• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Hanniken

Jag måste gå via läkare pga av andra mediciner jag tar, skulle vara förenat med livsfara annars. Dessutom så blir det nog ganska mkt billigare.

• Allie71

För min del tror jag det blir billigare med högkostnadsskyddet att få via läkare. Tror dock man ska ha högt BMI eller andra sjukdomar för att få subventionerat.

Imorgon är det dags för läkarbesök igen!
    Misstänker att jag får hela föreläsningen om hur man går ner i vikt.
    Det är ju inte precis så att vi (överviktiga) är helt okunniga om vad som krävs och hur man går ner i vikt......Kunskapen är det nog inget fel på.

• pallazathena

Sen är det ju olagligt att beställa sånt via nätet, eller?
    Och du kan inte veta säkert vad det är du får, de kan ju sälja något annat men säga att det är en viss medicin. Men istället stoppar du i dig något som är skadligt.
    Dessutom, om det nu trots allt skulle vara äkta, kan man få biverkningar som är allvarliga och därför bör man ha uppföljning hos en läkare.

• Tindra02
    Allie71 skrev 2009-08-18 21:08:34 följande:
    För min del tror jag det blir billigare med högkostnadsskyddet att få via läkare. Tror dock man ska ha högt BMI eller andra sjukdomar för att få subventionerat.Imorgon är det dags för läkarbesök igen!Misstänker att jag får hela föreläsningen om hur man går ner i vikt.Det är ju inte precis så att vi (överviktiga) är helt okunniga om vad som krävs och hur man går ner i vikt......Kunskapen är det nog inget fel på.
    Hanniken skrev 2009-08-18 20:08:04 följande:
    Imorrn gäller det då! =)
    Håller tummarna för er tjejer
  • Allie71

Tack för supporten! Nu har jag hämtat ut R för en månad. Vi börjar så sa läkaren och jag ska tillbaka då. Han vill då att jag ska ha gått ner minst 2 kg. Totalt ska jag ner 50 kg vilket han tycker är möjligt på två år sikt. Pust, hoppas det går lite fortare men men...... Tar första tabletten nu idag!!

• Tindra02
    Allie71 skrev 2009-08-19 13:04:53 följande:
    Tack för supporten! Nu har jag hämtat ut R för en månad. Vi börjar så sa läkaren och jag ska tillbaka då. Han vill då att jag ska ha gått ner minst 2 kg. Totalt ska jag ner 50 kg vilket han tycker är möjligt på två år sikt. Pust, hoppas det går lite fortare men men...... Tar första tabletten nu idag!!
    Tjoho hå+ller tummarna
  • zleepy
    Tindra02 skrev 2009-08-18 15:32:38 följande:
    nä... Ändrade min tid, fick senare ej tidigare Men sen har ju R inte varit så super på mig. Men sen ska jag inte skylla på dom, är nog mycket mitt eget fel...
    Men typiskt..
    Näe inte på mig heller.. Eller jo, de första veckorna gick det ju rätt så bra, men sen har det bara gått utför.. Försökte få nya tabletter utskrivna, men det fick jag vänta med tills jag hade träffat läkaren på måndag, men pillrena tar slut på fredag..
  • Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-19 16:36:55 följande:
    Men typiskt.. Näe inte på mig heller.. Eller jo, de första veckorna gick det ju rätt så bra, men sen har det bara gått utför.. Försökte få nya tabletter utskrivna, men det fick jag vänta med tills jag hade träffat läkaren på måndag, men pillrena tar slut på fredag..
    Mina tar slut på mån
    Skönt, då är det iaf bara över helgen, tur det
  • zleepy
    Tindra02 skrev 2009-08-19 16:39:38 följande:
    Mina tar slut på mån Skönt, då är det iaf bara över helgen, tur det
    Usch då, när fick du den nya tiden till läkaren?
    Jo, verkligen, hoppas bara man inte får några utsättningsproblem.
Svar på tråden Reductil