Be att få ett kontoutdrag på Lindex-kortet för aktuellt datum. Kan det vara så att det blev feltryckt och det blev att du skulle betala med kortet istället för kontant? Kolla samtidigt om du har gjort ett likadant köp med ditt visa-kort samma datum. Då kanske de (butiken) drog pengar på båda korten? Erbjudandena de hade kring jul gällde inte enbart om man betalade med sitt Lindex-kort så där har de fel. Vilken soppa du hamnat i, hoppas det löser sig smidigt för dig!
Tjock kulan skrev 2009-06-16 21:51:21 följande:
Hejsan tjejer Hoppar in för att fråga er som handlar mycket på Lindex *som just nu är min stora fiende känns det som *. I fredags fick jag ett brev från Ikano banken där det stod att jag hade en skuld på 323 kr sedan jag handlat med Lindex kortet . Blev helt chockad då jag aldrig anv krediten på Lindex kortet utan alltid betalt kontant eller med Visa och bara visat upp Lindex kortet för att registrera mitt köp pga erbjudandena man då får, *kan säga att jag säkert haft kortet i 10 år utan problem*. Ringde Ikano som sa att jag den 4 dec 08 handlat för 49.50 och sedan den 5/12 varit i butiken o fått varan krediterad och gjort ett nytt köp för 49.50. Vad jag kan dra mig till minnes så hade Lindex ett erbjudande på ett nattlinne med igelkottar som både jag o en väninna köpte till våra döttrar, jag betalade kontant o visade upp Lindexkortet. ' Det konstiga är att jag aldrig gjort ett byte på nattlinnet och aldrig var åter i butiken den 5:e. Nu är det alltså ord mot ord o jag kan inte bevisa någonting, det konstiga är att min väninna som gjorde samma köp inte fått krav. Och Ikano säger att de skickat påminnelser men jag har aldrig fått några innan brevet som kom i fredags. Kvinnan på Ikano sa att Lindex kan ha erbjudande som detta med nattlinnet tex för sin medlemmar men att de då "förbinder sig" att handla varan på sitt Lindex kort alltså på kredit, jag har aldrig sett någon info om detta o aldrig hört talas om något liknande och känner mig så arg på allt samman. Ska det verkligen vara så här . Har ni någon erfarenhet av detta? som det känns nu så är jag tvingad att betala för något som jag inte gjort fel i bara för jag inte kan bevisa att jag faktiskt betalt kontant/inte fått krav hem om detta tidigare . Ursäkta mitt långa inläg hoppas någon orkar svara om de vet eller varit med om liknande Tack på förhand.