Rossy skrev 2009-07-08 17:47:47 följande:
Hemma utan bebis och fortfarande gravid . Vi var på förlossningen under tre timmar då de undersökte läget (som fortfarande var på tvären) tog ctg-kurva, satte kanyl och skulle precis ge mig bricanyl inför vändningsförsöket då han valde att lägga sig med huvudet neråt. Vi fick lämna
fl med order om att ringa när/om det drar igång på naturlig väg. Eftersom han är så rörlig så fanns ju risken att han vänder tillbaka igen och då borde jag in så fort som möjligt om han inte ligger rätt. Annars har jag ju besöket hos spec-mv den 17:e. Kan meddela att jag känner huvudet vid revbenet igen, så så långvarigt blev det rätta läget...... Men jag är inte orolig, drar det igång får jag hoppas att han ligger rätt annars lär det väl bli akutsnitt (och av någon anledning är jag inte orolig över det heller). Så min gissning blir att Melaeh blir först ut av oss tre på tur .
Iofs födde väl Seren i v 37 förra gången om jag minns rätt, men den andra gravven är ju inte likt den första har vi ju lärt oss .Seren, jag svarar på din fråga när jag fött. Men jag skulle tippa att han kommer vara rörlig fram till
fl.
Ja, för vet du, min bebis har hoppat upp från ruckbar till rörlig och ligger ganska högt upp nu. Va fan liksom! Och jag tycker att hon dessutom ligger lite på sniskan. Jag födde i 37+5 förra gången, så i min tideräkning har jag nu gått en vecka över tiden...
Vad har du för order om vattnet går?? Ligga platt? Sitta upp i bilen? Ligga ner i baksätet? Min förra förlossning började ju med explosiv vattenavgång, så jag är rädd att det blir likadant. Men då var han ju helt fixerad!