• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Kun
    Rossy skrev 2009-07-19 22:18:44 följande:
    Men finns det egentligen en jobbigare väntan än den här gå-över-tiden-väntan?
    Nej, det finns ingen jobbigare väntan!
    Lider med dig!
    Trion har blivit en kvartett!
  • Kun
    Rossy skrev 2009-07-19 22:18:44 följande:
    Tydligen har bebisens viktkurva börjat plana ut och nu måste vi kolla så att han får näring ordentligt så här på övertid (var på spec-mv i fredags och doktorn där ville börja kolla upp det extra). Jag är egentligen inte jätteorolig, men det ska alltid vara något känns det som.På spec-mv konstaterades också att jag knappt var mogen alls för fl. Knappt fingerblomman snackade hon om, som ni bm:ar säkert förstår vad hon menade med det. Muntert att höra. Hade hellre hört om hur mogen och öppen jag var, men men...
    Det känns ju så tryggt att dom kollar upp i alla fall, även om det inte är någon fara!

Sitter med PIGG-ÖGA inlindad i sjalen, hon är INTE trött (men det är jag), snart snart somnar hon nog in i djup sömn...
    Snart är du också där Rossy misströsta icket !
  • Kun

Hur smart är det att sitta och proppa i sig brago-kex den här tiden på dygnet?{#lang_emotions_dreamer}
    Jag som redan (fortfarande) ser ut som en säl i kubik...

• Kun

Äntligen, nu sover hon

Natti natti

• Rossy

Kun, snart sitter jag som du .

Kun skrev 2009-07-19 22:54:44 följande:
    Hur smart är det att sitta och proppa i sig brago-kex den här tiden på dygnet?Jag som redan (fortfarande) ser ut som en säl i kubik...
    Lika smart som att jag och P värker i oss godis och chips varje kväll efter Tim somnat den senaste tiden. Snacka om att tröstäta i brist på annat att göra .
  • Minna72

Grattis Meleah!! Jättesöt lillebror!

Rossy, förstår att det är tröstlöst. Suck.

• Joffe

Hej alla!

Hoppas det gick bra i dag Rossy!?

Jag har tänkt lite på den syskonreaktion några skrivit om ibland , härhemma kan man nog säga att det varit såhär 1) nyfikenhet
    2) Avund/sur/ledsen
    3) Mest arg, försöker sig på tjuvnyp
    4) Ignorerar Eddie, vill inte tala om honom och ingen får prata med honom
    5) Nu är han stolt som en tupp och försöker lära Eddie saker, visar upp sina leksaker mm och berättar vad det är

Cirkel, vi har också fått ett litet solsken, undrar om vi får igen det i tonåren

Eddie har varit på hörselkontroll igen och hans resultat förbryllar läkarna, vänster öra verkar numera inte påvisa någon nedsättning och höger öra får de inte fram tillräcklig info om så det blir nya tester om 4 månader.

Leon är inne på färger nu, allt han pekar på ska man säga färgen på. han chansar först (till 99% på blå)
    Häromdagen hörde jag honom leta efter mig  "E mamma stans"
    Missar lite ord men får till det mer o mer

• Pikku myy

Hej allihopa. Jätte länge sen jag titta in sist. Inte ens hunnit läsa. Desto längre det tar tills jag tittar in desto jobbigare blir det. Skulle så gärna vilja läsa tillbaks men den tiden finns helt enkelt inte Hoppas att alla har det bra och en massa grattisar till alla som fått syskon och som fyllt år etc...

Mitt liv har gått i racer fart och idag hittade jag bromsen = semester. Kan berätta att den är efterlängtad. Fast nu är vårt stora problem VAD vi skall hitta på dessa 3 veckor vi har tillsammans. Den 10 aug drar vardagen igång igen. Alva börjar inskolning på fritids. Min lilla tös.

Såg att Leon pratar på. Suck, här hemma försöker jag få Edwin och säga nåt, men det är inte många ord som kommer. Lite mer härmapa har det blivit de senaste vekorna men det sitter hårt inne. Inväntar återbesök efter den 4:e öroninf och hoppas på att hans öron är fina då...

NU skall jag krypa isäng. Dra täcket över huvudet och lyssna på regnet som vräker ner.

Kram på er alla.

• Nafrung

Joffe. Gulligt att Leon väljer blå också!!! När T lärde sig färgerna så var allt "blå".

Nu kan han faktiskt blå, röd, grön, lila, gul, vit, svart och rosa... Sen är favoriten ändå blå, men det har det ju alltid varit. Det gick snabbt att lära sig färgerna när han väl började.

Helt otroligt egentligen. T sa ju typ ingenting förrän sent i våras, men nu pratar han som bara den, det var som om allt släppt!!

Hoppas att Rossy nu har en liten mini-Tim i famnen!!

• Minna72

Här var alla färger också en färg länge, nämligen "röd". Numera är det också blått och svart ibland, men han envisas med att bara använda de finska termerna. *argh* Sen är han söt när han räknar på svenska för det är oftast bara åtta, nio och tio som kommer ut.

Kul att se dig Pikku!

Joffe, jag skriver till dig på FB. Synd att det inte fanns tid över att ses när vi nu var i dina trakter. Vi stressade mest runt för att hinna träffa alla släktmedlemmar men det var en kul vecka iallafall!

ja hoppas att Rossy äntligen fått åka in!

Svar på tråden Minnas XII