• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Tindra02
    Allie71 skrev 2009-08-17 17:37:19 följande:
    Hej igen!Fick inte Reductil vid mitt läkarbesök idag. Han ville hellre fokusera på min värk i knän och rygg så vi kollade upp det idag så nu börjar jag med lite antiinflammatoriska tabletter idag. Tog upp frågan att jag ville ha R och då ville han att vi skulle ta ett nytt besök och prata bara om vikten och i så fall skriva ut det. Nytt besök på onsdag blev det så vi får se.Ska ta "koko banan:s" ord och försöka mentalt förbereda mig på att det här ska gå vägen - vet inte annars vad jag ska göra.Har en 19-månaders son som kräver en mer flexibel och smidig mamma.Dessutom - jag håller fullständigt med att det är svårt att hitta snygga kläder med passform, trots att man drar stor storlek. Jag avskyr alla dessa tältkläder och tunikor som gör att i alla fall jag ser betydligt större ut. Hojta till om du hittar någon rolig butik. Jag brukar mest komma hem med grejer till sonen.
    Hoppas det blir bättre med ryggen och knäna nu då
    Konstigt han inte ville skriva ut dom nu
    Lycka till på ons!!!!
  • Knasiga morsan

Ja det var verkligen konstigt att den läkaren ville fokusera på din värk och inte på din vikt.

När jag gick till läkaren var det just för att jag hade så himla ont i mina leder. men det ville han inte lyssna på när jag väl kom till honom för då såg han ju hur jag såg ut och började genast på att min värk beror på min övervikt och då menade han på att jag skulle fundera om jag ville gå på R.

Nu efter nästan 10 kg så är jag mer rörlig, har inte ont och kan till och med sätta mig på huk utan att det smäller till i knäna. dock så gnisslar det fortfarande om dom..

Hoppas på bättre tur på onsdag då Allie!

• Allie71

Ja, tyckte det också. Men han var ganska bestämd på att ta ett separat besök för just R. Nu skulle vi fokusera på att få bort värken. Sen i nästa andetag säger han att värken förmodligen kanske helt försvinner om jag går ner i vikt. Så lite konstigt är det att inte fokusera på grundproblemet.

Men jag tar nya tag. På onsdag ska det ske......ser nästan fram emot det, är så peppad nu!!

• zleepy

Skulle ha varit på återbesök hos läkaren idag och frågat om jag kan öka dosen, men självklart så ringer en sköterska och säger att han har blivit sjuk, typiskt..!! Nu måste jag kämpa mig igenom en vecka till, och tror inte ens att jag har tabletter så det räcker till på måndag när jag fick en ny tid. Får försöka ringa honom om ett par dar och se om han kan hjälpa mig tidigare.

• Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-17 22:13:59 följande:
    Skulle ha varit på återbesök hos läkaren idag och frågat om jag kan öka dosen, men självklart så ringer en sköterska och säger att han har blivit sjuk, typiskt..!! Nu måste jag kämpa mig igenom en vecka till, och tror inte ens att jag har tabletter så det räcker till på måndag när jag fick en ny tid. Får försöka ringa honom om ett par dar och se om han kan hjälpa mig tidigare.
    Sååå typiskt...
    Måste med ändra min tid, har inte heller tab så det räcker
    Hur täånker dom egentligen???
  • zleepy
    Tindra02 skrev 2009-08-18 00:02:39 följande:
    Sååå typiskt... Måste med ändra min tid, har inte heller tab så det räcker Hur täånker dom egentligen???
    Ingen aning, verkar ju inte som att man måste va supersmart för att sitta och planera in läkarbesök åt folk..!
  • Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-18 14:26:14 följande:
    Ingen aning, verkar ju inte som att man måste va supersmart för att sitta och planera in läkarbesök åt folk..!
    nä...
    Ändrade min tid, fick senare ej tidigare
    Men sen har ju R inte varit så super på mig.
    Men sen ska jag inte skylla på dom, är nog mycket mitt eget fel...
  • Waterlilly

Måste få fråga er Reductil-trånare, jag har sett flera sidor på nätet där man kanköpa reductil ifrån, varför köper ni inte på nätet istället för att gå till en läkare och kanske få ett nej? Elller får man det billigare via doktorn? Funderar självpå att testa reductil, men blev lite nyfiken på varför ni andra inte beställer dom själva? :)

• Tindra02
    Waterlilly skrev 2009-08-18 18:49:32 följande:
    Måste få fråga er Reductil-trånare, jag har sett flera sidor på nätet där man kanköpa reductil ifrån, varför köper ni inte på nätet istället för att gå till en läkare och kanske få ett nej? Elller får man det billigare via doktorn? Funderar självpå att testa reductil, men blev lite nyfiken på varför ni andra inte beställer dom själva? :)
    Nää fan det vågar jag inte, fegis som jag är
  • Ceal
    Waterlilly skrev 2009-08-18 18:49:32 följande:
    Man vet ju inte riktigt vad man får. Men skulle jag bli nekad att få fler piller (min husläkare har slutat :S) så skulle jag nog prova att beställa från nätet efter att ha pratat med andra som har gjort det.
Svar på tråden Reductil