• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Minna72
    Joffe skrev 2009-06-15 14:56:27 följande:
    En stor kram till Öz!!Välkommen hem Minna Kun, snart så kommer ..... han.Förväntan, hoppas du kommer ur din trans Här skiner solen så vi ska strax gå ut, Leon har varit på förskolan och jag & Eddie har varit hos tandläkaren, han sov hela tiden ute i korridoren så det var ju helt perfekt, efter det så storhandlade vi och då var han vaken och snackig Han pratar och tjuter så det hörs lång väg och har precis lärt sig skratta högt Jag gjorde en friskvårdsundersökning hos tandläkaren så nu ska jag betala en summa per månad som en sorts försäkring
    Joffe, en sån där tandvårdsförsäkring hade jag när jag bodde i Sverige (fast jag betalade en summa per år) och det var suveränt! Skönt att det gick bra idag. Gulligt med skrattet!
  • Joffe
    labilina skrev 2009-06-15 15:11:50 följande:
    hej! öz, vad dramatiskt, många kramar till erhittade en cool grej; kolla www.mothercare.com/Taga-Stroller-Bike-Red/dp/...
    Ha ha
    Gäller att bebisen har visir på sin hjälm, man kanske t o m slipper göra lunch om han får i sig tillräckligt med insekter
  • cirkel
    (om cykelvagnen och Joffes kommentar)

Öz, fy sjutton vad ledamt och hemskt med din pappa. Hoppas, hoppas att han vaknar snart! KRAM på dig!

Nu vaknade Sofia...
  • maja under eken

God morgon!!

Varmaste kramarna t Öz! Fy fan, på ren svenska va jobbigt d låter! Skickar massa tankar t er! Hoppas pappa vaknar upp t er snart!!!!!!

Härligt att Svärmor kommer t Essi-hemmet o Heja Nannyn!! Tjoho va skönt!

Ev msn under dan Minna, en stund iaf. kram!

Vart tar all tid o ork vägen!?

Jag e så trött sen resan så jag håller på o krevera! Hade 110 i blodvärde så d kanske bidrar lite, men såhär trött minns jag aldrig att jag var sist.

Jag e hemma o vab:ar idag, skönt! Elvira e snorig o d tog 3 h o somna igår så jag misstänker att öronen tjorvar lite när hon ligger ner, inatt var hon dessutom rätt varm. Skalman e ju hemma fr jobbet sen första maj men han har minst sagt fullt upp. Igår rev vi gamla altanen o golvet vi trodde vi kunde behålla var ruttet i kanten o dom fick riva alltihop. Går man ut genom dörren nu så e tröskeln rätt lååååååååångt över marknivå...

Snickarna e här o bygger våra nya väggar o flåsar honom i nacken för att få börja isolera o pappa o brädfodra väggen. O i horisonten hägrar midsommar m 31 vuxna o 18-19 barn.... Usch, lite för mycket känner jag. Men men, sänka kraven o ta d som d kommer e väl lösnignen... O d som jag e så bra på.... {#lang_emotions_tongue_out}

Skriver mer sen, nu har min lilla sessa vaknat o sitter här m vällingen. Flaskan verkar va f tung f o lyfta själv idag så jag får nog assistera lite..

kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • Joffe

Hej alla

Men Maja då! då hoppas jag du får vila innan hela stället blir invaderat
    Kul att det händer en massa på hemmafronten.
    Det är bra att det kommer någon som flåsar en i nacken, det kan behövas här också, fast jag ska väl inte klaga, i går blev i alla fall all stenläggning klar på utsidan och sista snutten gräsmatta är sådd.
    Ska leta upp 4-5 riktigt stora sten som saknas runt parkeringen och sen ska det fyllas på med lite mera grus där sen så blir det nog riktigt fint.

I dag är Leon på förskolan, de skulle fira midsommar med de andra förskolorna i Kareby så han bytte dag.
    Som synd va så blev han JÄTTEledsen när jag gick
    Min mamma har varit ledig i 2 dagar så eddie har varit med henne när jag lämnat Leon och det kanske bidrar lite till ledsenheten, han tror att vi ska göra massa kul när han är borta.

En fråga, har något barn reagerat mot jordgubbar?
    Leon åt några i lördags och på söndagen fick han rödaprickar runt munnen 6 några på kinden och sen har han 2 st som är lite "variga" i mungipan.
    Funderade på svinkoppor ett tag men det stämmer ej riktigt.
    Nu börjar de i alla fall ge sig som tur är, han reagerar i bland på tex äpple men inte alltid.

• cirkel

Hoho?
    Vi skulle ju inte bry oss om att responsa om man inte orkar utan skriva lite ändå!

Idag har varit en hektisk dag för mig och Sofia. Babymassagekurs (ingår i föräldragruppen) och så ett besök på öppna förskolan, även det med föräldragruppen.

Sofia är ingen massagetjej. Idag tyckte jag att förutsättningarna var optimala med mat och sömn i lagom dos före men jag hann bara med benen innan hon inte ville vara med längre...

Här har det varit soligt och fint! Hoppas att det blir lika bra på fredag.

Essi: Har det funkat bra med barnflickan?

Maja: ojojoj, vilken invasion! Jag hoppas att det knytkalas!

• maja under eken

Hej hej cirkel!

nope! Man tar m sig eget grillmaterial o eget fyllevirke... Sen gör vi egen sill o eget bröd (lejt bort t mamma) o så ska jag baka lite imorg. Sen får man lägga en summa i vår lilla sparbössa. Skalman tyckte d var enklare så... Tror han ändrat sig nu...

Men jag tror vi e på banan. Gubbarna som bygger (rätt snygga Letter) har fått bort rivvskräp m spikar i o d e städat o rätt snyggt. Jag bytte ut lite ogräs mot lite knatlobelia o Tagetes idag, jävligt fantasilösa blommor, men fina Sverigefärger iaf...
    Idag har dom hämtat möbler t tältet o grillen hämtas imorg, tror jag. Gräset e klippt, fönsterbrädorna e rensade på döa flugor o golven ska nog saneras imorg. Jag har sänkt nivån lite.. först hade jag tom velat hinna putsa fönstren... vem fan skulle sett d!?

D har skitit sig m vagn f vår del, jag som hade allt fixat annars! Skit!!! Skulle ju köpt fl-kompisens vagn men hon vill nog behålla den f hon har kommit på att en Maclaren tvillingsulky inte går nåt bra på grusvägar o i snö. Nu måste jag hitta en ny ju. Ingen som vet en BT syskonvagn, 07:a lr nyare??

Jag e inte lika trött längre, känns helt underbart!!!!

Ingen här som missat att caribe plussat, äntligen!! De flesta av oss här inne vet nog vem hon e va? så jäkla kul!

kram

Elvira - Livets Solstråle!
Svar på tråden Minnas XII