• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-08-14 20:58:23 följande:
    Ska förresten ner på stan i nästa vecka och se om jag kan hitta ett par byxor och en tröja att köpa till mig. unna mig det helt enkelt. Då de kläder jag har nu är för stora och inte sitter ett dugg snyggt på mig. Sedan är jag inte heller så aktiv med att handla kläder, inte sedan jag blev tjock så det är gamla kläder också som jag har här hemma. Satte dock på mig ett par byxor från H&M som är strl 52 och som är lite mindre i storleken och dessa satt löst på mig!!! (kan ju tillägga att jag innan haft strl 54 och de suttit tajt)
    Grattis!! Måste va sån himla skön känsla!!
  • Knasiga morsan

Ja det är verkligen en underbar känsla! Att inte bara märka det på vågen, utan att också kunna märka det genom att känna och prova kläder och sådant. Det är väl det som jag tycker är det absolut roligaste, att märka att kroppen faktiskt minskar och förändras.. Tyvärr har jag inte något måttband, för egentligen skulle jag ju mätt midjan i alla fall innan jag började på R för att få se resultatet på det sättet också.. men men.. hehe..

• Monster Mamma

Jag har läst allt jag kommit mig för om Reductil och säger -Hej här i tråden. På måndag ska jag ta mot till mig att ringa VC, har gått över hela sommaren och tänkt och tänkt. Och slutligen kommit fram till att jag väldigt gärna vill prova. Så nu hoppas ja jag får prata med en snäll en som kan hjälpa mig...

Jag har gått i tre år nu. Stått stilla på min vikt +- ngn kilo. Det går verkligen inte ner hur jag än gör, allt pga av att jag har sååå svårt att sluta småäta, äta sött, u name it. Mitt BMI står på 36...

Jag hoppas jag snart kan börja hänga här i tråden med er!

• Knasiga morsan

Monster mamma -- mitt tips till dig blir då att om du får R utskrivet så avstå helt och hållet från det söta som du dras till. Försök att undvika att äta godis, kakor, saft, läsk, ketchup, lingonsylt, sockrade yoghurtar med mera. Reductilen kommer kanske inte att ta bort den viljan att vilja äta socker nämligen då det tyvärr inte är en mirakelmedicin men jag tror att du skulle kunna vinna enormt mycket på att avstå helt från socker och söta produkter!

Jag har nu varit utan socker i 9 veckor och gått på R i 7 veckor och jag är så himla nöjd med hur jag mår och hur min hy blivit och även resultatet på vågen. Samt i plånboken!

• Knasiga morsan

Alltså jag bara måste dela med mig av detta till er, jag är så himla lycklig och glad över det!!

Jag har som sagt alltid haft strl 54 i byxor, har ibland haft någon 52:a men nästan alla mina byxor här hemma är i strl 54. Idag när jag och maken hade varit på Vallåkra så åkte vi inom Väla shoppingcenter och jag hittade ett par skitsnygga byxor inne på HM men det fanns inte i strl 52 utan bara i strl 50. Men jag tänkte att jag får väl i alla fall gå in i provrummet och testa byxorna, det är liksom inte mer med det om de inte skulle passa eller så.

Alltså, jag blev så himla förvånad och glad när jag sätter på mig byxorna och ser att dom sitter hur bra som helst!!! Eller njaa... Nu kanske jag överdrev lite! Benen och rumpan och allting sitter dom hur bra som helst. Det är så att min mage som inte är av den fastaste sort blir att den putar ut lite utanför byxlinningen, alltså bara ytterst ytterst lite men jag tänkte som så att det är totalt meningslöst att köpa mig ett par byxor som är större i storleken när jag hela tiden kommer minska i storlek och omfång. Så jag köpte dom, 300 kr.. Jag var SÅ nöjd!

Sedan i bilen på vägen hem så satt jag och funderade över ett postorder-inköp jag gjorde för över 2 år sedan inför mitt bröllop då jag köpte klänning och även ett par byxor i strl 52 från La Redoute eller om det var deras systerbolag. Minns inte. Men i alla fall så är de kläderna därifrån lite mindre i sina storlekar än vad t.ex. Hm eller Kappahl är (de stora avdelningarna). I alla fall vad jag upplever det som!

Men när jag kom hem så letar jag rätt på byxorna som fortfarande har alla lappar och sådant på sig då jag inte kunnat få på mig dom!!! Jag har inte fått upp dom över rumpan... Men nu!!!! Oj oj oj säger jag bara! jag drog först på mig byxan på ena benet och sedan andra och inser att de går ju faktikst upp. Och sedan knäpper jag dom och jag trodde inte mina ögon!! de satt löst över låren men lite tajta i midjan ändå men jag kommer som sagt att om bara något kilo till eller två att få på mig dom!

Har ju två veckor kvar på sommarjobbet också så då blir det inte att jag kommer gå i mina nya byxor utan jag köpte dom till skolan startar i slutet av augusti vilket innebär att dom då kommer sitta ännu bättre då! hehe..

Detta var en stor dag för mig! Jag har inte haft strl 50 på över 3 år!!!

• Tindra02

koko banan: Jag är såååå glda för din skull

• Allie71

Hej på er alla!
    Hoppas jag kan hänga på tråden här.
    Har läst igenom vad ni skrivit och känner mig mer motiverad nu än tidigare att ta tag i min övervikt. Har en lååång väg att gå........
    Tog mig i kragen och ringde och bokade läkartid för att få Reductil, fick en tid redan idag 13.40 så nu är det upp till bevis om jag får något direkt.

Har sån värk i knän och rygg så nu behöver jag hjälp med det också.
    BMI vågar jag knappt räkna ut men det är säkert runt 45.

Ska verkligen försöka!!!
    Hoppas ni hejar på och peppar emellanåt.
    Hej så länge!

• Tindra02
    Allie71 skrev 2009-08-17 10:12:20 följande:
    Hej på er alla!Hoppas jag kan hänga på tråden här. Har läst igenom vad ni skrivit och känner mig mer motiverad nu än tidigare att ta tag i min övervikt. Har en lååång väg att gå........Tog mig i kragen och ringde och bokade läkartid för att få Reductil, fick en tid redan idag 13.40 så nu är det upp till bevis om jag får något direkt.Har sån värk i knän och rygg så nu behöver jag hjälp med det också.BMI vågar jag knappt räkna ut men det är säkert runt 45.Ska verkligen försöka!!!Hoppas ni hejar på och peppar emellanåt.Hej så länge!
    Klart du får
    Lycka till!!!
  • Hanniken
    Allie71 skrev 2009-08-17 10:12:20 följande:
    Hej på er alla! Hoppas jag kan hänga på tråden här. Har läst igenom vad ni skrivit och känner mig mer motiverad nu än tidigare att ta tag i min övervikt. Har en lååång väg att gå........ Tog mig i kragen och ringde och bokade läkartid för att få Reductil, fick en tid redan idag 13.40 så nu är det upp till bevis om jag får något direkt. Har sån värk i knän och rygg så nu behöver jag hjälp med det också. BMI vågar jag knappt räkna ut men det är säkert runt 45. Ska verkligen försöka!!! Hoppas ni hejar på och peppar emellanåt. Hej så länge!
    Lycka till!
Svar på tråden Reductil