Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Mandarin skrev 2009-08-10 13:44:21 följande:
    Var går Wille på dagis?
    förskolan pärlan här i lambohov...
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-08-10 13:48:20 följande:
    Nej det hoppas jag inte, det borde vara omöjligt också eftersom jag äter piller och vi har kompletterat med kondom om jag har glömt. Men man ska väl aldrig säga aldrig. Vi har varit på BVC idag. Pojkarna fick massa beröm för att de alltid är så glada och sociala. Tydligen är Linus tidig med att säga ett par ord och även med att krypa. Lucas var ännu tidigare så jag hade ingen aning om att det var tidigt... Hoppas det går bra hos tandläkaren! Nu måste jag visst förlänga mitt plus! Det märks direkt när det gått ut och det kommer in massa nyfikna människor på sidan.
    han tar efter storebror, tydligen blir andra barnet ganska tidigt då..  första barnet blir tidiga bara för att de har bråttom att hinna iväg innan den nya lilla kommer (enligt gamla sägen)
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-08-10 14:02:49 följande:
    Ja det är ju ganska självklart att de tar efter storebror. Men Lucas var som sagt också tidig... Jaja, underbara och fantastiska är de i vilket fall! Alltid kul med beröm iaf. Mammsen fick också beröm. Hon tycker alltid att jag har sån stenkoll på barnen och vad som ska göras. (Självklart för mig visserligen och borde vara för alla) Jag sa att det var dags för BOEL-test idag, men det gör de visst inte i Östergötland. Dåligt tycker jag!
    boel test??? Kehh va e det?
  • Firstandhappy

massa berömm till alla små underbara barn gör mammor lyckliga, berömm till alla mammor ska med ges i massor, blir lyckliga mammor lyckligare av..

• Firstandhappy

ahaa på det sättet, ja det är ju alltid bra att kolla... synen vet jag att de kollade på willes 1 års koll... sen kommer det ett hörseltest till senare enligt de papprena jag fick..

• Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-08-10 14:25:27 följande:
    Vi fick göra hörseltest innan vi åkte från BB. Frivilligt såklart, men det tackar man inte nej till. Hon klarade sig u.a. vår lilla stjärna.
    bra grej det där de har på sjukhuset, drop in o testa hörseln, vi gjorde det efter 3 dagar när han skulle in på efterkontroll.. har du inte bild på den lilla nån stans??
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-08-10 14:40:30 följande:
    Ja det är jättesmidigt! Vi gjorde också vår i samband med efterkontrollen.
    kunde gjort det samma dag som vi skulle åka hem men då ville jag bara hem..
  • Firstandhappy
    Mandarin skrev 2009-08-10 17:36:06 följande:
    Jo det viste jag ju du behöver inte brätta om du inte vill Nyfiken i en strut bara, yrkesskada
    ingen fara, är inte hemlig av mig...

Fin som bara den... fast jag tycker egentligen att alla nyfödda är ganska fula så jag säger fin av ren artighet...
    Apipoulai skrev 2009-08-10 18:35:20 följande:
    Mamma upp i dagen. ;)
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-08-10 21:17:37 följande:
    då får du ta vara på ledigheten.här har vi inte vart barnlediga på lääänge.vi brukar ha barnvakt max 3 timmar per år.visserligen är man barnfri snart när barnen börjar skolan,så då får man mycket egentid.
    man tar så mycket man behöver o vill...

Japp resa och hotell till eskilstuna bokat tills lördag... så lördag kl 14 bär det av, jag o underbara sambon sätter oss på tåget o åker till E-tuna, checkar in på hotell o svidar om, härlig lunch på stan med nya lillasyster o riktiga pappa, sen blir det en öl eller 10 på kvällen med underbara jack wresvik som uppträder..
    Hotellnatt o frukost, massa shopping o mer lunch med syster o sen hemfärd på söndag vid 17 tiden..... allt utan barn..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-10 21:42:16 följande:
    Vad mysigt!
    välbehövligt efter 6 veckor med skrik...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4