• beadis

Gastric bypass=Gbp

MissFörstånd skrev 2009-06-15 18:55:40 följande:
    TSH-provet för min del tyder på underfunktion i sköldkörteln. Jag har medicinerats för detta i 8 år och att ingen har kollat de nu tidigare innan op stör mig lite... Dag Arvdisson ringde som sagt och skulle imorrn bitti ringa min läkare hemma och höra om de var ok med op eller inte.... Har gråtit massa nu och hoppas verkligen på att de blir op, är redan förberedd och jag vet inte hur jag ska lösa allt om de inte blir op nu.  De kan ta veckor eller månader att få balans på hormonnivån, de vet man aldrig. Så ja som min mamma sa så kan vi inte göra nått mer nu förrän imorrn men de känns inte bättre för de. Om de blir inställt åker jag hem imorrn.... vill inte!  
    *kramar om dig*
    Vi är här för dig, även om det är en klen tröst
  • beadis
    Trollungen08 skrev 2009-06-15 18:57:55 följande:
    Nu har jag kommit till min syster i södertälje. Ska in i morrn till sophiahemmet o lämna lite prover. Tyvärr så fick vi inte igång det mobila bredbandet. så har ingen dator med mig.
    synd med datorn, men stort lycka till iaf..o hör av dig så fort som möjligt när du mår bättre
  • beadis

Fröken knopp skrev 2009-06-15 20:09:02 följande:

skickade sms med min ivf läkare iag, hon skulle skicka remissen till ersta sjukhus. nu en fråga -om man ska göra det genom landstinget-funkar det då på ersta? kan jag ringa ersta o ställa lite frågor?
    vad menar du om det funkar?
    Om din läkare skickar den direkt till ersta ska det väl inte vara ngr probs alls...du bodde i sthlm va?
  • beadis
    sussiesnus skrev 2009-06-15 21:59:42 följande:
    oj, vad ska jag kommentera... .läst typ 40 sidor! Tackar så mycket för all lycka till ni sände mig, det var nog därför allt gick så bra!!! ;) Jag pimplar vatten! Jag är superrädd att bli törstig! Hatar verkligen den känslan... Jag kommer upp i minst 1, 5 liter, det ser jag till. Men man får ju i princip klocka. 30 min efter ett mål mat 3 klunkar, efter ett tag 3 klunkar till osv. Jämn tillförsel av vätska. Blir det för nära maten eller för snabbt intag då blir jag dålig i magen och måste springa på toa. :( Tycker också det är jobbigt att inte dricka till maten. Jag äter ju rätt lite mat nu, t ex en halv laxfile, en liten potatis och 2 msk kesella med dill och lite majonäs som var middag ikväll. Hur länge äter man så? Trappar man någonsin upp? Soppa funkar inte på mig.
    Det här med vatten, varför kan/får man inte dricka det till maten, min gissning är att det får inte plats tillsammans med maten el?
  • beadis
    sussiesnus skrev 2009-06-15 21:33:14 följande:
    I´m back!! Och allt är bara bra. Opad förra onsdagen, 10 juni, titthål i Uppsala. Allt har gått mycket bra och jag äter redan vanlig mat, dock mkt småååå portioner. Har förstått att Uppsala är en av få sjukhus som trappar upp så fort efter op, men tydligen med bra resultat. Ja, jag följer gärna deras rekommendationer ;) Jag ska sätta mig och läsa igen lite nu, men antar jag inte orkar läsa en vecka tillbaka...
    Välkommen hem!
  • beadis
    sussiesnus skrev 2009-06-16 09:15:01 följande:
    finskaflikkan: Än så länge har jag faktiskt inte fått ngt ont i magen - har väl läkares råd alldeles för färskt i minnet kan jag tänka... he he... Sen är jag lite rädd för att dumpa faktiskt, rädd för hur det kommer kännas liksom... Hur ofta väger du dig? Jag vill springa och väga mig varje morgon, men nu har jag bestämt mig att låta bli. Jag tänker ta mig en vägdag, tex måndagar. Hänger du på? snart3barnsmamma: Ja, jag antar också det. Sen är det för mig så att jag får sån himla diarrè om jag dricker närmare än 30 min före eller 30 min efter. Därför är jag noga att dricka i mellan. Men det har ju tagit typ 1 vecka att prova sig fram till det.... Innan sprang jag på toa hela tiden... :/ Någon som äter Mitt Val Kvinna? Är meningen att man ska svälja dem hela? Jag har lite probs med det... Finns alternativ? Eller ja, nu delar jag dem så jag har 4 halvor... Det funkar ju.
    okey, det har jag inte hört talas om tidigare..diaree, men kroppen vänjer väl sig med tiden
  • beadis
    MissFörstånd skrev 2009-06-16 11:20:47 följande:
    De blir operation klockan ett idag
    Gud va roligt för dig...så nu ligger du på operationsbordet, hoppas allt går bra, vi sitter här o väntar på ditt nästa meddelande om några dagar.
  • beadis

PetraAbbas

Grattis till dina tappade kilon och välkommen hit!

• beadis
    Trollungen08 skrev 2009-06-16 13:12:56 följande:
    Kl.7 i morgon bitti ska jag vara på Sophiahemmet. Står som nummer 2 på operations listan. Har idag fått lov att äta. men orkar inte mer än 2 dl liter.
    Hoppas allt går bra i morgon, skriv och berätta när du kan, vi är många här som tänker på dig i morgon trollungen....och nästa vecka ska jag åka till sthlm för bedömning, börjar bli riktigt nervös
  • beadis
    Trollungen08 skrev 2009-06-16 17:03:19 följande:
    Tack så mycket... Börjar bli lite nervös nu. Men såg andra där inne som hade gjort GBP o dom mådde hur bra som helst. så det ska nog gå bra. Lovar att höra av mig när jag kommer åt en dator. Åker raka vägen till min syster när vi kommer hem så kommer inte åt en datorn förens på måndag.
    Det kommer att gå bra ska du se, lätt o säga ifs, jag kommer att vara skakig den dagen jag ska lägga mig på sjukhus.
    Lycka till nu!
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp