Surfar IGEN, herregud det här kan bli en vana
Båda sover, Luna vaknar strax dock, fin timning.
För första gången nu märker jag att Boll får "ryck" när Luna är vaken. Igår fick jag aaabsolut inte prata med henne för dåååå herrje slog han sig, fastnade, måste ha hjälp, skulle ha te, glass, bönor (?!), hjälp osv osv. Jag blev ganska tagen på sägen så jag får ändra taktik idag.. har inte klurat ut till vilken men det får ge sig.
Barnflicka nr2 var SUPER! Hon charmade Boll på 3 röda, bokstavligen. Han är jätte blyg för folk, inkl. farmor men henne godtog han. Hon hann bara komma in, skaka hand med honom (så sött), frågade honom om han ville visa henne sitt rum och pjoong, var de där inne och Boll visade ALLT.
Så henne tar vi helt klart. 17 år förvisso men jag vill minnas mig själv som ansvarstagande 17-åring som jobbade extra vid sidan av skolan.
Hon kommer nu på em:an så jag hoppas att Boll får den uppmärksamheten han behöver idag när det regnar IGEN
Joffe, hur länge blir du hemma? 1 år till va
Jajajajaaaa *s*
Naffe, sammandragningar/förvärkar. Så här var det för mig, tydligt var att SM inte gjorde ont nertill, magen drog endast ihop sig. Förvärkarna, då ilade det/kändes som mensvärk, det gjorde så ont att jag i början bara behövde stanna upp och andas ibland. Ju mer tiden gick måste jag stanna och andas oftare för att sen profylaxandas så att säga och "mensvärken" var verkligen smärtsamma.
Hur farliga de är? Jag vet inte, jag överlämnade det åt läkaren att avgöra. Jag sökte iaf för det och när läkaren undersökte och jag brast i gråt för de gjorde så satans ont i livmodertappen, det utlöste alltså samma smärta som under mina vad jag trodde var sammandragningar så sjukskrevs jag 100%, och DÄR kom jag på att det var förvärkar och inte "bara" sammandragningar jag hade.
Mitt enda tips är - är du orolig så sök för det. Sök så många gånger det än är möjligt. En del bm:or avfärdar det som "Åååh det är så vanligt 2a gången" och det är det. Det är _avfärdandet_ jag är emot. Avfärdar bm dig, gå förbi henne och sök läkaren själv!! (Ngt jag inte behövde göra iofs..)
Som när jag morgonen Luna föddes, och jag ringde in IGEN och den koko-bm som svarade avfärdade mig och tyckte att jag skulle ta en Bricanyl till med Alvedon. Jo tack, hade jag gjort det hade jag fött i hallen så snabbt det gick ändå.