• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-28 15:37:34 följande:
    Ja måste byta samtals ämne... Fråga för några dar sen om det här med förlossningsbrev/förlossningsplan men fick inge svar... Har ni skrivit sånt, skulle man kunna få tjuvkika lite? Ja sitter å funderar på om ja ska skriva eller ej men vet inte riktigt hur eller vad ja ska skriva... Ja tror ja liter på att ja kan prata för mig när ja kommer upp men Tedde vill att ja ska skriva (troligtvis för att han ska slippa komma ihåg mina tankar)...
    har skrivit en nu.... fast det står ju mest om hur jag vill ha det denna gång pga dålig upplevelse från förra förlossningen..
  • SmileyMalin
    Ja måste byta samtals ämne... Fråga för några dar sen om det här med förlossningsbrev/förlossningsplan men fick inge svar... Har ni skrivit sånt, skulle man kunna få tjuvkika lite? Ja sitter å funderar på om ja ska skriva eller ej men vet inte riktigt hur eller vad ja ska skriva... Ja tror ja liter på att ja kan prata för mig när ja kommer upp men Tedde vill att ja ska skriva (troligtvis för att han ska slippa komma ihåg mina tankar)...
    jag skrev ett förra gången men inte fan hjälpte det tror inte en enda på förlossningen läste det!!!
    Hade bland annat skrivit med att jag kände en stor oro inför att bli förlöst med sugklocka, och ändå var det en kärring som plötsligt slet fram en sugklocka och började dra i Nellie UTAN att ens säga till mig innan
    Kan säga att jag är ännu mer rädd för sugklocka efter den behandlingen!

Så se till at trycka upp förlossningsbrevet i ansiktet på ALLA i personalen.... annars lär dom inte läsa det ändå!
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-05-28 15:40:20 följande:
    har skrivit en nu.... fast det står ju mest om hur jag vill ha det denna gång pga dålig upplevelse från förra förlossningen..
    joo asså ja vet ju att ja ska skriva lite om hur JAG tror ja vill ha det å vad ja är är lite rädd för å så å jag vet ju vad ja själv känner men skulle vilja se HUR andra skrivit får att bli lite inspirirad eller nåt... har lite svårt för att formulera mig å skriva saker å ting...
    kan låta superbra i huvet men får inte ut det i ord varken ner på papper eller genom munnen
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • LittleMee
    Ja måste byta samtals ämne...Fråga för några dar sen om det här med förlossningsbrev/förlossningsplan men fick inge svar...Har ni skrivit sånt, skulle man kunna få tjuvkika lite? Ja sitter å funderar på om ja ska skriva eller ej men vet inte riktigt hur eller vad ja ska skriva... Ja tror ja liter på att ja kan prata för mig när ja kommer upp men Tedde vill att ja ska skriva (troligtvis för att han ska slippa komma ihåg mina tankar)...
    Jag skrev också lite som en kom ihåg lapp till Andreas men den glömde jag hemma då jag bara fick 1 timme på mig att åka hem och packa allt.

Skrev bara att jag ville ha all smärtlindring som gick, Att jag ville bli informerad om allt som hände, Att jag ville ha klysma och att jag inte ville att någon skulle "dutta" med mig.

Men det som jag bara tog upp med bm var 2 av de första punkterna. Tyvärr upplevde jag inte att de tog in mina önskemål.
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-28 15:44:23 följande:
    joo asså ja vet ju att ja ska skriva lite om hur JAG tror ja vill ha det å vad ja är är lite rädd för å så å jag vet ju vad ja själv känner men skulle vilja se HUR andra skrivit får att bli lite inspirirad eller nåt... har lite svårt för att formulera mig å skriva saker å ting... kan låta superbra i huvet men får inte ut det i ord varken ner på papper eller genom munnen
    tror det är bra att ha det så kort, upp-punktat och tydligt som möjligt!
    Inga uppsatser
  • Fru T
    SmileyMalin skrev 2009-05-28 15:42:49 följande:
    jag skrev ett förra gången men inte fan hjälpte det tror inte en enda på förlossningen läste det!!!Hade bland annat skrivit med att jag kände en stor oro inför att bli förlöst med sugklocka, och ändå var det en kärring som plötsligt slet fram en sugklocka och började dra i Nellie UTAN att ens säga till mig innan Kan säga att jag är ännu mer rädd för sugklocka efter den behandlingen!Så se till at trycka upp förlossningsbrevet i ansiktet på ALLA i personalen.... annars lär dom inte läsa det ändå!
    Nemen FY vad respektlöst att göra så, personalen ska ju se till att man ska känna sig lugn å trygg å informera om vad dom sysslar med å informera om att nu måste vi göra si å så...
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-28 15:46:15 följande:
    Nemen FY vad respektlöst att göra så, personalen ska ju se till att man ska känna sig lugn å trygg å informera om vad dom sysslar med å informera om att nu måste vi göra si å så...
    Ja man tycker ju liksom att den födande kvinnan är en ganska viktig person, och ändå så kände jag mig totalt osynlig hela tiden!
    Ingen som berättade vad som hände eller frågade hur jag mådde....
  • Fru T
    LittleMee skrev 2009-05-28 15:45:17 följande:
    Jag skrev också lite som en kom ihåg lapp till Andreas men den glömde jag hemma då jag bara fick 1 timme på mig att åka hem och packa allt. Skrev bara att jag ville ha all smärtlindring som gick, Att jag ville bli informerad om allt som hände, Att jag ville ha klysma och att jag inte ville att någon skulle "dutta" med mig. Men det som jag bara tog upp med bm var 2 av de första punkterna. Tyvärr upplevde jag inte att de tog in mina önskemål.
    Det är nog lite så ja tänker me, att det ska funka som en "minneslista" för Tedde så slipper han tänka på att komma ihåg allt ja sagt till honom att ja vill att han ska kommaihåg om ja själv inte kan tala för mig liksom...
  • Fru T
    SmileyMalin skrev 2009-05-28 15:45:59 följande:
    tror det är bra att ha det så kort, upp-punktat och tydligt som möjligt!Inga uppsatser
    Ja får klura lite till på det, kanske sätta mig ner MED Tedde å skriva...
    SmileyMalin skrev 2009-05-28 15:48:27 följande:
    Ja man tycker ju liksom att den födande kvinnan är en ganska viktig person, och ändå så kände jag mig totalt osynlig hela tiden!Ingen som berättade vad som hände eller frågade hur jag mådde....
    Ja ellerhur men ja kan lova att Tedde står på sig å ser till att dom lyssnar om ja känner mig överkörd på nå sätt, han är inte rädd för att säga ifrån å vill ju att ja ska bli så bra behandlad som möjligt spec eftersom han vet att ja är lite rädd för det okända..
  • Firstandhappy

men,,, jag kan säga lite vad som står i min....

* Sätta droppkanylen direkt när jag kommer in eftersom jag kan vara extremt       svårstucken och bättre att ha det gjort då.
    * sätta EDA slangen ganska omgående OM jag skulle vilja ha den så vi slipper         väntetiden.
    * dämpad belysning
    * bestämd barnmorska som kan ge klara besken och ha en rak kommunikation    med mig
    * PCB bedövning önskas ev..
    * Pilatesboll
    * frågan om smärtlindring efter förlossning önskas
    * vill inte se moderkakan
    * pappan kommer inte klippa navelsträngen

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4