• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Firstandhappy skrev 2009-07-21 22:48:01 följande:
    usch, bytt blöjja o nattmatat o nu skriks det för fulla muggar, tuttarna svämmar över, nu nu går jag o tröstäter glass..
    sötnos då *kramar*

Mathilda är jättegnällig på kvällarna å ska inte sova å inte äta hon ska vaggas i gående famn tills ja nästan sover ståendes å ögonen går i koors... I natt fick hon tillslut ligga tätt tätt intill mig i sängen å tillslut somna hon men sen ligger hon ju å sparkar på mig hela natten å det är inga dåliga sparkar heller ja har ont i både revben å mage idag av alla sparkar...
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T
    dinana skrev 2009-07-22 11:51:32 följande:
    Här vaknade inte barnen förrän vid halv elva =) Eller Molly rättare sagt, hon var så full i liv så hon väckte nog hela huset då. Annars har man sovit hela natten (kom inte i säng förräns vid halv fem för vi satt uppe å kolla på film).Har underbara barn som somnar så fort de kommer i säng =) Glad jag slipper kolik och massa annat krux med barnen. Barnen skall ju inte bli för beroende av en, gör man saker till en vana är det svårt att få dem att sluta med det i längden.
    det handlar inte alltid om att göra barnen beroende av saker å ting.. min fröken vill ha närhet å gärna lite rörelse mäst helatiden, lägger ja ner henne så skriker hon...

Skulle du då låta henne skrika för att hon inte ska bli för beroende av dig?

Hon sover nu nätterna i sin säng men dagarna är det jag som gäller...
  • Fru T

hällre en helnöjd bebis i timmar på bröstet än en missnöjd bebis i tex babysittern som man får trösta var 5e minut..

ja funderar på att införskaffa en sjal att använda mig av hemma, får nog kolla upp efter en lättknuten å inte alltför dyr..

Tedde kommer tycka ja e onödig eftersom vi har en superbra sele redan men han kan ju inte förstå allt heller... .

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-07-22 17:56:56 följande:
    ja annars är det ju väldigt konstigt att ditt prat om sömn o beroende kommer in i samtalet av ingenting när vi pratar om kolik och att bära sina barn o låta dom sova i sängen...det är är ju som att säga i ett samtal om glass att alla som äter glass är hemska människor för att sen enkelt vafärda det med att man blir misstolkad.
    åh jädrar va sugen ja blev på glass nu får allt bli en liten kvällspromenad me vagnen nuuu
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 18:24:54 följande:
    Jag kikade på en som jag blev lite sugen på, Tricot-slen, iofs så tycker jag att alla sjalar är dyra men iaf. Den verkar jättelättknuten och väldigt gosig.
    ah får kika..

ja köpte selen från http://www.edenbaby.se/ så ja ska läsa lite där supersnabb leverans va det me...
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 18:24:54 följande:
    Jag kikade på en som jag blev lite sugen på, Tricot-slen, iofs så tycker jag att alla sjalar är dyra men iaf. Den verkar jättelättknuten och väldigt gosig.
    den selen såg ja föresten på Lättsam när ja va där, kostar runt en 5-hundring å det känns inte så farligt.. å det är nog en sån ja kan tänka mig me, å så finns den i många fina färger

när ja tänker efter så finns den nog på BP me men dom är säkert dyrare..

ska nog ta mig en sväng te lättsam i morron när ja ändå ska te bvc för det ligger ju på samma gata å se om man kan få prova den om dom inte fortfarande har semesterstängt {#lang_emotions_undecided}
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 18:28:18 följande:
    Moby wrap skulle jag kunna tänka mig. Vill ha en sjal, men det är en hel djungel ju.
    ja vägde mellan själ å sele å valde Beco butterfly seen å den är verkligen helt underbar men det som avgjorde va nog att Tedde inte vill bära i sjal å ja kan förstå han faktist

men nu vill ja nog komplitera som sagt å det känns so själ är skönare hemma än sele...

djungel - japp, minst sagt!
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 18:40:34 följande:
    Ja, det känns som om att sjal är gosigare än en sele när man bara är hemma. Vi har en babybjörnsele som vi fick av min moster, men det verkar ju vara typ en dödssynd att använda en sådan.
    ¨man brukar jämföra att hänga i bb-sele å hänga i troserna i en ergonomisk sele sitter barnet med rumpan som lägsta pungt med benen uppåt som en groda, i en bb så hänger benen rakt ner...

ja tycker man får göra som man vill bara barnet å bäraren är nöjd

ja gillar det hon skriver här http://beckahbitch.blogg.se/2009/july/bar-ditt-barn.html
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-07-22 18:48:02 följande:
    Känns som vi blir färre och färre i den här tråden varteftersom tiden lider.De allra flesta verka ligga som spöken i bakgrunden som bara läser allt som skrivs men som inte bidrar med något själva...
    ja jag har inte märkt av dom (mer än att folk hoppar av pga dom) men det är verkligen patetiskt att folk måste "gotta" sig i andras liv å i vissa fall liksom leva genom andra å lägga mer energi på vad andra gör...
    förstår inte vitsen med att sitta å smygläsa trådar å inte tillföra nånting själva..
    men men det är deras liv - eller icke befintliga liv....

ja ska ingenstans iallafall, möljigtvis till tråden efter denna dock
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 18:51:06 följande:
    Ja, kortare stunder lär det ju gå bra, den har ju använts länge och det har ju gått bra. Men ja, helst vill jag ha en sjal och det vill Linus också, så det blir nog så. :) Men man tar ju vad man får, det är bra när det finns hemma. ;D
    ellerhur å absolut å allt det där
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4