• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • Mamma2001
    Frusna flickan skrev 2009-08-12 23:24:09 följande:
    Jag ser att det tipsas mycket om linnen att ha under koftor och dylikt. Är det bara jag som har problem med att jag måste ha tröja för armhålorna. Jag vill liksom inte ha koftor och annat direkt emot för jag vill inte tvätta så ofta. Vill ju inte slita i onödan. Jag har alltid tunna väldigt åtsittande bomullströjor, mest u-ringat under. Det har jag under allt som har ärm så att säga..El använder ni sådana där armhålsskydd eller tvättar ni era plagg och koftor varje gång - (el efter ett par gånger)?Detta gäller givetvs nte på sommarplagg.
    under bomullskoftorna har jag linne eller en top...
    Ullkoftorna är jag inget stort fan av öht. Men när det används såhar jag helst en långärmad tunn top under.
  • LR75
    Mabimao skrev 2009-08-12 23:36:06 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-08-12 23:24:09 följande: Vad är ärmhålsskydd?
    Undrar oxå vad det är??
    Helt klart spekulant om det är en bra produkt.
  • elma

Duntoffla: angående linne med spets nertill; Lindex hade några på rean, finns det roa kvar i deras outlet på internet, sedan har NOA NOA jättesöta med genombruten spets med 70% rabatt nu, jag har köpt några sådana, titta i mitt galleri. Noa Noa hade äve sådan med bredare spets, men inte i min storlek....

• Frusna flickan
    Mabimao skrev 2009-08-12 23:36:06 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-08-12 23:24:09 följande: Vad är ärmhålsskydd?
    Det är några slags papper, som en binda typ fast tunnare och för armhålan som man kan ha för att skydda kavajer och andra plagg som inte kan tvättas så ofta. Liksom en binda fästs den plagget och ej på huden `

*asg fck genast roliga minnen från mellanstadiet då jag och en kompis skulle prova trosskydd. Hon satte sin med klistret på m...n Ber om ursäkt om jag var ofin men oskyldiga misstag från 11-årsåldern måste man väl kunna bjuda på?
  • Audrey Will

Frusna flickan skrev 2009-08-13 09:50:21 följande:

Det är några slags papper, som en binda typ fast tunnare och för armhålan som man kan ha för att skydda kavajer och andra plagg som inte kan tvättas så ofta. Liksom en binda fästs den plagget och ej på huden `*asg fck genast roliga minnen från mellanstadiet då jag och en kompis skulle prova trosskydd. Hon satte sin med klistret på m...n Ber om ursäkt om jag var ofin men oskyldiga misstag från 11-årsåldern måste man väl kunna bjuda på?
    Hahaha!

Fortfarande inget höstnytt förresten? Vad lockande det är att bränna av en preorder på ButikCha.. men det lär man väl ångra när det svenska släpps.
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2009-08-12 23:41:23 följande:
    Under koftor har jag ibland linne och ibland tunna tröjor.Däremot tycker jag att det är svårt att ha något vettigt under ex min lovefirst tunic. Den är ju lite kortare och därför vill jag ha ett linne med spetskant som sticker ut. Långärmat funkar inte så bra under då jag inte vill att tröjan ska synas i ärmarna.
    Jag har köpt linnen och tajta tunna tröjor med arm  lite längre modell (ni vet, gina tricot osv) På en har jag sytt fast en underbar spets själv. Ska försöka ordna en bild när jag får möjlghet. Det är jättefint tycker jag. Det är ju så svårt att hitta ett lnne som stämmer både upp- och nertill. Totalpriset landande på under 200 kr plus en knapp halvtimmes jobb.

Och nej om tröjan lyser igenom är det kanske ingen hit.
  • Mrs

Hej :)

Får man fråga här, tänkte lite att ni ju säkert vet.........

Jag handlar något enstaka Odd molly plagg i bland när plånboken tillåter, liiite
    sent så har jag nu blivit kär i denna :
    oddmolly.com/collections/fall09&page=1#1

Verkar helt slut ?? I alla fall i en 4:a ?? *snyft*
    Står även att den är liten i storleken, någon i storlek 42 som provat och brukar ha en 3:a i annat ? Kanske går det inte ens att ha en 4:a även om det skulle finnas ?
    Hoppas lite för jag lär ju inte hitta nån.....;)
    Gillar inte de andra färgerna eller mönstrena lika mycket, bara denna....*drömmer*.

Hoppas det är ok att fråga och att nån kan svara ? Tack på förhand :)

• Audrey Will
    Mrs skrev 2009-08-13 13:25:37 följande:
    Hej :)Får man fråga här, tänkte lite att ni ju säkert vet.........Jag handlar något enstaka Odd molly plagg i bland när plånboken tillåter, liiitesent så har jag nu blivit kär i denna :oddmolly.com/collections/fall09&page...#1Verkar helt slut ?? I alla fall i en 4:a ?? *snyft*Står även att den är liten i storleken, någon i storlek 42 som provat och brukar ha en 3:a i annat ? Kanske går det inte ens att ha en 4:a även om det skulle finnas ?Hoppas lite för jag lär ju inte hitta nån.....;)Gillar inte de andra färgerna eller mönstrena lika mycket, bara denna....*drömmer*.Hoppas det är ok att fråga och att nån kan svara ? Tack på förhand :)
    Hej!

Den klänningen har jag, och den är liten i storlek. Har du 3 normalt behöver du 4 i denna. Den är slut i de större storlekarna i alla svenska webshops jag sett. Kanske går den att hitta på någon utländsk shop. Har även sett den på T, fast då till överpris.
    Lycka till och hoppas du hittar den! (Man brukar lyckas till slut )
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna