• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Apipoulai

Jag har gjort två kolumner

Ja tack!
    * ...
    * ...
    * ...
    * ...

Nej Tack!
    * ...
    * ...
    * ...
    * ...

Tydligare än så kan det väl inte bli!?
    (så fyller jag i så fort jag kommer på nåt.)

? Do what you like. Like what you do. ?
  • Firstandhappy

Fru T....

Bra ide att sitta ned med honom och skriva som du sa...
    även han kan ju få minnesluckor o glömma hälften o då finns det lapp som säger hur ni vill o inte vill ha det.
    Jag och Dani har även börjar öva på värkställningar, hur jag vill sitta och var han ska massera eller hålla... skrev en stor kom ihåg lapp till oss att GLÖM INTE PACKA BADBYXOR efetrsom jag vill ha dani med mig i duschen...

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-05-28 15:51:26 följande:
    men,,, jag kan säga lite vad som står i min....* Sätta droppkanylen direkt när jag kommer in eftersom jag kan vara extremt       svårstucken och bättre att ha det gjort då.* sätta EDA slangen ganska omgående OM jag skulle vilja ha den så vi slipper         väntetiden.* dämpad belysning* bestämd barnmorska som kan ge klara besken och ha en rak kommunikation    med mig* PCB bedövning önskas ev..* Pilatesboll* frågan om smärtlindring efter förlossning önskas* vill inte se moderkakan* pappan kommer inte klippa navelsträngen
    Det där me moderkakan sa ja till Tedde för ett tag sen minns ja, ja läste nån bok å då va det en bild på moderkakan å det stod att dom visar upp den... Ja typ slängde boken på honom å sa att ja vill fan inte se nån jävla moderkaka
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • JePaLuLi

Jag hade skrivit ett förlossningsbrev men när det väl var dags så hade jag inte en tanke på det. De frågade lite och jag sa att jag litar på dem, men att jag INTE vill snittas och INTE ha nån bedövning. Endast lustgas om det krävs.

Några punkter är nog lättast i så fall. Tror inte de har tid att läsa en hel uppsats

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • LittleMee

skönt att det inte bara är jag som fick dåliga upplevelser från personalen på förlossningen.

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-28 15:58:20 följande:
    Det där me moderkakan sa ja till Tedde för ett tag sen minns ja, ja läste nån bok å då va det en bild på moderkakan å det stod att dom visar upp den... Ja typ slängde boken på honom å sa att ja vill fan inte se nån jävla moderkaka
    nä jag hade inte heller behov av att se den o tycker bara den verkar äcklig så jag skrev ydligt att jag inte ville o de frågade inte ens sen om jag ville utan tog bara ut den o kollade själva på den o sen va den borta....
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-05-28 15:57:20 följande:
    Fru T....Bra ide att sitta ned med honom och skriva som du sa...även han kan ju få minnesluckor o glömma hälften o då finns det lapp som säger hur ni vill o inte vill ha det.Jag och Dani har även börjar öva på värkställningar, hur jag vill sitta och var han ska massera eller hålla... skrev en stor kom ihåg lapp till oss att GLÖM INTE PACKA BADBYXOR efetrsom jag vill ha dani med mig i duschen...
    Ah det där med badbyxor va jadra smart eftersom ja kan sitta hur mycket som hällst i duschen...

TACK ja tror faktist ja börja bli lite klokare på mig själv

Får man ha pilatesboll i duschen tror du? för en sån har ja hemma å älskar å sitta å gunga på den när det ilar som mäst...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-05-28 15:58:20 följande:
    Bm på op när jag födde Vincent ville ta kort på moderkakan, blää! Hon blev lite sur o oförstående när både jag o sambon sa nej till det.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy

fick bekräftat igår förresten att det inte va jag som va dum i huvudet ang EDA bedövningen, narkosläkaren sa direkt efter han kollat på min rygg att de hade garanterat inte fått den rätt efetrsom jag inte kände av nån effekt, så det va inte bara jag som va larvig o tyckte att det verkade fel.

ska packa ner honom i bb väskan med...

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-28 16:00:24 följande:
    Ah det där med badbyxor va jadra smart eftersom ja kan sitta hur mycket som hällst i duschen... TACK ja tror faktist ja börja bli lite klokare på mig själv Får man ha pilatesboll i duschen tror du? för en sån har ja hemma å älskar å sitta å gunga på den när det ilar som mäst...
    dom har sånna på BB o låna så ja det får du...
    Ja badbyxor är bra att ha med...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4