• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • förväntan

God morgon!!

Naffe . Ja, hur stor kan man bli?? . Känner mig också jäkligt otymplig och enorm. Började kännas jobbigt runt v 25 och efter v 32 upplever jag det som att magen hänger nere vid knäna. Så jobbigt att böja sig och M får inte plats i mitt knä. Allt har också smakat som det godaste jag någonsin har ätit hela grav. Spelar ingen roll om det är gröt smörgås eller tårat . Kan väl säja att vågen visar där efter.

Meleah, jättefin vagn. Blev nästan lite sugen på den nu också, men har ju redan beställt en BT, så nu ska jag inte ågra mig.

Cirkel lycka till på Gekå´s. Skulle ha skickat med dig en shoppinglista .

Mår blää idag, så ont i mina höfter och blygdben på natten, sovit skit. Panodil nu på morgon och det känns lite bättre. M håller på att bli förkyld så jag hoppas verkligen inte att är någon förkyldining på g för mig också. Förvärkar också som drar i hela magen så man mår illa också, men ej smärtsamma.

Essi, hur gick det med barnflickorna?? Håller tummarna på attt det känns bra.

Kun, Bf idag!!

Nu är jag beodrad att gå och lägga mig från maken. Bäst att lyda som en duktig hustru .

• JJ 75

Tittar in från ett regnigt norge, ledig familjedag idag, ska ta en sväng med bilen, men annars blir vi nog hemma och softar, hoppas få samma order som förväntan...

Inget nytt från kun - undrar om det dykt upp en liten söt-tjej (?) vid dethär laget?

• Essi73

Hej darlings!

Snor mig lite tid och andas vid datorn.
    Det har varit 2 smått hektiska dagar men de har gått jätte bra ändå måste jag säga Jag trodde att de skulle bli mycket mycket mycket värre!!! Luna äter skiitlite vilket oroar mig (som är van med Boll som om han fick även hade ätit upp flaskan då det begav sig) men hon sover så bra på både lurar och nätter, så jag får lita på att tjejen reglerar det där själv.
    Skrik har det inte varit mkt utav heller, mest när hon är trött och jag hr VERKLIGEN fått lära mig att koppla bort det.

Kallbalik i morse dock när Boll är lös i magen och bajsblöjorna hägrade samtidigt som Lunas skulle matas. Shit vart fans mina 2 extra armar då?! Jag får hitta nån klinik som sätter fast såna på mig

Barnflicka nr2 skall vi träffa idag så jag har inte bestämt mig heller. Sen kommer underbara bästast svärmor upp på tisdag. Gud vad jag älskar henne!!!! Hon verkligen släpper ALLT och kommer när det krisar {#lang_emotions_heart}

Nu sover Luna.. puh!

Naffe & Förväntan, ja hur stor kan man bli? Jag var ju störst med Boll, Naffe om du minns den bilden SÅ stor tror jag dock inte att ngn av er är, och ÄR ni det så - HEDER!! Det kommer isf ut stora hungriga bebisar som äter äter äter!

Skrattade gott åt Joffes eminenta uppfinning med Bollpölen igår. Ååååh det skulle behövas här. Boll är ju lugn men jag märker att det börjar gå åt hans nerver att vara hemma. Ute regnar det också, det blir en del mutor hemma istället vilket får hans blodsocker att skjuta i höjden och den lugna Ferdinanden blir som stucken av en geting. Puuh igen!

Men jag får ge Boll ALL cred för herreje vad han hjälper till med Luna. Underbara unge!

Och Kun har BF idag, åååh så spännande

Vagn, åter igen som sagt - SÅÅÅÅ glad att vi inte la ner pengar på syskonvagn då Luna inte diggar det där. Så mitt tips; vänta och kolla av barnet!

På tal om vagnhatare så fick en arbetskompis sin bebis 1 månad efter mig, en renrasig Bärfis av största kalliber! Hon är så less på att sitta fast, jag vet hur det känns men det känns också bra att inte ha varit ensam om en Bärfis och att kunna bolla tankar med henne.

Jahopp nu utmanar Ferdinand här så jag får sluta skriva...

Hoppas allt är toppen med alla!
    Tusen kramar

• Joffe

Hej på er!

Naffe, segt att jobba men snart är du hemma igen ska du se!
    Hur stor man kan bli den som lever får se men jag hoppas på att det lugnar ner sig för dig så att du inte ska bli orörlig.
    Kollar i mina papper och SF-måttet med Leon 8 dagar innan han kom var 38 (+11kg)
    med Eddie 3 dagar innan han kom så var SF 39 (+3kg)
    Båda magarna har suttit under min haka och sjönk ganska sent.
    Njut av livets goda, precis som Essi säger så kommer det ut en hungrig typ som suger det ur dig sen

Essi, vad bra att det gått hyfsat bra nu i början!
    Leon var också kass i magen en dag och det kändes som att jag stod vid skötbordet och bytte blöja hela tiden, Eddie var nyfödd då så det rann i rumpan på honom också
    Det där med sockerkick känner jag igen, saft har den effekten här
    Ang pölen så hade jag tänkt blåsa upp hans lilla bebispool med den var så himla smutsig så det fick bli baljan istället

Kul med ett lyckat vagnköp, håller tummarna för att Silas ska gilla läget

Cirkel, vi har inget bestämt ännu, vet ej hur det blir med semester för min karl men som sagt jag kan ge mig ut på egen hand.
    Hoppas det inte är för mkt folk på Gekås och att du hittar massa kul

• Nafrung

Essi. Okej, du har rätt. Jag minns bilden när du väntade Bollen, och dina anklar var inte att leka med.... Så är det ju inte än här - men på god väg kan man säga... Jag gick inte upp mer än sammanlagt 12-13 kilo med T, och där är jag nästan REDAN i v 26!!! Så man jobbar på det så att säga...

Vad härligt förresten med en så fantastisk svärmor, och att hon verkligen ställer upp när det behövs! Hon förtjänar en kram! Sen hoppas jag på en bra barnflicka.

förväntan, jag har också en hel del förvärkar (eller kanske kallas det sammandragningar) redan. Ska man bry sig om det? Hade inget sånt med T alls (inte ens när han skulle ut ), så jag känner mig lite vilsen. Än så länge gör det inte så fasligt ont eller så, bara obehagligt...

• JJ 75

Morgon, glömde ju tacka för grattulationerna på julias tvåårsdag. Tackar, tackar! Vi hade stort släktkalas dagen innan vi åkte ohc firade sedan själva dagen här själva, supermysigt. Vi hade med lite presenter, köpte en bakelse som vi satt två ljus i och väckte j med sång. Jättelyckat, hon pratade sedan hela dagen om att hon "blåste ut ljusen" och "jag mår illa" - vilket är hennes tolkning av ja må hon leva... Bästa presenten - en radiostyrd bil som hon demolerar lägenhetsväggarna med här... Har redan lärt sig manövrera fjärrkontrollen, smarttjejen!

Samtidigt var det marknadspremiär här i stan, så vi strosade runt på eftermiddagen, köpte en ballong till j som hon var sååå lycklig över, vi smakade lite annorlunda mat och bara tittade på folk - helt lyckad dag! Marknaden avslutas idag, så får se ifall vi tar en sväng ned till tivolit idag, är lite sämre väder

Måsta annars berätta om mitt fynd, här om dagen hade polisen hittegodsauktion här i stan (by (?) - skulle gissa att det bor kanske 5000 pers här i stan så det var inte så många "kunder" på auktionen). Däremot finns det en stor internationell flygplats - så 95% av hittegodset var från flygplatsen. Min ambition var att få tag på en billig cykel medan vi är här, ska stanna ett par veckor är dte ju tänkt. Men kom hem med en vagn istället - inhandlad för 50 kr !!! - en Esprit Sun i bra skick - blir kalas med två vagnar att ha i bilen när vi inte har en tvilling/syskonvagn. Har skrubbat och skurat och känner mig jättenöjd, men samtidigt lite fundersam - vem glömmer bort en vagn på en flygplats? Kan säga att av hittegodset var det 50-50 mellan väskor och vagnar - så måånga glömmer vagnen...

Min lilla tjej har annars växt ur mjukliften och åker nu sittvagn, eller liggande då båda våra resevagnar har fullt liggläge - men vad hände med min bäbis...

• cirkel

Oj, vilket fynd JJ! Kanon! Och vilka mysiga dagar.

Essi: Hoppas att du har hittat en toppentjej nu!

Naffe: Usch vad trist att du känner dig som en val redan. Får väl hoppas på att magen inte växer lika fort längre.

Förväntan: Vad jobbigt med det onda. Jag antar att du redan har provat ut bästa sovställningen med kuddar lite varstans? Det är ju bra att ha en mellan knäna när man ligger på sidan, men det vet du väl redan?

• Essi73

Surfar IGEN, herregud det här kan bli en vana

Båda sover, Luna vaknar strax dock, fin timning.
    För första gången nu märker jag att Boll får "ryck" när Luna är vaken. Igår fick jag aaabsolut inte prata med henne för dåååå herrje slog han sig, fastnade, måste ha hjälp, skulle ha te, glass, bönor (?!), hjälp osv osv. Jag blev ganska tagen på sägen så jag får ändra taktik idag.. har inte klurat ut till vilken men det får ge sig.

Barnflicka nr2 var SUPER! Hon charmade Boll på 3 röda, bokstavligen. Han är jätte blyg för folk, inkl. farmor men henne godtog han. Hon hann bara komma in, skaka hand med honom (så sött), frågade honom om han ville visa henne sitt rum och pjoong, var de där inne och Boll visade ALLT.
    Så henne tar vi helt klart. 17 år förvisso men jag vill minnas mig själv som ansvarstagande 17-åring som jobbade extra vid sidan av skolan.
    Hon kommer nu på em:an så jag hoppas att Boll får den uppmärksamheten han behöver idag när det regnar IGEN

Joffe, hur länge blir du hemma? 1 år till va Jajajajaaaa *s*

Naffe, sammandragningar/förvärkar. Så här var det för mig, tydligt var att SM inte gjorde ont nertill, magen drog endast ihop sig. Förvärkarna, då ilade det/kändes som mensvärk, det gjorde så ont att jag i början bara behövde stanna upp och andas ibland. Ju mer tiden gick måste jag stanna och andas oftare för att sen profylaxandas så att säga och "mensvärken" var verkligen smärtsamma.

Hur farliga de är? Jag vet inte, jag överlämnade det åt läkaren att avgöra. Jag sökte iaf för det och när läkaren undersökte och jag brast i gråt för de gjorde så satans ont i livmodertappen, det utlöste alltså samma smärta som under mina vad jag trodde var sammandragningar så sjukskrevs jag 100%, och DÄR kom jag på att det var förvärkar och inte "bara" sammandragningar jag hade.

Mitt enda tips är - är du orolig så sök för det. Sök så många gånger det än är möjligt. En del bm:or avfärdar det som "Åååh det är så vanligt 2a gången" och det är det. Det är _avfärdandet_ jag är emot. Avfärdar bm dig, gå förbi henne och sök läkaren själv!! (Ngt jag inte behövde göra iofs..)

Som när jag morgonen Luna föddes, och jag ringde in IGEN och den koko-bm som svarade avfärdade mig och tyckte att jag skulle ta en Bricanyl till med Alvedon. Jo tack, hade jag gjort det hade jag fött i hallen så snabbt det gick ändå.

• cirkel

Gekås igår: Jag är besviken på deras tjejsortiment för barn... Ville haft en söt rosa jacka, tex softshell, men det fanns bara mörklila som var "tjejfärg".
    Det var ganska mycket folk och lite krångligt att ha med Sofia i vagn.

Svar på tråden Minnas XII