• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-05-27 23:24:19 följande:
    Händer ju saker hela tiden. Först höjer de medlemsavgiften till a-kassorna med massor för att sedan sänka den igen när alla går ur. Nu är det väl tal om ytterligare en sänkning i och med lågkonjungturen och alla varsel som sker på företagen.
    alfakassan höjde dom ju med typ 150:- nu i maj.....
  • Fru T
    SmileyMalin skrev 2009-05-28 07:23:53 följande:
    alfakassan har en handläggningstid på 11 veckor för tillfället Så därifrån får man vänta på pengarna i minst 3 månader!Så jävla puckat! Finns väl ingen som kan klara sig helt utan inkomst i tre hela månader! Hoppas verkligen dom fått ner kötiden lite till sommaren när jag blir arbetslös.....
    Nemen OJ men när ja tänker efter så tog det nog så lång tid för mig att få pengarna från dom förra sommaren, men då hade ja skickat in fel papper från början...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-28 07:27:38 följande:
    Nemen OJ men när ja tänker efter så tog det nog så lång tid för mig att få pengarna från dom förra sommaren, men då hade ja skickat in fel papper från början...
    ja precis... det är ju elva veckor från det att dom har alla papper...
    så är det fel papper eller om dom lyckas slarva bort nåt (verkar väldigt vanligt) så blir det ju ännu längre tid!
  • Fru T
    SmileyMalin skrev 2009-05-28 07:42:51 följande:
    ja precis... det är ju elva veckor från det att dom har alla papper...så är det fel papper eller om dom lyckas slarva bort nåt (verkar väldigt vanligt) så blir det ju ännu längre tid!
    Ja myndigheter tycks ha nån konstig förkärlek till att slarva bort papper, på samma sätt som csn säger sig skicka räkningar fast dom aldrig kommer fram å sen skickar påminnelser...

Ja hade ju tur att ja fick dubbel avgångslön + skadestånd förra året för annars hade vi fått det kämpigt, spec eftersom vi gifte oss midsommar me...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2009-05-28 07:20:17 följande:
    Ja funderar på en sväng till Ikano lite senare (nu ska ja sova frukost) är det nån som kanske vill me en fika??
    Hade ju varit jättetrevligt men har ju en liten tjeja med feber.
    Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Skorpan08

Tänk vad åren går, jag är redan 39!{#lang_emotions_surprised} Det måste stå fel på mitt körkort

Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Maria84
    SmileyMalin skrev 2009-05-28 07:23:53 följande:
    alfakassan har en handläggningstid på 11 veckor för tillfället Så därifrån får man vänta på pengarna i minst 3 månader! Så jävla puckat! Finns väl ingen som kan klara sig helt utan inkomst i tre hela månader! Hoppas verkligen dom fått ner kötiden lite till sommaren när jag blir arbetslös.....
    Hm som jag misstänkte då. Men bara att jag skriver in mig nu så får jag förhoppningsvis pengarna nån gång i augusti. Man kan ju hoppas ialla fall.
  • Leos och Vincents mamma

Fy fasen! Läste precis på corren om kvinnan som blev mördad här i Lambohov i natt. Fy vad otäckt! Nu är det ju verkligen jättenära oss. Jag ska snart gå där borta, ska till Öf.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    Apipoulai skrev 2009-05-27 23:24:19 följande:
    Händer ju saker hela tiden. Först höjer de medlemsavgiften till a-kassorna med massor för att sedan sänka den igen när alla går ur. Nu är det väl tal om ytterligare en sänkning i och med lågkonjungturen och alla varsel som sker på företagen.
    Min har de höjt igen!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-28 08:39:16 följande:

Fy fasen! Läste precis på corren om kvinnan som blev mördad här i Lambohov i natt. Fy vad otäckt! Nu är det ju verkligen jättenära oss. Jag ska snart gå där borta, ska till Öf.
    Ja, sköt att se dig här inne iaf!! Hon är/var ju i samma ålder som oss. Av bilden i corren att döma (om cykeln är hennes) hade hon nog barn oxå
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4