Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-06-09 15:25:39 följande:
    Jag är sjut trött på att se dessa "hintar" här inne och på FB helatiden...Så!Passar det inte att va i tråden så Va det då inte å då tycker ja inte man ska sitta å läsa i den heller om man inte vill ha med folket att göra...Å alla dessa kryptiska skrivningar på fb kan ja me klara mig utan, hur kul är det att se sån skit varje gång man loggar in... Nee slutar det inte så har inte ja lust att skriva i tråden längre om det ska "tjuvläsas" å va tjafs helatiden å då plockar ja bort folket som skriver på Fb... inte för att ja inte vill ha dom som vänner utan för att ja är less på att se skiten...Har JAG gjort nåt så vill ja veta det i ett mail på valfritt ställe, har ja inte gjort nåt så klarar ja mig utan!Å snälla sköt det hela lite snyggare istället å då menar ja ALLA inblandade, ta det där dom som igentligen inte har med det att göra slipper lyssna!ALLA ska inte behöva lida av den dåliga stämningen bara för att det fins folk som inte komer överens...
    du satte hammaren på spiken.jag känner precis så oxå.
    det är trist när man frågar om nån vill fika.man får inga svar och sen fikar några samma vecka men berättar det inte.då är man ju inte välkommen helt enkelt

ang skitprat så tänker jag inte skriva vem det är.men jag vet hur dennes mun gick illa om alla i tråden.tydligen var det inte omtyckt att jag blev sams med jenny då det nu inboxas till mig om att jenny har pratat en massa skit om mig.

vissa dagar borde denna tråd ligga under sandlådan.det slängs skit hit och dit,nån är sur på en person som i sin tur är sur på en tredje person.....
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-06-09 16:37:45 följande:
    Alltså, vad är det för nivå här?Du och jag har ju rett ut allt och lagt alla kort på bordet. Vi tänker bete oss som vuxna och lägga gammalt bakom oss.Då kanske jag ska börja inboxa alla som en annan viss person har snackat såå mycket skit om då? Men nej, det är inte min sak och det får stå för dem. Sen att det numera fjäskas för dessa personer gör mig spyfärdig men det är ju en annan sak. Vill man vara falsk så varsågod!Ibland undrar jag om folk är vuxna eller i 12-årsåldern egentligen??Tack gode gud för att man hann se personernas rätta sida i god tid!!
    ja det känns skönt att vi blev sams och kan prata med varandra utan problem.

ush här sitter man i telefon nu.en god vän som bor långt bort har fått dåliga besked så just nu känner jag att jag inte vill tjaffsa nått mer utan jag behöver kraft att stötta vännen framöver
  • Familjetrollet
    LillaLilli skrev 2009-06-09 17:03:08 följande:
    för att lätta upp stämningen:Jag ÄLSKAR att shoppa! men alltid när jag har pengar hittar jag inte så mycket, sen när pengarna nästan är slut finns hur mycket fint som helst!! typsikt.
    shoppa är jättekul.jag ska åka till norrköping framöver på shoppingtur.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-06-09 17:13:29 följande:
    Ååååh jag har världens sötaste man! Han kom nyss hem med en jättestor bukett av superfina gammalrosa (säger man så?) rosor!!
    åhh vad fint av din man.gammelrosa är fint
  • Familjetrollet
    LillaLilli skrev 2009-06-09 17:20:52 följande:
    härligt :D det är en bra shoppingstad!
    ja den är allt bra.ska försöka få med maken nästa gång.men han avskyr att shoppa kläder och roliga retroprylar
    JePaLuLi skrev 2009-06-09 17:31:58 följande:
    Ja det är ju huvudsaken i alla fall.Jag tänker inte heler lägga energi på nån annan. Men Patrik sa nu när han kom hem att det satt ju nån här i våran soffa och pratade en jäkla massa skit men det kanske är glömt nu, vad vet jag...Nej usch vad hemskt, jag hoppas det kommer gå bra med din vän.

Ja verkligen. Hur fint som helst!
    min vän har fått ett helvete.hon ringde mig idag och berättade att hon har fått ett helvete nu.jag vet hur jag ska ställa mig till det hela.min man blev både arg och jätteledsen över det som min väns barn har råkat ut för.

ush känns inte kul alls det som har hänt.tyvärr flyttade hon långt bort i vintras.så vi kan bara ha tlf och mailkontakt
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-06-09 18:27:40 följande:
    Tjoohoo! Nu hade jag fått in skattepengarna. Ska nog shoppa imorgon! Behöver massa nya kläder efter att ha varit gravid konstant i nästan 2 år. Behöver dessutom nya skor!
    pengar sitter aldrig fel.här får man shoppa loss nästa vecka
    thelifesaviour skrev 2009-06-09 18:47:34 följande:
    Jag hörde att vi skulle få en rekordsommar, en sommar i klass med 94. Jag vill ha ett mellanting. :)
    som sommaren -94.huga då var jag gravid och värmen var inte skoj.det var ju över 25 grader i evigheter och knappt nått regn då.
    dinana skrev 2009-06-09 18:38:38 följande:
    Har precis kommit hem från "hjärta till hjärta".. guuu så mycket folk det vart där.. men härligt väder ute. hoppas att det håller i sig nu.
    hoppas du fyndade nått fint.sist vi var där så var det näsatn öde där.hade de nån rea?
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-06-09 19:52:41 följande:
    Vi från Linköping - ett gäng bjäbbiga småhundar. ;D
    haha
    JePaLuLi skrev 2009-06-09 19:58:10 följande:
    Det gör du helt rätt i. Det vettigaste som sagts på länge!Jag har ingen cykel, men en promenad är alltid trevligt

Som bitska små terriers (Lät konstigt, vad heter det i plural?)
    kvällspromenader sommartid är trevligt.förr gick maken och jag långa promenadev på ca 1 mil,men nu räcker inte tiden till.jag skulle gärna gå långpromenader varje dag
  • Familjetrollet
    LillaLilli skrev 2009-06-09 20:02:26 följande:
    ja. sen kan man ju alltid säga sina åsikter om någon, det behöver inte vara skitsnack. så jag ser fram emot att lära känna er alla!!promenad behöver jag, vill gå ner tio kilo ungefär..
    jag tar gärna promenader.har själv ca 12-15 kg som ska bort.
    Mizzz skrev 2009-06-09 20:16:59 följande:
    Jag är verkligen bara mitt emellan allt bråk. Dels är ju en av mina nära vänner (becka) utsatt för vissa hårda åsikter som en person inte ska behöva höra..Men däremot känner jag verkligen igen mig i utfrysningen.. När jag gör inlägg här blir det oftast ingen svar, men undantag av några få. Detta även om det är en kommentar på någons inlägg.. Visst, jag säger inte mkt här, men jag pluggar heltid och har inte tid att sitta här, och det är ju i sig inte nån anledning att ignorera mina inlägg. Men nu har jag sommar lov från och med idag, så nu kommer jag nog vara mer aktiv
    det är du inte ensammen om.vissa inlägg har man inget svar till ibland och då blir det lätt att man inte får svar på sina inlägg.det händer ju alla i tråden
  • Familjetrollet
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-06-09 20:34:07 följande:
    Jag har inte varit inne på fl särskilt mycket dem senaste veckorna eller om det är senaste veckan, kommer inte ens ihåg. Jag tappade intresset både för tråden och fl p.g.a. allt tjafs och hintar hit och dit. Jag känner verkligen att jag har nog med mitt. Jag har själv inte mått särskilt bra och jag mår fortfarande inte bra, jag har en hel del tankar som snurrar i mitt huvud. Dock så hände något roligt i helgen, vi döpte ju Nathalie sen att vissa inte kan bete sig som vuxna människor på dopet är ju en annan sak!
    För er som märkt och kanske inte märkt det, så har jag tagit bort min bilddagbok. Det har dock inget med er att göra, önskar att jag kunde tala om varför här men det går tyvärr inte.
    Jag hoppas iaf att alla ni mår bra!
    JennyoPatrik: Grattis till giftermålet Du verkar ha en väldigt romantisk man, min man kom hem med en platt dataskärm, inte fy skam det heller men några röda rosor hade inte skadat
    välkommen hit.jag har undrat vart du tog vägen.men jag hade mina misstankar att du inte mådde så bra.vad skoj att lilla N har blivit döpt.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-09 20:50:49 följande:
    Jag o Jenny har nu rett ut saker o ting. Vi har bett varandra om ursäkt o nu tänker vi lämna detta bakom oss o gå vidare. Bra va?
    det ger jag stora tummen för
    LillaLilli skrev 2009-06-09 20:57:40 följande:
    hehe ja okej, det är många karlar som inte gillart :P du får locka med god mat, det funkar säkert. min karl tycker väl inte det är så kul, men han följer med mig om jag vill det:D (och om han är ledig för en gångs skull.... )
    nackdelen är ju att maken jobbar även helger.med alla tåg och bussar så hinner man inte med lika mycket i norrköping en lördag.men det får bli nån vardag dit nästa gång nu när barnen har sommarlov
    LillaLilli skrev 2009-06-09 21:04:41 följande:
    jag brukar cykla eller gå ute i Tinnerö. om någon nåndag vill hänga med så får ni säga till. är där nästan varje dag :D
    där är det fint.synd att man bor så lång bort.bor ju på andra sidan av stan
  • Familjetrollet
    LillaLilli skrev 2009-06-09 21:08:45 följande:
    vad roligt! mycket roligare att gå om man är två :D har du något ställe du brukar gå på?
    blir mest i närområdet.förr gick vi mellan skäggetorp förbi glyttinge och sen en lång grusväg till malmslätt och förbi flygvapensmuset och genom ryd och tbx till skäggetorp.framöver blir det nog skäggetorp runt.men barnen är inte så sugna på att göra det
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4