• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Rossy

Seren har blivit tvåbarnsmor!
    Jag var inne och tittade i hennes gb och där fanns en massa grattis till lilltjejen redan igår .

GRATTIS SEREN!

• Kun
    Grattis Seren!
    Trion har blivit en kvartett!
  • FISK78

GRATTIS SEREN!!! Vad roligt med en liten tjej Hoppas allt har gått super!!!

Stackars Rossy som bara väntar... Jag har aldrig upplevt det själv men det låter jobbigt...

Förväntan: Hur går det med lille F? Jag pratar svenska med barnen och Mr D engelska, ibland kan det ju såklart även bli lite engelska för mig oxå och svenska från Mr D. Vi pratar svenska med varandra. Hur gör ni? Ja, det är jättekul när talet förbättras dag för dag, Sid snackar verkligen mycket nu!!!

Maja: Låter verkligen jobbigt med Skalman Hoppas att ni kan prata ut lite så att ni förstår varandra, sådär blir det ju jobbigt att ha det i längden. STYRKA till dig

Naffe: Ha det underbart i helgen!!!

Här rullar det på, solokvist ikväll oxå... Mr D jobbar, har gått över förväntan och barnen somnade återigen själva i sina sängar, Olivia vid 19.30 och Sid vid 20.00. SKÖNT!!!

Kun: Hur går det med lilltjejen?

• cirkel

Grattis Seren! Ska bli kul att höra om allt sen!

• Serendipity

Tackar, nu hopas jag att även Rossy fått sin bebis, ser att jag spurtade om henne Fick lite värkar söndag kväll, och sedan harvade de på i 12 timmar med ca 10 minuters mellanrum. Förvärkar trodde jag men åkte in på en koll eftersom jag inte var säker att lillan låg i rätt läge ju! Rörlig, högt upp och kanske på snedden. Men när jag kom in hade hon fixerat sig och jag var öppen 3-4 cm och de påstod att jag var "i förlossning". Tjosan då!  Det blev aldrig tätare mellan värkarna än 8 minuter!!!
    Förlossningen var en totalt annorlunda grej än sist, varken bättre eller sämre bara så helt annorlunda. Gjorde annorlunda val också, bl a använda jag EDA!

18.00 måndag kväll föddes lilla Elsa! 3900 g och 51 cm. Vi kom hem idag, känns skumt att se sin stora, nä, ENORMA treåring bredvid lilla bebin

• Essi73

Seren GRATTIS igen!! En Selma Sen vill jag bara säga "Jag saaaa ju det" va ang en bra förlossing
    Jätte glad för er skull!

• Essi73

*Asg* Selma.... lägg till, dra ifrån lite bokstäver och jag tänker inte ens besvara frågan "Var fick du SELMA ifrån när det så tydligt står ELSA".

//No comments

Svar på tråden Minnas XII