• Lyndi

***BOXER tråd***

Det var längesen jag skymtade nån boxertråd, så snickrar jag ihop en. Berätta allt om era trubbnosar!

Själv har jag en tigrerad trubbnos på 5år. Världens härligaste hund! ♥
    Han har godkänt MH, godkänt mentaltest och LP1. Vår största merit är nog dock att vi kom 3a totalt på lydnaden förra året på Boxer SM, med en snittpoäng på 9,1.

• Svar på tråden ***BOXER tråd***
  • Lyndi
    carola78 skrev 2009-07-02 20:16:31 följande:
    Åh massa boxer-människor.Jag har en trobbnostös på 1 år 5 månader.
    Välkommen in!
    Berätta om din trubbos! Tik eller hane? Från vilken uppfödare?
  • Lyndi
    Lyndi skrev 2009-07-02 20:17:59 följande:
    Välkommen in! Berätta om din trubbos! Tik eller hane? Från vilken uppfödare?
    Oj, det stod visst "tös"! Jag var lite för snabb..
  • carola78

Tyra är en underbar trubbnos. Hon kommer från Göteborg.
    Jag har haft boxer tidigare så valet av ras var självklart när vi skulle skaffa en hund igen.
    Tyra är helt bedårande. Har ställts ut ett par gånger men finfin kritik men dom vill ha mer massa på henne.
    Nu är tanken att bara ställa henne lite grann och istället satsa på bruks. Lydnad och spår. Hon är helt underbar att träna lydnad med.Det är full fart i henne och hon vill så mycket. Hon är lättlärd och att träna älskar hon.
    För tillfället är det full rulle med en 3 åring i familjen oxå så vi tränar lite mindre just nu.
    Tanken är att komma ut på tävlingsplanen/skogen i höst eller iaf senast till våren.
    Hon är Mh-ad med godkänd på skott.
    En riktig guldklimpa som verkligen förgyller mitt liv.
    Jag har förmånen att kunna ha henne med på jobbet så hon är alltid med mig, samtidigt som hon accepterar att bli lämnad själv ett par timmar. En riktig drömhund.

• Trekidz

Tiger har varit varm ida stackarn,men han har blivit sprayad flera ggr i ljumskar o på tassar med kallt vatten,det gillar han skarpt i hettan
    Hans matte hade oxå behövt lite avkylning,det är inte nice att vara i v 33 i denna värmen,men man ska ju inte klaga på vädret....

• Lyndi
    Trekidz skrev 2009-07-02 23:56:40 följande:
    Tiger har varit varm ida stackarn,men han har blivit sprayad flera ggr i ljumskar o på tassar med kallt vatten,det gillar han skarpt i hettan Hans matte hade oxå behövt lite avkylning,det är inte nice att vara i v 33 i denna värmen,men man ska ju inte klaga på vädret....
    Jag förstår verkligen att ni tycker att det är varmt..
  • Fruochmamma

Carola78 : vad härligt att höra om all eran träning. Jag var verkligen laddad för nu träning/kurs med Tess nu till våren men med tanke på hennes Spondylos har vi fått lägga det på hyllan.

Vad håller ni andra på med för aktiviteter med era vovvar?

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lyndi

Jag har kört en del tävlingslydnad med Bacco förut, men nu blir det mest allmän lydnad... Det ger mig mer - jag har både kassa tävlingsnerver och är egentligen mest intresserad av att kunna läsa av/styra min hund med små hjälper... Vi har också spårat en del och testat på sök.. När vi knep tredje platsen total på Boxer SM så kände jag att jag uppnåt mitt mål med råge. Målet var att ta ett första pris förra året.. Det slutade med 3 första pris=LP 1 och som sagt en tredje placering totalt på Boxer SM. Jag fattar fortfarande inte vilken prestation vi faktiskt lyckades med, till och med uppfödaren var ganska mållös.. Vår fina rosett och bronsmedalj hänger här hemma på väggen. *stolt*

• Fruochmamma

Ah Lyndi - gud vad roligt och duktigt {#lang_emotions_laughing}

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden ***BOXER tråd***