• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Maria84

Nån här som vet vad som gäller på amf ang utbetalningar? För visst är det så att man måste vara inskriven i 3 mån innan man får nåt utbetalt, eller är jag ute och cyklar?

• Leos och Vincents mamma
    Mizzz skrev 2009-05-27 22:17:24 följande:
    Trevligt att du hittat något fint! Önskar jag hade kunnat vara med, men fortfarande två tentor kvar att göra innan sommarlovet tar fart!Min systers klänning, som jag beställt från kina, kom igår. Den var jäääääte fin!! Precis som på bilden, nu hoppas vi bara att den passar för jag har ju ingen möjlighet att åka upp och pröva den på henne. Hon är ju bara 11 så risken finns ju oxå att hon växer!www.landybridal.com/Product/Pro1609.Html
    Ja, hade varit kul om du hade varit med, eftersom det är till ditt bröllop
    Men förstår..
    Den klänningen var jättefin!!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Fru T
    Maria84 skrev 2009-05-27 22:36:07 följande:
    Nån här som vet vad som gäller på amf ang utbetalningar? För visst är det så att man måste vara inskriven i 3 mån innan man får nåt utbetalt, eller är jag ute och cyklar?
    Vad menar du? vad för utbetalningar?

Om du menar Alfa eller a kassa så är det inte så, man får ersättning från den dagen man skriver in sig men det tar ju deras handlings tid innan man får pengarna..

eller menar du nå annat?
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
    Maria84 skrev 2009-05-27 22:36:07 följande:
    Så har det aldrig varit för mig! Jag har fått utbetalning månaden efter jag har skrivit in mig där. Men det kan ju ha ändrat sig sen jag var arbetslös senast.
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-05-27 22:40:10 följande:
    Vad menar du? vad för utbetalningar?Om du menar Alfa eller a kassa så är det inte så, man får ersättning från den dagen man skriver in sig men det tar ju deras handlings tid innan man får pengarna..eller menar du nå annat?
    Enligt henne som jag pratade med på ams när jag ringde och vad jag hittade för ett tag sen tar det tre mån innan man får ut nåt alls, men skulle tro att det kanske var aktivitetsstöd.. Inte en aning.
    Annars blir det ju Alfakassa för min del. Hm får nog ringa tanten igen.
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-27 22:41:21 följande:

Så har det aldrig varit för mig! Jag har fått utbetalning månaden efter jag har skrivit in mig där. Men det kan ju ha ändrat sig sen jag var arbetslös senast.
    När jag var inskriven sist så var det inte så heller. Men nu babblade hon bara om 3 mån hela tiden.
  • Fru T
    Maria84 skrev 2009-05-27 22:42:30 följande:
    Enligt henne som jag pratade med på ams när jag ringde och vad jag hittade för ett tag sen tar det tre mån innan man får ut nåt alls, men skulle tro att det kanske var aktivitetsstöd.. Inte en aning. Annars blir det ju Alfakassa för min del. Hm får nog ringa tanten igen.
    hmm skumt ja vet faktist inte så det är nog lika bra att du pratar me dom igen

Ja har fått aktivitetsstöd i tre omgongar, om det är det man får när man går ungdomspraktik tex å vad ja minns så har det inta vart några konstiga fördröjningar på utbetalningarna, å dom pengarna har ja för min man fick genom försäkringskassan... men det är ju några år sen så det kan ju ha ändrats..
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
    Maria84 skrev 2009-05-27 22:43:38 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-27 22:41:21 följande: När jag var inskriven sist så var det inte så heller. Men nu babblade hon bara om 3 mån hela tiden.
    Jaha, konstigt..får nog ta o ringa dem o kolla för jag kommer ju bli arbetslös i januari, eftersom jag ska plugga under hösten.
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-27 22:34:09 följande:
    Grays Anatomy på 5an
    Aaaa, följer inte den serien heller. Ikväll blev det fotboll. Final i Champions League. :)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4