Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

Vincents första dag på dagis är avklarad o det gick hur bra som helst!! Det märks såå väl att han är så van vid andra barn redan innan sen bla ÖF. Han ville sitta hos mig de första 5 minuterna sen gick han på upptäcktsfärd o brydde sig inte ett dugg om mig. Han satt o la pussel med en av fröknarna o var inte ett dugg blyg. Sen var vi ute ett tag o då sprang han iväg långt bort o hade jättekul. Så det känns såå skönt att det gick bra. Nu är jag inte alls så orolig längre, kanske blir annorlunda när han ska börja vara lite själv nästa vecka, men tror det kommer gå bra det med.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    SmileyMalin skrev 2009-08-10 11:53:29 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-10 11:44:59 följande: vad skönt att det gick då bra Idag är Nellies första dag som 15-timmars barn och fy vad det sved i mammahjärtat att lämna henne trots att jag inte "måste"....Nu sprang hon lycklig fram och kramade fröknarna och vinkade sen utan några ledsna miner så då kändes det ändå rätt ok. Men hade hon börjat gråta och inte velat stanna på dagis så hade jag nog inte pallat att lämna henne....
    Ja, det känns jätteskönt Förstår hur du menar. Det var en gång (den enda gången typ) som Leo var ledsen när han var mindre när jag lämnade honom på dagis, det kändes så grymt att lämna honom fast jag ändå var hemma (var arbetslös då o skulle självklart på ett af möte just den dagen så kunde ju inte ta hem honom igen).
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 13:31:18 följande:
    willes första dag med avklarad, gick oxå jättebra trots att han aldrig gått på ÖF eller nåt annat, beror nog kanske mer på hur barnet är som person.. eller nja komination kanske..Kom dit, tog ur honom ur vagnen o poff va han borsta, sprang in o sa hej till en fröken o sen va han i full gång, trillade från en cykel, åkte rutchkana själv o kramade en liten söt flicka.. spännande minsann att vara på dagis..Kommer få gå 9-14 3 dagar i veckan till mammas stora glädje, jippiii mitt barn får äta med andra på dagis.. Imogon blir det pappas dag att vara med willus på dagis så ska mamma stortvätta i stugan..
    Jo, klart att det är olika. Men Vincent har alltid varit en extremt mammig liten kille (just nu är han väldigt pappig) så hade han inte gått på öf så tror jag inte att det hade gått lika bra för just Vincents del iaf.
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 13:44:58 följande:
    Passar på att skrika WOHOOO... bara 4 dagar till barnledig lördag med skoj i planerna, sen är det bara 17 dagar tills bästaste syster kommer o det blir kalas... wohoooo igen..
    Härligt
    Apipoulai skrev 2009-08-10 16:25:32 följande:
    <3 Vår stjärna! <3Japp, fantastiskt att man kan testa på så små.
    Såå söt!
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 21:26:54 följande:
    man tar så mycket man behöver o vill...Japp resa och hotell till eskilstuna bokat tills lördag... så lördag kl 14 bär det av, jag o underbara sambon sätter oss på tåget o åker till E-tuna, checkar in på hotell o svidar om, härlig lunch på stan med nya lillasyster o riktiga pappa, sen blir det en öl eller 10 på kvällen med underbara jack wresvik som uppträder..Hotellnatt o frukost, massa shopping o mer lunch med syster o sen hemfärd på söndag vid 17 tiden..... allt utan barn..
    Vad mysigt!
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 21:45:38 följande:
    välbehövligt efter 6 veckor med skrik...
    Det förstår jag.
    Fru T skrev 2009-08-12 08:10:47 följande:
    Ni som fått ta av er ring(arna) när ni vart gravida, när kunde ni få på er dom igen??Ja saknar mina ringar så ja gråter snart, har inte kunnat haft dom på den januari tycker inte alls mina fingrar ser svullnade ut längre men ja får med nöd å näppe på mig en ring å två är omöjligt å efter en stund så måste ringen av igen för det gör ont...Funderar på om det får bli att slå ut ringarna iallafall..... *suck*ska väll ner en 5-7 kg till men det är ju inte mycke å inte bråttom heller för den delen!
    Jag kunde få på mig min ring ca 3-4 veckor efter förlossningarna.
    Firstandhappy skrev 2009-08-12 16:43:44 följande:
    guuuud va trött man blir av dagis, somnar nästan snabbare än wille när man kommit hem... imorgon är det pappas dag att gå till dagis o stanna o äta mat..
    Håller med!

Ang. barnvakt så tycker jag att alla ska göra som de själva vill! Ingen annan har rätt att lägga sig i, det som känns rätt för våran familj kanske inte känns rätt för nån annan o tvärtom. Vi har iaf ett behov av att få vara bara kvinna o man oxå o inte bara mamma o pappa därför har vi barnvakt ibland, men väldigt sällan eftersom vi inte behöver så ofta plus att min mamma bor i norrköping o jobbar oregelbundna tider.
    Vi har haft barnvakt över natten till barnen 3 ggr sen Vincent föddes. Några ggr fler har vi haft barnvakt för några enstaka timmar, då vi har gått ut o ätit på tu man hand, gått på bio eller bara åkt o storhandlat utan barn, då har vi varit borta max två timmar. Man är verkligen inte en sämre förälder för att man har barnvakt nångång ibland!

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4