• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Mizzz skrev 2009-07-19 19:40:09 följande:
    Tycker att det låter ganska normalt. Känns hårt kanske, men det är bara att rida ut, om några månader kommer allt vara annorlunda.Jag minns precis hur jag kände i samma stund som du är nu mmen jag har redan dragit det här så jag drar det inte igen Har du nån bärsjal eller så? Om hon accepterar den så funkar det ju att diska med henne i den.
    jo att det är normalt har ja fått veta å inte trodde ja nåt annat heller har en Beco sele men inte har ja tänkt steget städning å diskning med den inte, bara tvättning

Men det är nog "bråket" vid amningen som är jobbigast å tär på mig... hon får i sig vad hon ska å det bara sprutar men vi kommer inte riktigt överens...

ikväll har hon än så länge en snäll kväll so tur är...
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T

ja då va man uppe å njuter av lite egentid

nee nu ljög ja, kattmaten va slut så ja va tvungen å åka te maxi innan katterna väckte heela huset

nu går ja å lägger mig igen, resten av familjen sover...

• Fru T

sängen känns inte lika lockande längre lagom till ja fått av mig kläderna å lyfter på tecket för att krypa ner så börja Tedde snarka å har han väl börjat så slutar han inte hur mycke ja än buffar på han...

hade ju hopats på att få somna innan han börja så ju får ja väll hålla mig uppe...

passa på å måla tånaglarna lite kanske...

• Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-07-20 08:22:45 följande:
    snarkande makar är inte skoj.min make ber mig att knuffa honom,säga till honom när han snarkar.inte så lätt då han är som en sten och är stendöv när han snarkarvad ska ni hitta på idag?här ska jag ta det lugnt idag.
    Tedde ska göra en sömnutredning om några veckor, han ska sova me nån maskin som han ska låna hem över en natt...

så ja hoppas på ett slut!
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-07-20 10:27:17 följande:
    En CPAP kanske!?sv.wikipedia.org/wiki/CPAP
    ingen aning, det ska va nåt som registrerar andningen om ja förstått rätt...
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-07-20 11:06:37 följande:
    min pappa har gjort det.han hade sömn apne.han slutade andas många gånger varje natt mellan snarkningarna.sen ca 13 år har han en track som han måste ha dygnet runt för att kunna nadas.detta fick han pga rökningen och övervikt
    ja tror min pappa har apne, han har alltid snarkat men nu när magen har hommit så har det blive värre å han slutar me andas emellanåt ja försöker få han att söka för det men gubben e envis.

Tedde slutar inte andas va ja märkt utan det är bara snark...

min mormor opererades för snarkning för många år sen, tungan tror ja det va, men hon snarkar fortfarande men inte lika mycket...

ja har iallafall slutat snarka nu
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-07-20 11:28:15 följande:
    Jag är ett levande bevis på att en viktökning gör att man börjar snarka.Jag har börjat snarka mer nu. Irriterande, hoppas det försvinner till normal nivå sen.
    det försvinner nog, ja snarkade ju MASSOR dom sista månaderna i graviditeten å nu är det heltborta
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-07-20 13:16:03 följande:
    Linda: Använder Mathilda gungan nåt? Vi ska köpa ny bilstol till Linus och tänkte sälja undan en massa grejer som bara står.
    nja lite men självklart får ni tillbaka den om ni ska sälja för den verkar inte va hennes favvo direkt..
  • Fru T

ja hamnade på Måndagsklubben i Vadstena igår ja

tjejkompisarna ringde vid 22 å gav mig en timma att göra mig i ordning, tur att turbosminkning tillhör en av mina bra förmågor

blev ett par drinkar å det va mumma men fuller det blev ja inte bara lite lagom härigt rund om fötterna, som fö va fint nestuckna i höögklackade å baken den lyckadess ja trycka ner i ett par tighta jeans har inte kännt mig så snygg på läng, en riktig liten pingla va ja allt... synd bara att mannen inte hann ta ett kort innan ja blev hämtad...

Mathilda skötte sig exemplariskt å va pigg å gla å höll sin pappa vaken till 2,30 typ {#lang_emotions_tongue_out} 

så inte va det ja som sov ut i morse för tedde stackarn hade ju knapt fått sova, han fick ju ge morgonmålet me... inte lätt förn...

om några timmar åker vi till sörping, JAG SKA RIDA {#lang_emotions_laughing} har ju inte suttit på en häst på över ett år så ja kommer få en härlig träningsverk å jag riktigt ser fram emot det...

• Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-07-21 15:40:19 följande:
    Kulan idag, vecka 33Det närmar sig med stormsteg!! Bara du får din snart Apipoulai, så är det min tur sen! :D
    fiina magen
    thelifesaviour skrev 2009-07-21 14:29:40 följande:
    Linda, gud vad roligt det där lät! :)
    vi hade super skoj
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4