Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

För både mig o sambon var det helt otänkbart att han inte skulle sova med mig den första natten båda ggr. Vi hade ordnat barnvakt till Leo när Vincent föddes, just för att sambon inte ville missa för allt i världen den där första natten.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Sambon sov med mig o Vincent första natten, sen åkte han hem till min mamma o hämtade Leo o så åkte de till sjukhuset direkt så Leo fick träffa sin lillebror, sen var vi hela familjen uppe på BB, såå mysigt! Sen åkte sambon iväg med Leo o hittade på lite skojiga saker efter det. Så gjorde vi o det var väldigt mysigt o uppskattat av Leo

Maria84 skrev 2009-08-03 23:10:10 följande:
    Konstigt. Enda gången vi betalade var när sambon var kvar en andra natt när Liam föddes, kostade 200kr då.
    Ok, nu låg vi ju visserligen på BB i norrköping, men verkar ju vara samma här i staden med betalning.
    Apipoulai skrev 2009-08-03 23:14:01 följande:
    250kr är 250kr, för en som får 0kr i inkomst varje månad (just nu) är det massor med pengar.Men som du säger, första natten som familj vill man vara tillsammans alla tre. Det insåg vi också. Sen har vi fått en hel rad andra bra argument av vänner varför han också borde bo över. Case closed. :)
    Jag håller med..250 kr är ganska mycket pengar. Med tanke på att det enda man får är en extrasäng att sova på o frukost, inget mera. Men det är ändå värt de pengarna hundra ggr om, för det är verkligen ovärderligt att få spendera första natten ihop som en liten familj!
    JePaLuLi skrev 2009-08-03 23:21:37 följande:
    Ja det är en stund som aldrig kommer tillbaka och det är ju preclis lika nytt och spännande och underbart för den nyblivna pappan. Ja Leo är ju lite större visserligen.Lucas hade aldrig sovit utan nån av oss och vi var båda överens om att han inte skulle hamna i skymundan så tanken på att han inte skulle få nån av oss hos sig fanns liksom inte. De hade det jättemysigt på kvällen och fick verkligen rå om varandra till 100% vilket var väldigt viktigt för de båda. Sen kom ju Patrik till mig på morgonen och vi åkte hem efter att läkaren gjort sin undersökning och satt en ok-stämpel i rumpan Vi var tillsammans hela familjen på BB hela dagen när han föddes och kvällen fram tills dess att de skulle hem och sova så för oss var det helt perfekt!
    Ja, det är ju olika för alla familjer. O ändå blir det så bra för alla

Nu är vi precis hemkommna från parken zoo Har haft en underbar dag. Jättebra väder o båda vi o barnen hade kul o det var uppskattat Vincent har åkt karusell för första gången o blev helt till sig när han såg alla djuren så dit kommer vi åka fler ggr. Visst, det är inte superstort, men ganska lagom ändå för barnen. Tog iaf längre tid att gå igenom än vad jag trodde först.

Vi ska nog åka till skänninge marknaden imorgon om vi inte bestämmer oss för nåt annat Älskar att ha semester o inget direkt inplanerat utan bara vara spontana

Jag hade ju stor mage båda ggr, men fick aldrig en enda bristning. Har oxå hört det där med ärftlighet. Min mamma fick heller inga bristningar.

Fru T skrev 2009-08-04 21:50:49 följande:
    varken min mor eller mormor har några bristningar att tala om. Mormor har fått tre å mamma fyra barn...
    Ja, det där är ju verkligen såå olika. O ingen verkar ju veta helt säkert vad det beror på heller. Likadant som det där med att smörja in magen så ska man slippa bristningar. Nu gjorde ju jag det visserligen varje kväll som en mysig ritual, men har flera kompisar som oxå gjorde det men som fick massa bristningar o så har jag en kompis som aldrig smörjde in magen o hon fick inte en enda.
    Familjetrollet skrev 2009-08-05 07:37:06 följande:
    det gjorde det förr.hur länge håller marknaden på idag?
    11-24 idag o 9-24 imorgon.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4