• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Nafrung

*viskar* har också varit på Poprea..... spenderade en tusenlapp på såååå fina grejor. både till T och bebisen!

• Betty2

Nej men OJ vilka roliga nyheter som fanns här i tråden.
    JÄTTEGRATTIS till Pess! Underbara nyheter!

Kun: Instämmer med övriga att Meja är jättefint och passar väldigt bra tillsammans med storebrors namn.

Förväntan: Aj då, jobbigt med mkt förvärkar som inte leder till något. Hoppas att det snart sätter igång på riktigt. Jag har tänkt på dig, Rossy och alla andra som är höggravida i den här värmen, och förstår att ni säkert önskar/har önskat er lite svalare temperaturer... (I morse var det betydligt svalare här, eller rättare sagt i skärgården där jag var med smågrabbarna sedan i går förmiddag. Men efter några timmar var det hett igen. )

Tack för alla rea-tips förresten! Jag har dock inte hunnit till någon affär så risken är väl att det är slut när jag kommer... Nu börjar semestern för oss (är lediga de 4 veckor som dagis har stängt) och jag kanske kan ta en tur till stan på måndag, om det blir lika dåligt väder som de har varnat för. Hoppas på i alla fall ett par bra dagar under veckan som kommer för vi hade tänkt åka till Borås djurpark och ev. till Liseberg oxå.
    Joffe: Var handlar du Name it? Jag gillar deras kläder men trodde inte att det fanns någon butik här i närheten? (Bara enstaka plagg i vissa andra affärer kanske?)

• Rossy

Och jag som trodde du var inne och födde nu, förväntan, när du inte setts till så mycket. Synd. Men den som väntar på något gott....... (säger jag som bara vill ha uuuut min egen lillplutt ).

Betty, du har helt rätt. Den här svalare temperaturen är MYCKET behagligare än förra veckans hetta. Även om jag kommer att vilja ha tillbaka värmen så snart bebis är här .

Idag är jag helt slut ändå, trots vädret. Jag tror jag fått invändiga blåmärken runt hela höger revbensbåge. Det sparkas och trycks på ett och samma ställe HELA TIDEN, så jag blir helt matt. Har sovit kasst och orkar inte göra någonting idag. P och Tim åkte till Toys ´r us (hur stavas det?) för att göra något kul tillsammans. Vi behöver uppgradera hans inomhusleksaker insåg vi när det regnade som mest härom dagen.

Minna72 skrev 2009-07-04 22:11:29 följande:
    Cirkel, vi har samma (sommardygns)rytm varje dag nu: Öki somnar 23.00 (!) och vaknar ca 9 timmar senare. Visserligen skönt att få lite mer sovmorgon än vanligt, men jag håller med dig, vuxentiden är obefintlig.Kun, Meja är kalasfint!
    Och sedan vi påbörjade vår semester förra veckan har Tims sovtider också ändrats radikalt. Somnar senare både på dagen och kvällen. Och sover, liksom Öki, "bara" nio timmar om natten.
  • Rossy

Förresten är det inte bara av ondo som Tim håller sig vaken senare på kvällen. Igår hade vi jättemysigt och gick på restaurang och åt middag. (Restaurangen ligger ca 25 meter rakt över gatan från där vi bor så det var ingen jätteutflykt direkt, men ändå). Efteråt gick vi till parken brevid och lekte med Tim tills vi tittade på klockan... den var över nio, inte konstigt att vi var så ensamma där . Då insåg vi att vi kanske skulle gå hem och låta honom varva ner något inför natten . Tim somnade 45 minuter efter att vi kommit in. Men hela familjen var strålande glada och mådde bra!

• Minna72

Jo visst finns det fördelar med sommardygnsrytmen också! Mysigt med restaurangkvällen. Vi var och hälsade på vänner i deras sommarstuga i fredags och sov över där. Vi var ute på tomten och grillade och rökte fisk och Öki formligen älskade att hjälpa till, bära ved och gräva i jorden. Kl 23.30 (!) gick vi in och han somnade förstås på stört. Sen sov vi hela familjen till kl 9.30 (!). När Öki vaknade sa han spontant: "Aetti sove gott" (Aleksi har sovit gott) De längre sovmorgnarna är det skönaste med sommardygnsrytmen.

Förväntan har inte synts till idag - kanske på BB???

• Rossy

Ja, vi resonerar som så att nu är det sommarlovstider som gäller . När jobb och förskola drar igång igen så kommer rutinerna att infinna sig på nytt.
    Och det märks ju på barnen att de är glada och mår bra. När dom till och med själva påpekar att de sovit gott . Den svåraste biten är att inte stressa upp sig själv med att de måste sova (därför kan det vara bra att låta bli att titta på klockan och bara gå på känsla, i alla fall i vårt fall).
    Förutom sommarlovstider har Tim dessutom fått en sommarlovskropp . Bruna underarmar, underben, nacke och superbruna händer (en riktig bonnbränna), med diverse skrapsår på knän och armar. Plåsterna går åt som smör kan jag lova .

Hoppas Förväntan krystar som bäst nu .

P och Tim kom hem med nya leksaker - en Bosch motorsåg, en Bosch skruvdragare och en batteridriven vattenpistol....... det märks att det är pappa som varit och handlat. Mitt förslag var en liten gitarr och nya vattenfärger, men tji fick jag .

• Minna72

*asg*

Rossy skrev 2009-07-06 13:18:50 följande:
    .P och Tim kom hem med nya leksaker - en Bosch motorsåg, en Bosch skruvdragare och en batteridriven vattenpistol....... det märks att det är pappa som varit och handlat. Mitt förslag var en liten gitarr och nya vattenfärger, men tji fick jag .
    Här ät fortfarande doktorsväskan en hit. Idag (när det regnar och är allmänt trist) fick jag för mig att vara en såndär supermamma, så vi gjorde en trolldeg (som blev tråkgrå eftersom vi bara hade rågmjöl hemma ) och det var kul en stund. Apropå sommarlov så somnade Öki just (kl 15.00, mot kl 13.00 i vanliga fall)...
  • Essi73
    Rossy skrev 2009-07-06 13:18:50 följande:
    .P och Tim kom hem med nya leksaker - en Bosch motorsåg, en Bosch skruvdragare och en batteridriven vattenpistol....... det märks att det är pappa som varit och handlat. Mitt förslag var en liten gitarr och nya vattenfärger, men tji fick jag .
    Boll blir gröööön av avund!
    Vilket påminner mig vikten av en strykbräda här hemma, på tal om spis, kastruller etc!
    Minna72 skrev 2009-07-06 14:16:24 följande:
    *asg* Här ät fortfarande doktorsväskan en hit. Idag (när det regnar och är allmänt trist) fick jag för mig att vara en såndär supermamma, så vi gjorde en trolldeg (som blev tråkgrå eftersom vi bara hade rågmjöl hemma ) och det var kul en stund. Apropå sommarlov så somnade Öki just (kl 15.00, mot kl 13.00 i vanliga fall)...
    Ja just det Minna, du är hemma med Öki nu! *S* supermamma, jopp känner igen rycken. Boll hade 08.00-11.00 tider på dagis den här veckan men jag kom fram till att de inte gör ngn nytta så han får vara hemma. Förutseende bokade jag vår barnflicka som just nu leker med Boll.
    På tal om supermamma så tog jag med Boll till en ridskola igår så att han fick se på hästarna på nära håll. Succé! Yes in deed, I am a supermom *asg*

Själv har jag just blivit fri från migränen from hell som kom som på beställning igår. Skall åka och klippa mig om ett par timmar. Känns lite så där "Öhm ehm, vaddå JAG; skall JAG göra något SJÄLV??"
  • Joffe

Hej på er

Det återstår att se om det kommer en liten förväntan-bebis snart eller om hon tar över pokalen

Kul med lite nya grejer, jag behöver också rensa undan lite som är "urväxt" och kanske ska ta en tur till Toys R us jag med, som en lite utflykt

Vi är inte heller så noga med tiderna speciellt inte nu när han har sommarlov, det har inte varit så jättenoga innan heller då han inte börjat förrän kl 9 men han har oftast velat lägga sig runt 20 i alla fall.
    Han har ju dessutom (hurra) i stort sett sovit i sin säng hela nätterna nu det sista, de 2 sista nätterna har vi suttit bredvid lite eftersom han haft feber.

Skrapsår och blåmärke är det gått om här också samt en jättebula i pannan som han fick häromdagen och den är knallblå!
    Litw färg har han också fått men jag är lite skraj för solen så han har haft vita långärmade tshirts på sig för det mesta, i alla fall på förskolan där det känns som att det inte hinns med att kolla alla små så de inte bränns.

Betty, jag kom på hela namnet på butiken Clothing company, där finns/fanns det massa fint

I dag har Eddie haft premiär och har fått testa sitta i antilopen, han såg mäkta stolt ut kanske ska våga mig på en smakportion också, känns som att jag glömt allt sen förra gången. Leon var knappt 4 mån när han käkade för första gången och Eddie är 4½ mån och har ännu inte varit i närheten av varken flaska eller smakis  

Svar på tråden Minnas XII