• Lyndi

***BOXER tråd***

Det var längesen jag skymtade nån boxertråd, så snickrar jag ihop en. Berätta allt om era trubbnosar!

Själv har jag en tigrerad trubbnos på 5år. Världens härligaste hund! ♥
    Han har godkänt MH, godkänt mentaltest och LP1. Vår största merit är nog dock att vi kom 3a totalt på lydnaden förra året på Boxer SM, med en snittpoäng på 9,1.

• Svar på tråden ***BOXER tråd***
  • Lyndi
    Fruochmamma skrev 2009-07-03 10:22:44 följande:
    Ah Lyndi - gud vad roligt och duktigt
    Ja det var en upplevelse! Kommer ju aldrig att glömma det iaf..
  • ModestyB

Palle Kuling letar Boxerkompis!
    Söker lekfull trevlig tik i Stockholm (vi bor i Bandhagen). Trivs vi och hundarna vore det fint med lite avlastning åt bägge hållen någon gång ibland. Hälsn. Unni och Hilda Hummelbos Palle Kuling
    Ps. träningskompis också välkommet, vi borde verkligen börja finslipa tävlingslydnaden...och spåra mer. Ds.

• Lördagkväll

Här är en till.. har 3 st monster ihop med min mamma...

• ModestyB
    Lyndi skrev 2009-07-03 05:40:32 följande:
    Jag förstår verkligen att ni tycker att det är varmt..
    Vi har en kylmatta+kylhalsband från Hungarian Petnet som vi tycker funkar ok varma dagar. Väldigt bra att ha i bilen också. Sedan kör vi väl som alla andra med sälpälsar, blöt hund=)
  • Trekidz

sara gerdrup skrev 2009-07-06 12:31:53 följande:

inte ok att ha blanras i tråden?
    varför skulle det inte vara det?
  • milla   1982

Jag har en Boxertik på 2 år från Jipotimas.

Toya är det fullrulle på, vi tränar inget särskilt eftersom vi har en tvåbent 1 åring här hemma och en till på väg, så det blir mest hemmaträning, med cirkuskonster osv. vilket Toyan älskar att lära sig nya saker och det snabbt går det oftast. Hon är dessutom en helt annan hund på bruksplan, då skärper hon verkligen till sig (var bäst i klassen på valpkursen) men hemma är det lite si o så med lydnaden tyvärr.
    Vårt problem är att hon drar nåt så fruktansvärt i kopplet och har alltid gjort, det har blivit mkt bättre än förut, men inget verkar bita på denna dam tyvärr...
    Vi får se vad vi ska hitta på inom träningen, tyvärr har hon blåsljud på hjärtat och man märker att hon inte orkar så himla mkt fart & fläkt. Så är inne på att "bara" träna lydnad och kanske lite freestyle. 
    uställning är inget jag själv är intresserad av, men hon fick ganska bra kritik på den utsällningen vi har gjort.
    Felix - 20080618 ~*~ lillasyster - BF20090929
  • sara gerdrup
    varför skulle det inte vara det?
    tack då
    Jag har en boxer, golden retriver blandning på 1½ år.
    Han är kastrerad och toppen go.
    Han heter Freddie och är svart och vit.
    Finns det svart vita boxers?
  • milla   1982
    sara gerdrup skrev 2009-07-07 09:54:36 följande:
    tack då Jag har en boxer, golden retriver blandning på 1½ år. Han är kastrerad och toppen go. Han heter Freddie och är svart och vit. Finns det svart vita boxers?
    har du nån bild? Nyfiken på hur blandningen ser ut {#lang_emotions_smile}
    Tror aldrig jag sett svart/vita boxrar, men det kanske finns, vad vet jag ?
    Felix - 20080618 ~*~ lillasyster - BF20090929
  • Trekidz

Sara G: svart/vita finns nog int emen det finns ju dem som är väldigt mörkt tigrerade så att det nästan ser svarta ut i färgen.

• Liten86

hoppar in i tråden och frågar en snabbis,

min mamma funderar på boxer, är det en bra agility hund?

• sara gerdrup
    Trekidz skrev 2009-07-07 13:06:50 följande:
    Sara G: svart/vita finns nog int emen det finns ju dem som är väldigt mörkt tigrerade så att det nästan ser svarta ut i färgen.
    Jag undrade lite var det svarta kom ifrån och jag vet ju att det inte kommer från golden retriver, ler.
    Kanske var ena föräldern väldigt mörk då.
Svar på tråden ***BOXER tråd***