Inlägg från: stora storken |Visa alla inlägg
  • stora storken

Kärringmaffian del 13

Mokiia 2006 skrev 2009-06-22 20:18:51 följande:
    stora storken skrev 2009-06-22 20:15:12 följande: Hon kanske själv har jobbat lika hårt som er och vet vad ni pratar om.
    Om inte annat så ser hon hur mycket vi drar in...hoppas det syns i lönekuvertet oxå... ..

Svalis: Ja barn bara finner sig...
    ♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • stora storken

Svalis: Fina bilder....

Mokiia: vilken söt hund...din?

Att säga ifrån och inte vara/bli för nära kompis är ett bra recept - rättvis och raka rör...håller bäst i längden som chef. 
    Jag fick tidigt flera knivar i ryggen och har lärt mig den hårda vägen....men man skal inte vara så blå ögd...och snäll..jämt...spar det till riktiga vänner och privat ist...  

• stora storken
    Caffreys skrev 2009-06-22 20:51:07 följande:
    Bye the way. Fick veta idag att sambon till min dotters pappa snackar en massa skit om mig. !!! Hon har liksom aldrig träffat mig. Och ändå är hon orolig bla över att jag vill ha honom. HA HA HA
    *S*S*...stackars henne.... {#lang_emotions_kiss}
  • stora storken

Nu har alla tonåringar med respektive kommit hem...det hör numera till ovanligheten...så jag ska vara lite social...

Ha det gott!

• stora storken

God kväll...

Här har vi en kille som sover djupt på soffan....undrar hur sen denna kväll kommer att bli....men men det var sista dagen på dagiset....så nu är han ledig....

• stora storken
    Caffreys skrev 2009-06-24 18:38:56 följande:
    Nackdelen med ett nytt tel.nr är alla dessa försäljare som ringer. Har ännu inte fått nix inkopplat.
    Känner igen det....usch sen ökar det precis innan Nix träder i kraft...
  • stora storken

Grattis Oscar...

Här jobbar vi oxå...Wille bara total vägrar...förra sommaren var han mer eller mindre torr...men så kom vi tillbaka till dagis....då gick det inte alls...men men vi ska ta nya ta....han är så medveten...är vi och badar så säger han till  och springer upp i buskarna för att kissa....men sen när vi badat klart SKA blöjan på...

• stora storken

Jag tror oxå på att inte skynda på det hela - kissiga kläder gör nog bara att Wille skulle k´änna sig misslyckad... ...han vill gärna ha kontroll och liten rutin "gubbe" vad han nu fått de i från...

Svalis: Kul med nya lönen - grattis. 

JAg tycker man hör oftare att arbetsgivaren "lutar" sig mot krisen och därför inte kan ge någon direkt löneökning - kompis till mig i U-a Kommun fick 0:- i ökning i år med förklaring just att det är kris osv...bla bla bla...

Kazeer: Vad som förväntas av dig....beröm...men en lätt information om pottans användning...

Modesty: Spännande - vad har du haft ute på Tradera?

Jag har haft en "flyt" dag idag på jobbet - vår nya UC är väldigt lätt lärd - tanken var att hon skall iväg i nästa vecka och lära sig vårat lönesystem - men jag visade henne lite lätt i morse och nu kör hon löner som hon inte gjort annat - kommer och frågar ibland ...så jag undrar vad hon ska på utbildning och göra..kan redan det...i morgon går jag nog vidare och visar henne resten av systemet .

• stora storken
    S vali s skrev 2009-06-24 20:56:20 följande:
    - mamma jag ska vara bebis hela livet- Nej, du kommer att växa och bli stor precis som Anna o Joakim- Nej! Jag vill vara bebis!!- Varför det?- Då kan du säga sötnos till mig....Jag har en känsla av att Linnsan kommer att vara min sötnos även när hon blri en kaxig tonåring
    Noterar i "minnes banken"...och ska påminna dig en dag...
    JAg tycker det är helt rätt att man skall lyftas i lön efter ha varit hemma...

Det är så lätt att luta sig mot Svenska krisen....och alla köper det...
  • stora storken

Svalis: Inboxa mig vilket - fik - vi brukar åka dit och fika ibland...så jag vet vart jag absolut inte ska sätta min fot...sånt gör mig så arg.. Det är inte ovanligtvid rekrytering  att man får frågan om man har lön under inskolning...min följd fråga blir alltid efter information om betalning från första timme....har du någonsin arbetat gratis vid inskolning? Gå aldrig med på det igen.... Men det är många ungdomar som inte vet sin rätt...sen finns det andra som vet mer än sin rätt...och begär horribla löner ist...

Svar på tråden Kärringmaffian del 13