thelifesaviour skrev 2009-08-15 19:15:14 följande:
Ja, så långt gången är jag. De kikade sist i fredags för en vecka sedan. Så vi har ju haft en vecka på oss. Nästa
bm-besök har jag på måndag och då blir det att boka in vänding om h*n inte vänt sig än. Om jag får förlösas med snitt så kommer jag antagligen känna precis som du, att det varit precis lika bra (man vet ju ingenting annat
iaf) och jag förstår inte hur någon kan säga så som de uppenbarligen gjort, att man är feg och dålig för att man väljer snitt. Jag ser inget konstigt i det, alla har olika bilder av hur de vill föda barn. :) Tack för att du berättar så fint om dina snitt
iaf! :)
Ja, för mig var snitt det absolut bästa. Och det var en så otrolig upplevelse så det är så svårt att förklara. Men det är ju samma med att föda vaginalt, det är säkert en superhäftig upplevelse, som man inte kan beskriva för nån som inte gjort det.
Så jag kan bara berätta fint o gott om mina snitt

Mina älskade barn föddes ju så
Jag fattar heller inte hur man kan säga till nån att man är feg o bekväm som väljer bort smärtan. Vaddå väljer bort smärtan?? Man har ju minst lika mycket smärta när man blir snittad fast den kommer efteråt istället.
Det finns folk till allt.