förväntan skrev 2009-07-02 10:07:51 följande:
Bf idag, men här är det lungt. Lite mensvärk, men det betyder ju inget.....Rossy, vad annorlunda det är i göteborg och stockholm tror inte att jag skulle få samtal kring avslut av förlossning om jag gick över tiden. Håller såklart massa tummar för dig att det ska funka vag. Hur känner du inför förlossningen nu??Pess, vad spännande med längengheten, jättekul!!mmm har en kladdkaka i ugnen. Lite pepp behöver man ju såhär på bf
Hoppas det drar igång för dig strax nu då. Att gå över tiden är ju som vi alla vet ingen större hit.
Jag vet inte om det är från landsting till landsting det varierar så om man får besöka spec-mv eller inte. Eller om det beror på den bm man har. Det var nämligen hennes förslag att jag skulle få komma dit den 17:e. Jag tror att hon är lite osäker på hur man väljer att göra med en tidigare snittad mamma och vill gärna ha en läkares utlåtande. Inte mig emot dock.
Jag känner mig peppad inför en naturlig start av förlossning. Däremot tänker jag inte krysta fram bebisen till vilket pris som helst utan litar på att bm på förlossningen kan sin sak och hjälper oss med beslut på vägen. Skulle det bli planerat snitt efter den 17:e så känns det också okej. Nu vet man ju att det är tiden efteråt som är den man vill åt

. Så jag känner mig lugn faktiskt. Däremot skulle jag inte vilja föda idag när det är närmare 30 grader varmt och jag redan nu känner mig helt slut. Det får gärna bli lite svalare tills jag ska föda, typ till helgen då det ska bli 17-18 grader

.
Hur känner du själv inför fl? När tar man tag i igångsättning om det skulle bli aktuellt hos er?