• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • maja under eken

GRATTIS i efterskott Måns!!!

Trist m ac:n o alla pengar Joffe, men du skriver jävligt roligt o roar oss - tack för d!

Roligt m så många bäbisar på väg ut, nu smäller d snart. Tror alla kommer i samlad trupp nu i månadsskiftet!

Jag har sovit som en prinsessa inatt! Har haft så ont i ryggslutet så jag trodde jag skulle gå av men fick massage igårkväll, slocknade i massageläget på soffan o sov ett par timmar, fortsatte sen i sängen - oxå prinsessömn! Underbart!!

nehepp, en dam drar i mig o ska "GÅ UUUUT!"

kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • förväntan

God morgon!!

Grattis Måns i efterskott och till dagens 2-åring Julia.

Maja välkommen tillbaka. Vad härligt ni verkar ha haft och kul att åka med sin pappa också. Den massagen skulle jag också behöva. Har så jäkla ont nu för tiden på natten i höfter och rygg.

Kun, förstår verkligen att det börjar kännas tungt. Men nu är det verkligen inte långt kvar. Det var väl tur att bebis inte kom igår iallafall .

Essi, vad tufft med att vara själv i 2 v. Hoppas verkligen att det löser sig med en bra barnflicka. Har din svärmor semester 0och kan komma till dig?? Är dagis stängt under den perioden?? Det kommer säkert att gå jättebra.

Cirkel vi började också med gröt vid 4 månader.

Rossy, hurra för HP, vilken tur du har och vad SKÖNT!!! Nu får du koppla av massa och njuta.

M sa sin första längre mening idag som inte bara bestod av ett ord " Memme (Melvin) hemma, daddy jobba, backa car" .

• Joffe

Essi essi, hoppas verkligen att det klickar rejält med någon av barnflickorna, tror och hoppas på att hon inte kommer skrämmas av Luna, tjejen har till skillnad från dig chans att fly när hennes arbetsdag är slut !

Välkommen hem Maja
    Skönt att man kan ha nytta av PRO

Cirkel, det är nog precis som Essi säger någon sorts tillväxtperiod.
    Här hos oss känns det sm att smakportioner är långt borta, Eddie klarar ännu inte att hålla upp sitt huvud så bra ännu men det kommer mer o mer, han är lite lat och somnar mest när jag lägger honom på magen, jag tror att jag väntar lite längre med honom än vad jag gjorde med Leon.
    Jag har för mig att jag började med potatis sist.

Kul med alla dessa meningar backa car

I dag är ska jag och pojkarna in till kungälv och försöka få hjälp med bilbarnstolen, jag mfl lyckas inte få av klädseln.

Är det någon som har semesterplaner?

• Joffe
    Bollhav (pöl)
    Bollhav (pöl)

Måste hitta på nått i regnet
  • Meleah

Idag har vi varit och köpt vår nya vagn, det blev en phil and teds vibe. Jag och Vilya älskar den högt, hoppas bara att lillebror kommer att trivas lika bra som vi gör.

★ Vilya 070529 ★ Pl Snitt 090715 ★
  • cirkel

Har ni regnat bort?!

Förväntan: Vilken härlig mening! Påminner mig om när jag på högstadiet skulle översätta för klassen på engelskan: "Backade ut caren ur garaget".

Maja: Vad lyxigt med massage!

Joffe: Njae, inga spikade semesterplaner, men funderar på att hyra en stuga vid Lökken eller vid ngn annan fin sandstrand i Danmark. Dessutom är det väl dax för Borås djurpark snart. Har ni bestämt ngt?

Imorgon ska vi till Gekås! Hoppas bara det inte är alldeles knökfullt för vi ska ha med Sofia. Emma får vara hos min syster och ska sova över där.

• cirkel

Äntligen! Ni skrev medan jag höll på med mitt inlägg (och lite annat, för SÅÅÅ långsamt skriver jag inte. )

Joffe: Vilken härlig bild!

Meleah: Vad skönt att vagniköpet är avklarat! Vi funderade ju också på en PT förut. Vilken färg blev det?

• Meleah

cirkel: Det blev en helsvart. Viben är ju bara svart med röda eller svarta dynor. Den är så fin och jag känner verkligen att den kommer passa vår familj ypperligt då Vilya inte längre sover i vagnen, men älskar att åka vagn. Dessutom kommer jag att kunna använda den utan att Vilya är med också, gillar inte tanken på att behöva ha en dubbelvagn med endast ett barn i alternativt att ha två vagnar för olika tillfällen. Men återigen, hoppas hoppas att Silas blir en vagnälskare precis som Vilya alltid har varit.

★ Vilya 070529 ★ Pl Snitt 090715 ★
  • Nafrung

Sitter och jobbar..... känns sååå motigt, även om det är väldigt lugnt just nu.

En liten fråga till er som vet... Hur stor kan man bli?

Jag är ju bara i v 26 och jag är fasiken ENORM! Jaja, jag har inte vågat väga mig (och tänker vägra om min bm får nån sån idé), men jag känner mig som en ballong/val/elefant you name it. Hur stor blir man inte då på slutet?

Okej, jag vet, detta låter som en enda lång klagovisa. Sorry!

Men det värsta är - jag har bara mig själv att skylla - igår blev det både en bulle och Ben och Jerrys-glass...

Fick förresten reda på att det förmodligen blir BB Sthlm för oss i september - ja,  om det inte händer nåt oförutsett då... Känns bra faktiskt, bara förlossningen inte blir som sist... Ångest för det också... Hmmmff...

Essi. En barnflicka låter som en strålande idé. Hoppas hon pratar liiiiiite mindre än den förra bara... Nej, skämt åsido, klart hon inte bryr sig om Lunas skrik, hon får ju betalt för att inte bry sig. Hoppas du hittar nån bra tjej!

Joffe - fiiin kille i badbalja!

• Nafrung

Meleah, tjusig vagn ni får.... Känner mig också sugen, men jag har fått vagnförbud av mannen. han tycker tre vagnar i garaget liksom är nog. Jag vet inte om jag håller med, men jag tror vi ska ha en ståbräda till buggan istället.

Svar på tråden Minnas XII