• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • cirkel

Toppen med barnflickan, Essi!
    Jasså Boll har inte klagat när du har ägnat dig åt Luna innan?! Emma hittar ibland på allehanda hyss när jag ammar. Spottar på saker, klättrar på saker hoppar i soffan mm...

• Essi73
    cirkel skrev 2009-06-14 12:02:48 följande:
    Toppen med barnflickan, Essi!Jasså Boll har inte klagat när du har ägnat dig åt Luna innan?! Emma hittar ibland på allehanda hyss när jag ammar. Spottar på saker, klättrar på saker hoppar i soffan mm...
    Nej han har ju inte det, helt otroligt.
    Hittills har jag gjort som så att jag har plockat bort ALLT han inte får pilla på, bankdosor och sånt. Det som är framme är det fritt fram, så jag har inte behövt hojta liksom, det har inte funnits någon "trigger" för honom.
    Klättra på saker, finns inte mkt att klättra på här hemma, han har sin pall som han drar runt i köket och ett i badrummet, så det är inte heller så tokigt spännande längre.
    Soffan får han hoppa på, den är stor. Där resonerar jag att ramlar han så lär han sig..
    Spotta *s* där har jag förklarat för honom att det får han göra - i handfatet eller ute. Så där spottas han självmant.

"Triggern" nu är att han gnäller, muuulton! Som sagt, där får jag finna en annan taktik.
  • Joffe

Hurra för att ni verkar ha fått en fullträff ang barnflickan, helt klart ska man inte bara se till åldern, jag jobbade också troget vid den åldern

Denna gången ska jag vara hemma lääänge tänker inte göra samma "misstag" som sist och gå in på min tjänst 2 dgr i veckan, jag fick ju bara göra 5 dgr jobb på kortare tid och nu passar det bra att vara hemma eftersom sambon har jobb över öronen och på mitt jobb har hälften blivit uppsagda.
    Planen är att vara hemma till hösten 2010 sen trol jobba 75%.
    Om läget är som läkarna tror med Eddie så kommer han inte klara allt för långa dagarn på förskolan, ialla fall inte när han är så liten så jag ska jobba så lite som möjligt för att korta ner hans dagar.
    Det tänker jag dock inte ägna tid åt att tänka på nu
    Det har väl varit lite hektiskt på jobbet nu inför pitstoppet på racet men efter det går nog luften ur gänget rätt så fort.

Cirkel, det är lite meck att ha med vagnen där inne, man vill ju inte lämna den utan uppsikt och samtidigt hinna titta på allt.
    Tråkigt att det inte fanns mer att välja på för er i färgväg.

Här händer också en del hyss under amningen, det jobbigaste är när han sticker ut men det händer som tur e inte så ofta.
    Det kan vara väldigt jobbigt när man ammar och han envisas med att klättra över mig och det råkar hamna en fot el dyl på Eddie.
    Han passar också på att hämta sin snutte o napp på sitt rum och det tycker han är lite busigt eftersom det ska ligga i hans säng

Just nu har L jättejobbigt med en hörntand som blöder o gör ont, det är så synd om honom

Mot hungrig bebbe

• Nafrung

Tack för beskrivning av förvärkar/sammandragningar Essi. Jag har mest sammandragningar, men ibland blir det lite mensvärksmärtor också. Inte så farlig ännu, men jag ska nog nämna det för bm.

Och guuuuuud vad bra att barnflickan och Boll klickade!

Och nu får man inte ha datorn längre....

• Özlem

hej

Skriver lite så att ni vet att vi lever.
    Barnen mår bra o grodmannen.
    Jag + baRNEN har varit i sthlm i snart 2 veckor. Pappa op den 3e juni för hjärtpump.OP gick bra men han vaknar inte upp.Han ligger i ngn slags koma. Har ngn skada i hjärnan. Vaknar han ej upp kommer dr att stänga av pumpen + respiratorn.
    Man måste vara helt klar i huvudet för att leva med en pump enl dr.

Jag mår sådär + att jag höll på att åka på ryggskott.Den väntar på att få "bryta" ut

kram alla som fyller o föder

• Minna72

Oj, Öz, vad dramatiskt. Håller alla tummar att han snart vaknar och mår bra.

Jag är tillbaka från ett regnigt konferensveckoslut i Danmark och skall nu jobba några dagar till innan jag tar semester med Öki.

Maja (och andra) ses vi på msn?

• Rossy
    Özlem skrev 2009-06-14 22:58:21 följande:
    hejSkriver lite så att ni vet att vi lever.Barnen mår bra o grodmannen.Jag + baRNEN har varit i sthlm i snart 2 veckor. Pappa op den 3e juni för hjärtpump.OP gick bra men han vaknar inte upp.Han ligger i ngn slags koma. Har ngn skada i hjärnan. Vaknar han ej upp kommer dr att stänga av pumpen + respiratorn.Man måste vara helt klar i huvudet för att leva med en pump enl dr.Jag mår sådär + att jag höll på att åka på ryggskott.Den väntar på att få "bryta" utkram alla som fyller o föder
    Vad jobbigt och vidrigt för pappa och er, Özlem. Jag hoppas han tillfrisknar och kommer igång snart! Varmaste kramarna till dig och dig familj.
  • Kun

INgen bebbe ännu, känner mig fan deppig nu och tror inte att det kommer att komma någon unge!

Såg på listan nu att JJ gick över 2 veckor denna gång! Hur stod du ut! ???
    Och förra gången gick väl Naffe och förväntan över JÄTTEMYCKET?
    Hur stod ni ut??????

Nu är jag typ livrädd för att fostervattnet ska ta slut och såna dumma tankar.

Öz, kram till dig!!!!!!!!!!

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • förväntan

Ös, många kramar till er.

Kun, vilken buse. Förstår att du är trött på det. Förra gången var jag inte redo att föda vid bf och därför var den första v skön att gå över, därefter kändes varje dag som en plåga med mkt oro. Bebisen har det säkert jättebra där inne. Vet inte hur jag kommer klara det mentalt att gå över tiden denna gången, mest för att magen är så jäkla stor och folk ska kommentera.... Hoppas att du hittar något sätt för att få tiden att gå oc hframföallt att den tittar ut snartast .

Essi, vad bra att Boll fick så fin kontakt med en av tjejerna. Tur för bra svärmor också. Boll låter mkt som M. Han hittar inte på så väldigt mkt hyss, men det där med att spotta är lustigt att de håller på med. M får också gå ut och spotta eller i handfatet annars får han torka upp och det är trist. Här är också mkt hopp oc h skutt i soffan, hellst dyka . Funderar på studsmatta till födelsedagen . Ska bli väldigt intressant hur det blir när bebisen kommer ut och M måste dela med sig av uppmärksamheten. Tur att C kommer vara hemma rätt länge och att svärmor kommer i 1 månad.

Har själv gått in i någon gravidtrans, kommer att förbli såhär otymplig för evigt och kommer alltid se ut som en orm som svalt en badboll, så det är bara att acceptera. Det är rätt skönt att känna så istället för att hoppas på att den ska komma innan bf..

• Joffe

En stor kram till Öz!!

Välkommen hem Minna

Kun, snart så kommer ..... han.

Förväntan, hoppas du kommer ur din trans

Här skiner solen så vi ska strax gå ut, Leon har varit på förskolan och jag & Eddie har varit hos tandläkaren, han sov hela tiden ute i korridoren så det var ju helt perfekt, efter det så storhandlade vi och då var han vaken och snackig
    Han pratar och tjuter så det hörs lång väg och har precis lärt sig skratta högt {#lang_emotions_heart}
    Jag gjorde en friskvårdsundersökning hos tandläkaren så nu ska jag betala en summa per månad som en sorts försäkring

Svar på tråden Minnas XII