page...#7
    Superfina allihopa!
    isako skrev 2009-08-06 11:18:35 följande:
    Sååå fina! Önskar att min ladugård till rumpa hade fått plats i ett par sådana!!!
    Ja, det är det jag undrar om min breda häck verkligen gör?{#lang_emotions_undecided} På rean igår fanns det bara mindre storlekar i just den modellen. Vill ha dem med söta brodyren framtill
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna