• Lyndi

***BOXER tråd***

Det var längesen jag skymtade nån boxertråd, så snickrar jag ihop en. Berätta allt om era trubbnosar!

Själv har jag en tigrerad trubbnos på 5år. Världens härligaste hund! ♥
    Han har godkänt MH, godkänt mentaltest och LP1. Vår största merit är nog dock att vi kom 3a totalt på lydnaden förra året på Boxer SM, med en snittpoäng på 9,1.

• Svar på tråden ***BOXER tråd***
  • KarinoAlex

Lyndi: Oki, ja det var min nästa fråga vilken uppfödare det skulle bli ifrån! *ler*
    Zeldas ( min förra boxer) uppfödare ringde för några dagar sedan o hade valpar nu o undrade om jag ville köpa, men nu har vi ju redan Izma.
    Izmas pappa är KORAD, LPI och SUCH o hennes mamma är korad.
    Ska bli så spännande o kul o göra MHet sen o se hur hon reagerar!

• KarinoAlex

Lyndi: Ring till Baccos uppfödare o fråga om dom ska ha boxervalpar snart då! *ler*

• Lyndi

Haha, jag har mailat dem idag.. De har en tik ute på foder som de har pratat om att para, men när vet jag inte.. Eller ens om... Hon är född i jan -08 så hon är inte så gammal än...

Vilken uppfödare kom Zelda ifrån?

• KarinoAlex

Lyndi: Zelda kom från Nuggets kennel i Bjärnum. Det är Kjell Jufalk som har den! Vet att han har 5 tikar o 3 hanar just nu som är ca 2-3 veckor.
    Izma kostade 13 tusen. Det brukar ligga mellan 12-14 tusen nu.

• Lyndi

Ah, jag anade att de låg i den prisklassen... När jag köpte Bacco så betalade jag 9500:- Priserna stiger.. Men smakar det så kostar det!

• KarinoAlex

Ja, priserna på just boxrar har verkligen stigit! Zelda kostade 8000 för 7,5 år sedan.
    Men jag har sett att många kennlar har haft just hanar kvar nu den senaste tiden. det beror nog på hur många av varje kön som föds.
    Nuggets valparnas pappa nu är: Korad Tjh Nuch Such VWW 08
    Ringside´s Exotic. Han är verkligen fin!
    Det är en djungel när man ska köpa valp. Man vill hitta en fin o bra tik o pappa o så ska det klaffa med uppfödaren o så också.
    Vi pratar ofta med Izmas uppfödare i telefon o så. Det är kul för hon har Izmas mormor o en av Izmas systrar, som hon ska avla på sedan längre fram. Egentligen ville hon ha Izma som fodertik också, men vi fick köpa henne sen efter telkonakt o att vi varit där o hälsat på osv. *ler*

• lillamye

ingen som vet om nån omplaseringshund?
    tänkte de ev va billigare än köpa en valp

• Lyndi

Ja, jag var inne på Nuggets hemsida och kikade. Ringsides Exotic är Baccos farbror. Baccos pappa heter Ringsides Exact. Jag är jättenöjd med Bacco, men skulle vilja testa andra linjer denna gången..

Men som sagt, det är inte riktigt aktuellt just nu, men om ett år eller nåt..

• Lyndi
    lillamye skrev 2009-06-17 15:45:34 följande:
    ingen som vet om nån omplaseringshund?tänkte de ev va billigare än köpa en valp
    Det finns hänvisning på boxerklubbens hemsida till omplaceringshundar.. Jag tycker inte att man ska resonera som så att det är billigare, utan ska man köpa en omplaceringshund så ska det vara för att man vill det. Det kan ju vara så att många omplaceringshundar inte blivit korrekt uppfostrade och det är betydligt svårare att forma en vuxen hund, gentemot en valp..
Svar på tråden ***BOXER tråd***