• Fru T

Vi från Linköping Del:4

dinana skrev 2009-07-18 17:42:31 följande:
    Ja vissa nätter blir man ju helt tokig på allt skrikande.. sen inser man på morgonen att de bara fått mat en gång under hela natten....  (man tänker nog inte helt klart nattetid)Min sambo jobbar ju så han vill ju gärna sova nattetid... men det händer rätt ofta att han får sig en puff så att han går upp å tar hand om lillkillen. Nu sover dock Leonard stort sett hela natten.
    Mathilda skriker knapt nånting å hon äter bara en gång på natten å då liggammar ja så ja är väll knapt vaken
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-18 21:54:04 följande:
    Gokväll!Ser att ni har pratat om tider på förskolan. I T1 kommer barnen som går 15 timmar att gå mellan 8-11. Det kommer bli så i hela kommunen.Hoppas ni alla mår bra och att ni haft en trevlig dag! Vi har varit ute hos ett par vänner och grillat Vi har även fått en glädjande nyhet idag, kan tyvärr inte tala om vad men roligt är det iaf Jag har haft mina aningar att det finns dem som läser exakt vad jag skriver i denna tråd, nu har jag definitivt fått det bekräftat på omvägar, oerhört intressant! Jag måste ha ett väldigt intressant liv (och de ett tråkigt och ointressant liv) eftersom de lägger ner tid på att läsa precis allt som jag skriver här på fl Jag kan bara skratta åt det för det hela är så patetiskt!Vad ska ni göra nästa vecka? Peter har semester nu!!! Vi ska hitta på massa skoj nästa vecka, vi ska bl.a. till kolmården Ni får ha en fortsatt trevlig kväll, nu ska jag mysa lite med mannen!
    Finns människor överallt spom inte tycks ha ett tillräckligt intressant liv så dom måste överbry sig om andras

Trevligt med trevligheter, nu blev ja nyfiken jue
  • Fru T

jäj ja tror bestämt mitt avslag är över, hoppas bara det inte luras igen å får för sig att komma tillbaka IGEN..

Nu ska ja allt kunna ta mig ett par dopp i havet {#lang_emotions_laughing} om 1,5 vecka när vi ska till västkusten.

• Fru T
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-19 08:18:56 följande:
    Mm, det finns ju det! Hur mår du och Mathilda då? Hon växer och frodas antar jag?
    joo hon mår så bra så å växer så det knakar, hon är lättestark i nacken å tränar mäst helatiden...
  • Fru T

Blä ja vet faktist inte om ja ska amma mer känns som allt bara handlar om amningen helatiden å att den ska fungera å tider som ska klaffa å bla bla bla..

Vissa stunder är det hur mysigt som hällst å andra är det bara omständigt å jobbigt, ja kanske inte är som andra men nattamningen är den mysigaste av dom alla

Men det känns lite som ja prässar mig själv att ja SKA amma, visst ja har ju mjölk så det räcker å har ju tillome ett lager i frysen men ja vet inte riktigt vad det är som känns jobbigt..

Igår fick ja ett exempel på hur mycket det påverkas av situationen: Fröken va extra jobbig, ville äta, ville inte äta, ville äta, ville inte äta... ville va i famnen helatiden.. ja hade jätte ont i ryggen, ja kände att ja hade massor att göra typ vika tvätt å diska å greja... när ja skulle pumpa så kom det nästan inte ut nånting...

men ja vill ju amma, bröstmölken är ju faktist bättre för magen å lilla damen är ju redan lite knorrig i magen så att ge ersättning som dom kan ha svårare att smälta känns inte bra... fast ja vet att dom mår bra av ersättning me...

å varför denna press?? Å det är ju ja själv som utsätter mig för den å ingen annan

• Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-07-19 10:20:24 följande:
    Men kör på variation! Du måste ju inte helamma, men kan fortfarande ha kvar de där mysstunderna med amningen. Gör som du själv känner! Mathilda kommer vara glad vad du än väljer!
    jo jag har faktist funderat på det, tänkte prata med bvc tanten när ja ska dit på torsdag..

vill inte riskera att mjölken minskar så mycket att den inte mättar när den behövs, men det kanske den inte gör?..
  • Fru T
    Fru T skrev 2009-07-19 10:34:04 följande:
    jo jag har faktist funderat på det, tänkte prata med bvc tanten när ja ska dit på torsdag..vill inte riskera att mjölken minskar så mycket att den inte mättar när den behövs, men det kanske den inte gör?..
    eller att hon tappar inträsset för bröstet...
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-07-19 18:23:08 följande:
    Det lustiga med det hela är ju att om x gör det så är det ok, men om någon annan gör samma sak... nä usch vilken hemsk människa den är då. Konstigt beteende helt enkelt. Vi mår bara bra, men jag är supertrött mest hela tiden.En typisk morgon:0700 vaknar MÅSTE gå på toalägger mig sedan igen och somnar om9-10 vaknar, äter frukost, är sedan supertrött igen inom en timme, somnar på soffan. *suck*
    hehe nu börjar det likna nåt
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-19 14:45:26 följande:
    Ta det lugnt bara. Du måste ju inte göra allt i hemmet, det kan vänta
    nu är det ju inte bara hemmet det handlar om, hade det vart så hade inte "problemet" kännts så stort..

ja bara nämde gårkvällen som ett exempel på hur tydligt mjölken kan påverkas av sinnesstämningen...
  • Fru T

å sen skulle ja aldrig kunna låta disken stå {#lang_emotions_throwup} då blir det ju ännu jobbigare att diska att diska efter en måltid tar inte så lång tid men igår ville inte fröken va nån annanstans än i min famn å DET blir ja "strässad" av...

å sen hjälps vi åt med allt men när Tedde lagar mat (typ alltid) så diskar ja å vi äter oftast precis innan han går till jobbet då han går gruppledare nu å börjar 17,50

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4