• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Kun
    Rossy skrev 2009-07-14 11:11:57 följande:
    Klart jag är hemma! Det är dock INTE självvalt . Jag har lite fler sd än tidigare men annars nada. I morse var jag på så dåligt, trött och slitsamt humör så jag la mig i sängen igen och bölade lite och tyckte synd om mig själv. Det "värsta" är att jag fortfarande kan ha dryga tio dagar kvar om jag går över tiden. Får se vad som sägs på fredag på spec-mv. För innan dess lär ju inget ha hänt.Det värsta är faktiskt att vara ledig och inte orka göra något. P och Tim är hemma och hittar på saker. Ibland hänger jag med dom, men efter några timmar har jag så ont i ländryggen och blygdbenet att jag bara vill hem och lägga mig igen. Så några längre utflykter, varken i tid eller avstånd, är det inte talas om här. Vilket är jävligt tråkigt. Denna väntan känns mycket värre än första gången. Tycker jag.
    Klart att man får böla, det är ju synd om dig
    Nämen allvarligt, jag förstår precis vad du snackar om
    Trion har blivit en kvartett!
  • Kun
    Meleah skrev 2009-07-14 17:31:08 följande:
    Nu åker vi till Eskilstuna. Ska sova hos min mamma i natt så att vi slipper gå upp så tidigt i morgon bitti. 7:30 ska vi vara på förlossningen och sen är det bara att hoppas att allt rullar på som det ska. Jag har inte kvar ditt mobilnr, Essi, det har försvunnit vid mobilbyte. Men om du har kvar mitt så kan du gärna slänga iväg sms så kan jag rapportera via mobilen.Annars hoppar jag in här när vi är hemma igen.Lycka till Rossy och Seren.......vi kanske prickar samma dag allihop.
    Lycka till imorgon! Det kommer att gå superbra!
    Hur känns det? Är du nervös eller?
  • Kun
    Kun skrev 2009-07-14 18:07:03 följande:
    Lycka till imorgon! Det kommer att gå superbra!Hur känns det? Är du nervös eller?
    Eller känns det bara spännande?
  • Nafrung

Rossy, jag vet PRECIS hur det känns! Hoppas att lillkillen känner att han vill ut NU!!!

Håller också tummarna för Meleah i morrn!

Här monterade vi garderober i källaren igår, och det var tydligen en mycket dålig idé. har varit helt slut i dag, men sammandragningar, värk i svanskotan och hugg i magen. Inget mer sånt! DOck börjar jag känna boar-instinkten nu s vi måste packa upp resterande kartonger från flytten innan bebben kommer.

I helgen ska vi dock åka på skärgårdsweekend, bara jag och mannen. T ska vara hos mormor. Härligt ska det bli, bara käka gott, förhoppningsvis sola lite och ha sovmorgon.

Annars - roliga uttryck från T:

fläflo - fjärrkontrollen
    na´kull´e - ramla omkull
    vålle - våfflor eller volvo

• FISK78

Lycka till Meleah Så spännande!!!

Gulligt Naffe

Här kommer några citat från Sidney:

gackamo - vattenmelon
    pattenpol - vattenpöl
    appa - grandpa
    bobbar - jordgubbar
    Dia - Olivia

för övrigt tycker jag bara att det är sååååå himla kul med allt prat, Sid är bra på att prata för sig själv och säger då precis det vi brukar... T ex:

"Sid, one more, thats it!"

"Sid, careful!"

"Inte bitas, inte slåss, inte sparkas!"

"Be good Sid, don´t be noughty"

Osv osv osv, så himla jättegulligt!!!

• förväntan

Meleah, massa lycka till idag. Så himla spännande att ni får träffa er lilla kille idag.

Rossy, känner igen mig så mkt från slutet av grav. Man vill vara med sin familj, men kroppen säjer ifrån hela tiden och man blir typ straffad för att man ansträngde sig lite. Det är jobbigt ocskå med alla grejer som hamnar på golvet när man har små barn och måste böja sig ner för att plocka upp . Fy farao. Men nu är det en frihet att kunna plocka på golvet .

Naffe, vad mysigt med barnfri helg. Hoppas ni får njuta massor.

Fisk, vad häftigt att Sid pratar så mkt. M härmar också så mkt och det är så gulligt när han han upprepar olika saker på både eng och sv. Pratar du mest sv med barnen eller hur gör ni??

• maja under eken

Hej vänner!

GRATTIS förväntan o välkommen till världen lille Felix!!! D e så himla upplyftande o läsa om era förlossningar som e så mkt bättre än den första! Jag kan ju omöjligt få en bättre men d e så roligt att ni får va m om samma häftiga upplevelse som jag blev förunnad redan första gången.

Nu e d nån som rattar på babyvakten däruppe, återkommer snart..

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

hej igen,

här somnade lilla sessan inte förrän 23 igår så d blev tidig middagsvila. Inte mig emot, jag e dyngförkyld o sov t 9-11.

Jag vill tacka f all empati va d gäller min karl som ofta helt saknar den varan... När d passar honom så har han empati o förståelse o säger att jag ska göra d jag orkar. Men många stunder verkar han tycka att d e väldigt väldigt mkt för lite...

Han e hemma på heltid, frisk o med lön fram till mitten av augusti. Nu e äv jag hemma, mindre frisk, mer gravid... Blev sjukskriven nu fram t semestern o d känns så jävla skönt! Försökte jobba i måndags men mådde pyton o d såg mina kollegor o tyckte jag skulle gå hem, då rann tårarna o jag åkte hem fortare än kvickt...

Läkaren som sjukskrev mig vill få mina tummar operarade före förlossningen, jag e så dubbel. Blir jag inte opererad innan så tar d minst 2 år innan lillasyster e så pass stor att jag pallar operation. men o andra sidan kanske jag inte behöver opereras alls om jag ger d några månader.

Sammandragningarna e bättre nu när jag lyssnar på min kropp o inte utätts f en massa stress, hoppas d fortsätter så

Nu snusar nog Meleah på sin minsting! Underbart!!

Kram alla, nu ska vi få ihop lite lunch här

Elvira - Livets Solstråle!
  • Rossy

Lycka till, Meleah! Ska bli roligt att höra hur allt gått när ni är hemma igen!

Jag tackar också för sympatierna kring mitt höggravida tillstånd. Precis som Förväntan skriver känns det som om man straffas för att man anstränger sig lite om dagen.
    MEN jag vet att det finns ett slut och egentligen är det inte synd om mig. Så gott som alla höggravida känner såhär ju!
    Det är bara att man glömmer bort det när tiden segar sig fram och tecken på fl lyser med sin frånvaro.

Svar på tråden Minnas XII