• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Tindra02
    mizzy77 skrev 2009-08-11 11:10:43 följande:
    Hej.Jag har ätit reductil 10 mg i snart en månad, har inte vägt mig eller mätt mig. Skulle vilja höra med er om hur ni gjort, lagt om kost? Motion?Jag vägde 84kg ska tillbaka till läkaren 24/8 så då får jag se om detta gett resultat. Jag har inte lagt om kosten men jag äter betydligt mindre, har haft ett återfall på godis och så har vi ätit kina mat 2ggr under tiden.Tacksam för alla råd och tips
    Nja inte direkt, jag ville ju mest få bort mitt småätande på kvällarna.
    Och det funka ju som sagt finfint första 2 veckorna...
    Finns säkert nån här som kan komma med tips
  • Knasiga morsan

Tips:

Ät 3 mål mat under dagen. Skulle du vara hungrig innan middagen - tag hellre en frukt innan så äter du mindre av middagen.

Försök avstå i största mån från sockerprodukter.

Banta INTE! Ät mindre portioner men ät som du gjort innan (nyttigt)

Lightprodukter är rena döden för att kunna gå ner i vikt. Avstå dessa

Motion, jaa om du känner att du vill och orkar så tycker jag att du kan ut och gå en promenad då lusten faller på. Det skadar aldrig att röra på sig!

• Hanniken

Hej o hå!

Tänkte slänga in en fråga om det går för sig.
    Har så länge tänkt på R, vill så gärna. Men vågar inte riktigt ta kontakt med vårdcentralen för det.
    Har tidigare varit i kontakt med dietister men det funkade inge vidare, en av dem gjorde jag mig rent osams med. Jag VET ju vad  jag ska o inte ska äta...men tja...disciplinen är det ju si o så med.
    Tror ni R kan hjälpa mig med det?
    Vad "krävs" för att få R utskrivet?

Tack

• Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-12 15:11:29 följande:
    Hej o hå!Tänkte slänga in en fråga om det går för sig.Har så länge tänkt på R, vill så gärna. Men vågar inte riktigt ta kontakt med vårdcentralen för det. Har tidigare varit i kontakt med dietister men det funkade inge vidare, en av dem gjorde jag mig rent osams med. Jag VET ju vad  jag ska o inte ska äta...men tja...disciplinen är det ju si o så med. Tror ni R kan hjälpa mig med det?Vad "krävs" för att få R utskrivet?Tack
    Är det kvällarna du har svårt?
    Vet dom skrivit här att man ska ha ett BMI över 35 för att få det.
    Så det har ju jag.
    Är dietisten på VC oxå?
    Tycker du ska ringa och prata och få en tid till dr.
    Lycka till!!!
  • Hanniken
    Tindra02 skrev 2009-08-12 16:14:21 följande:
    Är det kvällarna du har svårt? Vet dom skrivit här att man ska ha ett BMI över 35 för att få det. Så det har ju jag. Är dietisten på VC oxå? Tycker du ska ringa och prata och få en tid till dr. Lycka till!!!
    Jo det är nog kvällarna här med, då är dagens dieter som bortblåsta =/
    Har över 35 men får för mig att jag inte kommer få utskriver iaf. Diteristen har varit genom VC ja o det har varit flera olika, de jobbar ju på samma sätt men restultaten var olika....den va en sån supersöt smal lite snärta som det skar sig totalt med o jag blev obstinat....mkt dumt jag vet!
    Hon sa att det va mitt eget val att jag va tjock....sant... men det va INTE vad jag ville höra!
  • Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-12 16:31:01 följande:
    Jo det är nog kvällarna här med, då är dagens dieter som bortblåsta =/Har över 35 men får för mig att jag inte kommer få utskriver iaf. Diteristen har varit genom VC ja o det har varit flera olika, de jobbar ju på samma sätt men restultaten var olika....den va en sån supersöt smal lite snärta som det skar sig totalt med o jag blev obstinat....mkt dumt jag vet! Hon sa att det va mitt eget val att jag va tjock....sant... men det va INTE vad jag ville höra!
    Mmm förstår, det är ju inte sånt dom ska säga ju
    Dom ska ju hjälpa...
    Men jag tycker du ska testa och ringa och få en tid till dr...
  • Hanniken
    Tindra02 skrev 2009-08-12 16:33:29 följande:
    Mmm förstår, det är ju inte sånt dom ska säga ju Dom ska ju hjälpa... Men jag tycker du ska testa och ringa och få en tid till dr...
    Jo jag ska nog ta mod till mig att göra det imorrn....satt imorse o tvekade....funderade på att maila...men det kändes mest fånigt....usch!
  • Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-12 16:43:22 följande:
    Jo jag ska nog ta mod till mig att göra det imorrn....satt imorse o tvekade....funderade på att maila...men det kändes mest fånigt....usch!
    Håller tummarna
    Det kommer gå jättebra
  • MJAD

tänkte bara säga att för mig var det inga problem alls att få reductil utskrivet av läkare på vc. han frågade inte ens om BMI. så det är nog olika.

• Tindra02
    MJAD skrev 2009-08-12 16:46:50 följande:
    tänkte bara säga att för mig var det inga problem alls att få reductil utskrivet av läkare på vc. han frågade inte ens om BMI. så det är nog olika.
    Nä så va det för mig oxå
Svar på tråden Reductil