• Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8
  • Enji

Tjock kulan -> du minns inte om du betalade med Visa? För visst måste de kunna leta upp om du betalt med ditt visa kort.
    SÅ himla jobbig sits du hamnat i. Ring och prata med dem och se vad de kan göra för dig. Nog tror jag att de kan hjälpa dig på något sätt..
    Lycka till!

• Hallontårta

Be att få ett kontoutdrag på Lindex-kortet för aktuellt datum. Kan det vara så att det blev feltryckt och det blev att du skulle betala med kortet istället för kontant? Kolla samtidigt om du har gjort ett likadant köp med ditt visa-kort samma datum. Då kanske de (butiken) drog pengar på båda korten? Erbjudandena de hade kring jul gällde inte enbart om man betalade med sitt Lindex-kort så där har de fel. Vilken soppa du hamnat i, hoppas det löser sig smidigt för dig!

Tjock kulan skrev 2009-06-16 21:51:21 följande:

Hejsan tjejer Hoppar in för att fråga er som handlar mycket på Lindex *som just nu är min stora fiende känns det som *. I fredags fick jag ett brev från Ikano banken där det stod att jag hade en skuld på 323 kr sedan jag handlat med Lindex kortet . Blev helt chockad då jag aldrig anv krediten på Lindex kortet utan alltid betalt kontant eller med Visa och bara visat upp Lindex kortet för att registrera mitt köp pga erbjudandena man då får, *kan säga att jag säkert haft kortet i 10 år utan problem*. Ringde Ikano som sa att jag den 4 dec 08 handlat för 49.50 och sedan den 5/12 varit i butiken o fått varan krediterad och gjort ett nytt köp för 49.50. Vad jag kan dra mig till minnes så hade Lindex ett erbjudande på ett nattlinne med igelkottar som både jag o en väninna köpte till våra döttrar, jag betalade kontant o visade upp Lindexkortet. ' Det konstiga är att jag aldrig gjort ett byte på nattlinnet och aldrig var åter i butiken den 5:e. Nu är det alltså ord mot ord o jag kan inte bevisa någonting, det konstiga är att min väninna som gjorde samma köp inte fått krav. Och Ikano säger att de skickat påminnelser men jag har aldrig fått några innan brevet som kom i fredags. Kvinnan på Ikano sa att Lindex kan ha erbjudande som detta med nattlinnet tex för sin medlemmar men att de då "förbinder sig" att handla varan på sitt Lindex kort alltså på kredit, jag har aldrig sett någon info om detta o aldrig hört talas om något liknande och känner mig så arg på allt samman. Ska det verkligen vara så här . Har ni någon erfarenhet av detta? som det känns nu så är jag tvingad att betala för något som jag inte gjort fel i bara för jag inte kan bevisa att jag faktiskt betalt kontant/inte fått krav hem om detta tidigare . Ursäkta mitt långa inläg hoppas någon orkar svara om de vet eller varit med om liknande Tack på förhand.
  • Glittrax

nån som vet om "softwear by lindex" är sovplagg? har nämligen köpt en klänning, men tycker nog det är ett nattlinne..

• Evve81

Är ni säkra på att kupongerna inte gäller rea plagg??? Handla för 300 och får 50 kr rabatt. Har kollat på mina och det står bara att det inte gäller vi köp av presentkort......

• sarismaris
    Mysaaan skrev 2009-06-17 09:57:04 följande:
    När fick ni dom kupongerna, Handla för 300 och får 50 kr rabatt?
    I måndags fick jag mina!
    Towa 051125 & Ella 080413
  • Tjock kulan
    Hallontårta skrev 2009-06-17 08:24:56 följande:
    Be att få ett kontoutdrag på Lindex-kortet för aktuellt datum. Kan det vara så att det blev feltryckt och det blev att du skulle betala med kortet istället för kontant? Kolla samtidigt om du har gjort ett likadant köp med ditt visa-kort samma datum. Då kanske de (butiken) drog pengar på båda korten? Erbjudandena de hade kring jul gällde inte enbart om man betalade med sitt Lindex-kort så där har de fel. Vilken soppa du hamnat i, hoppas det löser sig smidigt för dig!Tjock kulan skrev 2009-06-16 21:51:21 följande:
    sunnanå skrev 2009-06-17 00:44:07 följande:
    Det finns 2 olika lindexkort,hade det första först som man bara visar då man handlar för att få rabatter men då ingen bonuspoäng,det fås bara med det andra kortet betalkortet och har man satt in pengar som täcker så blir det ej nån ränta men annars så. Ja råka ut för det tidigare. Tänkte ej på att ja handla av krediten så det blev en större kostnad för mig så nu försöker ja sätta in så det täcker om ja handlar för att slippa få ränta som matas på varje dag.Tjockkulan-Hoppas det ordnar sig för dig.
    Ruso skrev 2009-06-16 22:53:42 följande:
    Jag tycker du skall ringa Lindex kundtjänst och fråga vad de håller på med!! Det är ju så att även de kan göra ett miss...och är du säker på din sak så verkar det ha blivit så. Ord mot ord - ja, men de vill väl inte bråka med kunderna! Och berätta att du aldrig fått några brev innan. Jag kan faktiskt inte annat än tro att de kan hjälpa dig att få bort detta. Ikano banken skall bara driva in... så de kanske inte kan hjälpa på samma sätt. Men - det är ju de som inte skickat brev innan, eller har du missat? det brukar ju följa med kuväret med rabatt-kupongerna.
    Tack tjejer, det trista är att jag kollat med banken o jag betalade inte med visa kortet vid det tillfället, utan kontant, så jag kan på så sätt inte bevisa att de gjort fel . Får kanske ta o ringa kundtjänst o se om jag kan prata reson med dom.
  • Tjock kulan

Hej hej
    Har pratat med kundtjänst o de säger att jag måste ha skrivit på en slipp i butiken eftersom pengarna nu krävs av mig men det har jag inte gjort *alltså skrivit på*. Så nu säger de att jag ska åka ut till butiken jag handlat i och prata med butikschefen som ska rota fram slippen i så fall från dec 08, vilken jäkla soppa .

• Hallontårta

Ja fy. Men hur förklarar ikanobanken dina "påminnelser" du inte fått då?
    Åk du ut till butiken så får de jobba lite. Tycker absolut inte att du ska ge dig om du är helt säker på att du har rätt! (å andra sidan, skulle du ha handlat något du glömt så är det urdåligt att det kommit upp till denna summa nu och att det tagit sex månader.)

Tjock kulan skrev 2009-06-17 11:07:42 följande:

Hej hej Har pratat med kundtjänst o de säger att jag måste ha skrivit på en slipp i butiken eftersom pengarna nu krävs av mig men det har jag inte gjort *alltså skrivit på*. Så nu säger de att jag ska åka ut till butiken jag handlat i och prata med butikschefen som ska rota fram slippen i så fall från dec 08, vilken jäkla soppa .
  • Tjock kulan
    Hallontårta skrev 2009-06-17 11:57:37 följande:
    Ja fy. Men hur förklarar ikanobanken dina "påminnelser" du inte fått då?Åk du ut till butiken så får de jobba lite. Tycker absolut inte att du ska ge dig om du är helt säker på att du har rätt! (å andra sidan, skulle du ha handlat något du glömt så är det urdåligt att det kommit upp till denna summa nu och att det tagit sex månader.)Tjock kulan skrev 2009-06-17 11:07:42 följande:
    De säger bara att de skickat, och jag svarar att jag inte fått så det e ord mot ord . Ska se om jag kan ta mig till butiken i morgon då lilltjejen är på dagis, håll tumarna för mig .
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8