• Lyndi

***BOXER tråd***

Det var längesen jag skymtade nån boxertråd, så snickrar jag ihop en. Berätta allt om era trubbnosar!

Själv har jag en tigrerad trubbnos på 5år. Världens härligaste hund! ♥
    Han har godkänt MH, godkänt mentaltest och LP1. Vår största merit är nog dock att vi kom 3a totalt på lydnaden förra året på Boxer SM, med en snittpoäng på 9,1.

• Svar på tråden ***BOXER tråd***
  • Fruochmamma
    Lyndi skrev 2009-06-22 20:42:46 följande:
    Är det någon som kan rekomendera en boxerkennel som _inte_ lägger stor vikt på utställningshundar? Jag vill ha en arbetande hund, inte en vänster varvare..
    Känns som de flesta större kennlar är superaktiva inom både tävling och utställning, men kan inte Sv Boxerklubben hjälpa dig annars? För hänvisning..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lyndi
    Fruochmamma skrev 2009-06-23 13:27:09 följande:
    Känns som de flesta större kennlar är superaktiva inom både tävling och utställning, men kan inte Sv Boxerklubben hjälpa dig annars? För hänvisning..
    Jag tror inte att boxerklubben kan hjälpa mig.. De kan inte kategorisera på det viset.. Nåja, jag får söka vidare..
  • Fruochmamma
    Lyndi skrev 2009-06-23 14:52:06 följande:
    Jag tror inte att boxerklubben kan hjälpa mig.. De kan inte kategorisera på det viset.. Nåja, jag får söka vidare..
    Hm men de kennlar jag har sett verkar mest vara aktiva med sina hundar .. fast åandra sidan syns de ju i ringen också.

Jag hade turen att köpa en "ful" tik som inte var utställar-matieral {#lang_emotions_tongue_out} och henes uppfödare tyckte det var viktigare att Tess hade det bra och aktiverades iställer för att bestämt ställas ut.
  • Fruochmamma

Lyndi: Hon heter Marie Schyum och kallar kenneln Salvebolyckan. Hon har tyvärr ingen hemsida, men vet att det nog är valpar på G om några månader {#lang_emotions_laughing}

• Lyndi
    Fruochmamma skrev 2009-06-23 19:34:40 följande:
    Lyndi: Hon heter Marie Schyum och kallar kenneln Salvebolyckan. Hon har tyvärr ingen hemsida, men vet att det nog är valpar på G om några månader
    Aha! Vart i sverige håller hon till??
  • Fruochmamma
    Lyndi skrev 2009-06-23 20:32:09 följande:
    Aha! Vart i sverige håller hon till??
    Nu bor hon utanför Lindome, söder om Göteborg.
  • Fruochmamma

Huh det är för varmt för våra trubbnäsor just nu {#lang_emotions_sunny}

• Lyndi
    Fruochmamma skrev 2009-06-30 08:59:18 följande:
    Huh det är för varmt för våra trubbnäsor just nu
    Ja usch ja! fast Bacco har inte _jätte_ ont av det.. Så länge man kyler honom då och då.. Med vattenslang eller nåt! Vi var nere vid havet igår kväll och badade. Det är så trist att det är hundförbud där nu..
Svar på tråden ***BOXER tråd***