• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Monster Mamma

Ringde idag, och pratade med en väldigt förstående och empatisk sjuksköterska. Fick en tid till att träffa en läkare den 4 september. Nu måtte tiden gå fort!!! =)

• Hanniken
    Monster Mamma skrev 2009-08-17 11:06:02 följande:
    Ringde idag, och pratade med en väldigt förstående och empatisk sjuksköterska. Fick en tid till att träffa en läkare den 4 september. Nu måtte tiden gå fort!!! =)
    Skönt att få prata med nån som förstår.

När jag bokade tid fick jag söka för annat(son jag ändå vara tvungen att fix) o så sa ajg att jag även ville föra min övervikt på tal. Jag vet av tidigare erfarenhwt att de inte e så sugna på att boka in "reductil-tider".
    Förra året så tjatade jag till mig en tid, o fick vänta ett bra tag...under tiden så läste jag på lite mer om det o insåg då att en graviditet inte var att tänka på så jag avbokade tiden, då vi försökt bli gravida länge o jag vill inte bara avbryta försöken.
  • mamma t 2

Hej!
    Kom just från en härlig joggingrunda i skogen varvat med rask promenad..Det är min lediga måndag från jobbet och jag har "förvaltat" den väl..hittills. Jag vet inte vad det tog åt mig..jag sprang i 35 min! totlat varvat med 20 min ytterligare promenad. Det gick förvånansvärt lätt! Med bra musik går det bättre. Ställde mig på vågen och det visade -1,2 sedan i onsdags! Härligt..Inga större biverkningar ännu, hoppas de håller sig borta denna gång-
    Matlusten är lite mindre, har kvar lite sötsug..Kämpar vidare..Hur har det gått för er andra då?..

"Koko Banan": Vad duktig du är!! Härligt när man kan ha en mindre storlek i kläderna.! Då blir man peppad av att fortsätta, eller hur?..Jag hejar på dig!! (Och alla andra här inne..:) )

• Hanniken
    mamma t 2 skrev 2009-08-17 11:40:37 följande:
    Men hur får man dessa glada gubbar i inlägget?..Någon som vet?...
    de gubben en liten näsa : - ) : - D
  • Knasiga morsan

Välkomna hit alla nya!!

Jag hoppas till er här inne som fått tid till läkaren när det gäller att ta upp om ni ska få R utskrivet eller inte, om ni har lite tid kvar att vänta på er läkartid så kan ni ju redan nu mentalt förbereda er på att börja på medicinen, att ni redan nu lägger om kosten och att ni slutar upp med småäta och godis och sådant - det var så jag gjorde och kände mig väldigt peppad och redo när jag väl fick min medicin och det har ju som sagt gått bra för mig! hehe..

7 veckor har gått nu och jag har tappat 9,8 kg..

• Knasiga morsan

Måste få lov att muttra lite i tråden, jag ber om ursäkt! men det är så att jag var nere på stan idag för att kolla igenom alla affärer och se om jag kunde hitta någon stackars tröja till hösten, de jag har är för stora, för uttvättade eller ja.. Det är inte många tröjor jag har här hemma som är så vidare fina längre!

Men jag gick in i den ena affären efter den andra. Problemet var inte att dom inte passade - problemet var att jag inte hittade något snyggt plagg att köpa!! Helt sjukt.. Jag vet inte vad det är för mode i höst eller var felet ligger men det var inte snygga kläder. Och absolut inte på stora avdelningarna - som jag för övrigt tycker är så himla taskiga mot oss större där dom gör kläderna som ett jädra tält, istället för att kunna göra dom kvinnliga, snygga men ändå i en större storlek.

Så jag gick hem tomhänt idag från min lilla runda på stan. I alla fall när det gäller att handla till mig själv! haha..

Köpte två par byxor (jeans) och en mysig tröja till min man på Dressman och behövde bara betala 480 kr. Älskar rea!

• Allie71

Hej igen!
    Fick inte Reductil vid mitt läkarbesök idag. Han ville hellre fokusera på min värk i knän och rygg så vi kollade upp det idag så nu börjar jag med lite antiinflammatoriska tabletter idag. Tog upp frågan att jag ville ha R och då ville han att vi skulle ta ett nytt besök och prata bara om vikten och i så fall skriva ut det. Nytt besök på onsdag blev det så vi får se.

Ska ta "koko banan:s" ord och försöka mentalt förbereda mig på att det här ska gå vägen - vet inte annars vad jag ska göra.

Har en 19-månaders son som kräver en mer flexibel och smidig mamma.

Dessutom - jag håller fullständigt med att det är svårt att hitta snygga kläder med passform, trots att man drar stor storlek. Jag avskyr alla dessa tältkläder och tunikor som gör att i alla fall jag ser betydligt större ut. Hojta till om du hittar någon rolig butik. Jag brukar mest komma hem med grejer till sonen.

Svar på tråden Reductil