• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Rossy
    Serendipity skrev 2009-07-07 14:03:01 följande:
    [citat]
    Jaha Rossy... Vem kommer först?

Det kan faktiskt bli jag .
    Var hos bm för en stund sedan. Bebis har vänt sig i tvärläge och vi ska in till förlossningen kl 9 imorgon för koll. Om han lagt sig rätt igen så får jag vänta in naturlig start. Om inte, så kan det bli aktuellt med vändningsförsök och ev igångsättning (om de vågar det med mig som snittades tidigare) eller så blir det snitt. Såååå, inte vet jag vad som är bäst. Som vanligt så är det enda jag tydligen kan vänta mig med mina barns ankomst till världen det oväntade..... Har precis fixat barnvakt åt Tim. Han får sova hos syrran ikväll så att jag och P får en lugn natt. P har dessutom feber och ont i halsen, så mer "olägligt" kan inte det här tvärläget komma.
  • Rossy

Denna ständiga sömnbrist, JJ. Den är allt annat än rolig (och jag ser inte fram emot den alls!). Hoppas verkligen att båda tjejerna lägger sig och somnar sött TIDIGT ikväll.

• Meleah
    Joffe skrev 2009-07-07 14:08:04 följande:
    Kanske Meleah
    Ja, kanske det...nästa onsdag är det dags för vårt snitt. Längtar!
    ★ Vilya 070529 ★ Pl Snitt 090715 ★
  • Meleah

Men nu läste jag inte ordentligt i tråden....Rossy, det låter onekligen som att det blir du. Hoppas i alla fall att bebis har vänt sig igen så att ni slipper krångel. Tänk att det aldrig blir som man tänkt sig när det gäller något.....

★ Vilya 070529 ★ Pl Snitt 090715 ★
  • maja under eken

Men Pess!!!!

Shit så galet roligt o höra! GRATTIS!!!!!!{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_kiss} SOM jag oxå hoppats på att ni skulle våga igen. Berätta gärna hur d kom sig. Spontant o oplanerat lr diskuterade ni er fram t att ni skulle våga försöka igen?

Förväntan, GRATTIS till en lillebror!!!! Jag blir oxå så glad när ni som hade en lite jobbigt förstafödsel får uppleva en andra "härlig" förlossning!

Jag tycker d e lite x:a kul när man får två av samma nu när dom föds såhär pass tätt - tänk va kul dom kan ha m varann hela livet! Givetvis motsatta kön oxå, men tror d e nåt spec m att ha ett syskon av samma kön. Förutom tonåren kanske....

Meja e ett väldigt fint namn, o så bra d passar t Måns! Mkt kul o läsa om hur ni diskuterade er fram t rätt namn! Ser oxå fram emot bilder på underverket!!

Heja Rossy o Meleah o Seren!! Spännande värre! Jag tror d kan komma 2 på samma dag, d har väl inte hänt innan, borde väl kunna in träffa nån gång på tråden. Lr så kniper Naffe o jag den platsen.

Hoppas P's halsonda försvinner o att vändningsförsöket lyckas och att du, Rossy, oxå får en tipptopp förlossning!

Jag skriver inte nåt om mig själv idag, e så besviken på min man som tycker så synd om sig själv f att han får laga all mat, dammsuga, plocka leksaker och nu tom har fått tvätta några tvättar de senaste veckorna. Han säger att jag inte gör något alls. Ehh, förutom jobbar heltid så tar jag hand om en hel den disk även jag och d räcker t m grejor f att jag oxå ska ha nåt o plocka... Igår bad jag om hjälp o flytta en byrå o ett skrivbord, hade inte hänt nåt under dan o på kvällen så somnade han i soffan (vem e den gravida o heltidsarbetande?) så då drog jag ut alla lådor o satte möblerna på mattor o drog dem genom huset. Han reaktion var att d var mkt dåligt o tråkigt gjort av mig, varf skulle han känna sig dum som inte hann hjälpa till... Tänk, han e aldrig orsak t en enda sak. Fick massor m sd på kvällen men inte fan går d in i hans huvud att han orsakar en hel del.. Massa bråk o släpa möbler e väl inte så ultimat kanske.. Han ansåg att d BARA var mitt fel f att jag släpat möbler. Min motfråga: Vem kom först, hönan lr ägget...? Jag bad inte att han skulle ge fan i o hjälpa mig m möblerna.

Usch, d e så tråkigt o jag mår inte bra alls. Han fattar inte allvaret lr hur d e alls o va gravid. Han e inte intresserad av mig lr magen alls. Hur fan ska d bli när jag blir låst vid amning o inte kan laga mat lr byta Virans blöjor o sånt som behöver göras på speciella tider...?!? Får nog ge fan i o amma om vår relation ska överleva...

Ne, fy fan. Känns så hopplöst o tråkigt. Jag förtjänar bättre, Elvira förtjänar definitivt bättre och d gör väl han oxå. Jag e så besviken f att han aldirg visar intresse f mage, mig lr ger närhet så jag går mest o e sur (hans ord, jag e ledsen..), vilket han påpekar. Men som vanligt så ser han inte sin egen del...

När ska man åka in o kolla upp tidiga sd?

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Maja: Som vi många har vittnat om tidigare i tråden så verkar tyvärr männen helt glömma att vi är gravida när det är andra ggn... KRAM på dig!

Rossy: Oj, har du en likadan buse i magen som jag hade?! Det går säker finfint med vändningen när den ligger i tvärläge. Sofia låg ju också på tvären och det gick hur lätt som helst att vända henne. Jag fick ju uppleva 3 vändningar med Sofia. Det var inte alls hemskt som man har läst, 1:a ggn gjorde det ont, men det berodde bara på läkarens naglar, inget annat.

JJ: Jobbigt... Hoppas att de somnar sött utan bråk ikväll.
    Jag har faktiskt varit väldigt dålig på att läsa fasboken denna gången, har inte mycket koll alls. Har just haft en period med mer matningar på nätterna men nu verkar det ha vänt av sig själv... För 2 nätter sen sov hon ända till 5.30 utan mat!!! *lycklig* Denna natten var också bra med bara en matning på natten och sen en 6.30.

Idag har vi varit på Naturhistoriska museet med barnen. Emma sprang omkring och tyckte det var roligt att se elefant, noshörning, giraff, flodhäst, isbjörn mm. Det var en hit!
    Dock glömde de vimsiga och klantiga föräldrarna skötväskan hemma... Och S som inte bajsat sen i lördags passade givetvis på de få timmarna som vi var hemifrån, så vi fick åka hem lite tidigare än vi tänkt oss.

När blir man en rutinerad förälder som alltid har koll på läget och får med sig de rätta grejerna?!

• JJ 75

Kort rapport, gårdagskvällen blev kalas, båda sov innan åtta. j var så övertrött att hon storgrät och fick somna i min famn, snor överallt, hysterisk gråt, ganska läskigt där och då. O hade en orolig natt igen, men jag drog ur telefonen och lade mig och vilade från innan åtta och somnade innan nio så var förberedd, båda barnen vaknade idag mellan fem och sex, och jag var pigg (!) - haft en mysig morgon this far, och känner att jag har energi att göra ngt roligt idag, ska bli en bra dag - känns skönt att inte bara ha ambitionen att överleva!

Tankar på rossy här och nu, spännande - hoppas p inte blivit riktigt sjuk och att allt går bra idag. Tänker på er!

Tänker också på maja och blir igen ledsen över att höra hur ni har det. Säger som cirekel, visst är det mindre fokus på magen denna gång. Känns dock som det är mera än så, tolkar det som att ni båda pratar om varandra utan att riktigt helt nå fram. Hoppas och önskar att ni hinner/orkar nå varandra igen innan liten kommer.

nopp, nu hägrar gos i tvsoffan, höres!

• Minna72

Maja vännen! Stämmer det att Skalman är hemma "heltid" nu medan du jobbar? Isåfall är det väl hög tid för honom att inse vilket lass du dragit under så lång tid! Vaddå "jag gör allt, du gör inget", tjena! Jag har inte så mycket mer att komma med mer än att ge dig en stor kram! Gillar tösen Mullvaden förresten? (Här köpte jag hem Pettson & Findus igår och så upptäckte jag att det svenska ljudspåret på DVD:n inte funkade... va konstigt det känns att Pettson och Findus, dessa ursvenska figurer, pratar finska! )

Apropå burkmat som vi pratade om häromdagen. Öki gillar inte alls burkmat längre, men vi har en annan snabbvariant när det brådskar med mat som funkar kalas och det är olika sådana här färdigrätter för mikron. En sådan räcker i allmänhet till 2 Öki-måltider. Här i Finland äter man mycket frestelser av olika slag, alltså som janssons, fast med skinka eller köttfärs eller lax. De blir faktiskt riktigt goda och funkar nästan alltid. Liksom lasagne.

Essi, hur var det hos frissan?
    JJ, skönt att det blev en bättre dag/natt.
    Och ja, vem drar ifrån på upploppet: meleah eller Rossy???

Förväntan, hemma ännu??

Svar på tråden Minnas XII