Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

dinana skrev 2009-06-17 18:24:24 följande:
    Humm, gick in på mitt internetkonto nu och såg att jag får 288 kr i dagersättning imorgon... fattar noll. Vaddå 288 kr... och varför imorgon? Humm...
    kan vara pengar du skulle haft förra månaden.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-06-17 19:02:31 följande:
    Sötaste Mathilda Hoppar in lite snabbt å säger att vi är hemma nu.Jag är lite trötter å så där så det är mycket skönt att va hemma...
    grattis till ert underverk mathilda
    fint namn valde ni oxå
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-17 19:37:20 följande:
    Jag känner mig såå duktig, andra dagen irad som jag varit ensam med båda barnen hela dagen o kvällen, nu sover de sött. Sambon är på partaj med jobbet i Norrköping o kommer vid 12 inatt.
    det ger jag tummen upp för.hoppas lille pojken mår bättre idag

äntligen är solen och värmen här igen.nu får vi hålla tummarna att midsommaren oxå blir en bra sommardag.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-17 20:21:27 följande:
    min sötnos!
    han är så himla söt.vad knasigt det blev när man klickade på bilden,då hamnar man på din Fb sida

han är jättelik molly
    dinana skrev 2009-06-17 20:43:26 följande:
    Hehe, det är nog fotot som luras... =) Fast han kan när han vill! Skall till BVC igen imorgon så får se vad han väger då. Tror dock inte han gått upp så mycket sedan sist... för jag har varit väldigt dålig på att amma honom de senaste dagarna. Tror att jag börjar att ge upp faktiskt. Men jag skall försöka ett tag till.. men skiter det sig så får jag gå på ersättning istället.
    amningen var ett helvete för mig.jag både skrek och grät av smärta när jag ammade barnen.det blev ca 1 månad med första barnen ,med 3an funkade amningen ca 4 månader på ena bröstet.dock kom det bara några droppar.så jag fick ge ersättning till alla tre barnen.man vet ju bäst själv vad som fungerar bäst.
  • Familjetrollet

god morgon

här var man uppe innan kl 6 idag.första maskinerna tvätt är igån sen kl 6.barnen sover länge till

idag kommer vi ha fullt upp med att shoppa,tvätta och skjutsa mina päron.
    lillans envisa hosta hänger kvar än.iår har hon vart ovanligt hostig och snorig

igår tog våra barn ett premiärdopp utomhus i badpol med iskallt vatten*skratt*
    barn är allt roliga

då fikat är inställt idag så bjuder jag till ny fika i nästa vecka.

• Familjetrollet
    LillaLilli skrev 2009-06-18 07:41:46 följande:
    min natt resulterade i att jag gick och la mig vid lite efter fyra... och gick upp vid lite i sju... åkte med min karl i traktorn när han jobbade igår. trodde inte det va så många timmar kvar så vid halv tolv igår åkte jag ut till honom. det va mer kvar än han trodde. men det va bara mysigt :D men stackarn jobbade 20,5 timmar igår och nu är han iväg igen... så han sov bara lite mer än två timmar.. och jag är arg. dom hamrar i lägenheten ovanför så jag kan inte somna om som planerat... fy vad jag hatar lägenheter!!
    inte skoj med jobbiga och störande grannar.efter flytten så är det dödstyst i trappen och utanför huset.förut var det oväsen dygnet runt och ett jädrans oväsen i trappen och utanför huset.

det enda man inte är van med är grannarna ovanpå.de har sitt v-rum över vårt sovrum och de hörs sena kvällar när man ska sova
  • Familjetrollet
    LillaLilli skrev 2009-06-18 08:02:26 följande:
    nej det är inte så roligt alls faktiskt.. men har satt på en film högt nu så kanske jag inte tänker på bankljudet så jag somnar :D skönt att det är tystare på nya stället! :D hoppaas ni vänjer er vid ljudet från deras tv så ni inte tänker ´på det!
    vi hör inte deras tv ,däremot när de stampar i golver/springer fram och tillbaka sent på kvällen

vart bor du nånstans?
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-06-18 09:45:40 följande:
    grannar är roliga jag bråkar med mina konstant dom bankar och hoppar i golvet och leker fridtidsgård i trappen men när jag vill borra upp min tv på väggen blir det ett jävla liv om att man inte får störa men det får dem blir tokig men men jag ger mig inte dem ska lära sig att visa andra grannar respekt om de vill ha min...
    viis garnnar man har haft borde ha bott i ej koja långt ute i skogen*skratt*
    då var det fina vädret borta igen.snart är tvätten klar.maken borde komma hem snart då han började jobbet 2 timmar tidigare idag

nämen,det ösregnar ju ute nu!'suck*
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-06-18 10:10:16 följande:
    svensk sommar visst är det underbart :)
    verkligen.pissig sommar som vanligt.tur att man har tvättstugan utanför porten så tvätten inte blire genomsur när den ska hämtas

vad ska ni hitta på idag?här väntar jag på att sonen ska dyka upp här.
    playmate86 skrev 2009-06-17 22:58:53 följande:
    nya fikatrådenwww.familjeliv.se/Forum-11-262/m44915213.html
    har jag missat,trodde det bara var denna tråd ang linköpingstråd på FL
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-06-18 10:22:19 följande:
    har en fikatråd med för oss som har barn, väntar barn eller vill ha barn där vi pratar fika träffa nästan hela tiden
    okej,det låter skoj.
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-06-18 10:22:19 följande:
    har en fikatråd med för oss som har barn, väntar barn eller vill ha barn där vi pratar fika träffa nästan hela tiden
    okej,det låter skoj.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4