• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Idag blire Smultronstället

Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-16 14:49:54 följande:
    Det är ju bara att gå ut o sola i det fina vädret Jag har blivit jättebrun
    Apipoulai skrev 2009-07-16 12:30:51 följande:
    Ta den riktiga solen istället, mycket skönare. Den syns till då och då iaf. ;)
    Två anledningar: jag har ingen bikini som täcker tuttarna (ska inhandlas snart) å jag bevarar grannarna den synen å sen har ja inge tålamod att ligga i solen...
  • Fru T

*grumpf* ska man inte få barnbidraget idag??

• Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-07-17 11:30:58 följande:
    Det kommer väl på måndag?
    ja veet är lite dagsförvirrad bara
  • Fru T
    dinana skrev 2009-07-17 13:53:42 följande:
    Den 20e kommer bb, och så kommer ff den 24e
    nepp ja får fp den 27e för ja fyller sent å sen vet ja att bb kommer den 20e men ja fick för mig att det va den 20e på söndag där en stund...
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-07-17 15:49:53 följande:
    MORRRRR, familjefan till sambon skulle ju åka från halvskåne kl 8 imorse o vara här vid 12, så snäll som jag är avbokade jag min familj o sa att vi kan ta det imorgon istället... mmm snällt tänkt..Nu är kl snart 16 o inte FAN har de kommit än, oj då råkade visst bli lite sena fick man till svar... så nu ska de komma om en timme o sen till hotellet o SEN komma hit.. så vad hände då imorgon?? Jo jag kommer ha en halvskånsk jävla familj på 6 pers här + min sida med 4 st som vill träffa molgan o wille... FAAAAN, hade vart bättre att ha min familj här idag i så fall, men inyte ens kunde de behaga att höra av sig o berätta att de blev över 4 timmar sena.Allt nedanför Göteborg ska fan grävas bort o överlämnas till danmark.. inte värt att ha kvar..
    nene ja älskar Halland! iallafall Östra Strand i Halmstad å Skrea strand i Falkenberg å Glommen

men skåneland det kan ja va utan {#lang_emotions_tongue_out}
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-07-17 17:16:01 följande:
    nä för dom kan inte hålla tider... är väl bara att flytta, varför bo nånstans där man inte trivs.
    nee inte alla ja skulle gärna köpa ett hus å bosätta mig vid havet där, men ja trivs bra här ja...
  • Fru T
    playmate86 skrev 2009-07-18 13:10:41 följande:
    kreverar snart kan knppt gå, knappt krypa i sängen och inte stå och inte röra ryggen skönt att man ska tilll sjukgymnasten på måndag panodil hjälper inte och killen masserar mig men det hjälper i två timmar sen är det dags igen.....
    fy vad hemskt du har det
  • Fru T

ja har så ont i ena sidan av ryggen så ja bara vill gråta när ja sitter eller ligger börja gråta när ja ammar för då är det som värst för då kan ja ju inte äns röra på mig för att försöka underlätta...

Det är tillome så det känns lockande att sluta amma då det är extra jobbigt då eftersom ja har lite ont i vårtan på den sidan me, men lite envisare än så är ja... ett tag till iallafall!!

Vet ni om man får använda voltaren eller zoon salva när man ammar??

ett alternativ är ju att pumpa ur å ge på flaska som ja gör på kvällen men vill inte göra det för ofta heller så hon kanske tappar intresset för bröstet...

• Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-07-18 15:15:46 följande:
    Voltaren får man iaf inte använda. Tror det är samma med zoon tyvärr, men det är jag inte säker på.det är bra att du är envis, men du ska må bra i första hand. Det är viktigast!
    Som ja misstänkte då, får fotsätta me tigerbalsam det hjälper ju lite för stunden iallafall men det luktsr ju så jädra starkt

Ja asså ja har ju helatiden sagt att ja ska trappa ner amningen efter grekland (om det inte sker nåt oväntat innan) just för att det är såå mycket smidigare om ja fortfarande ammar då..

Tedde försöker avlasta mig så mycket han kan men dom dagarna som är mellan två jobbnätter har han inte mycket vakentid så dom är lite extra för mig... men får hoppas det går över snart..
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4