Inlägg från: Brooke |Visa alla inlägg
  • Brooke

Vi som sörjer Michael Jackson

Bevabus skrev 2009-07-17 23:57:48 följande:
    Men nu får någon reda upp det här åt mig...i filmen Moonwalker, är det Michael Jackson själv som är med eller är det en skådespelare? Ni har gjort mig förvirrad
    I moonwalker är det Michael själv som spelar sig själv.
    I Man in the mirror ´- The Michael Jackson Story - är det någon ökänd skådis som heter Flex Alexander som spelar Michael Jackson(vilket inte är bra)
    Bevabus skrev 2009-07-18 00:01:01 följande:
    tack är Moonwalker bra? värd att köpa?Rååsa Smurfen skrev 2009-07-18 00:00:10 följande:
    MOonwalker är en film man BARA måste ha i sin samling. Om man inte har den filmen i sin samling är man galen..
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-17 23:57:06 följande:
    Jo man lyssnar ju på praktiskt taget alla såklart, men man har alltid en eller ett par favoriter i vissa perioder Sen lyssnar man för mycket på vissa och börjar lyssna mera på andra Sandra Örebro skrev 2009-07-17 23:51:50 följande:
    Mm jag lyssnar alldeles för mkt på Heal the world, You are not alone, stranger in moscow, childhood, Smile, Thriller, Beat it, Bad, She's Out of my life, Smooth Criminal, Black or white, Earth Song, in the closet, Speechless, The lost children, Threatened. Och MÅNGA fler :O
  • Brooke

Rååsa Smurfen skrev 2009-07-17 23:53:41 följande:

kollar priserna på boken moonwalker  www.alibris.com/booksearch&qcon...jag väntar ännu på min bok jag beställde ,nån som fått sin ännu ?
    Jag har oxå beställt den boken, på en hemsida jag inte minns va den heter. Jag har inte heller fått den fasten de va för typ 1-2 veckor sen jag skicka efter den :O
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-18 00:21:05 följande:
    Ja precis och sen beror det helt på vilket humör man är på, jag lyssnar mest på fartfyllda låtar nu. För jag har ju slutat vara ledsen, sörjer inte längre utan vill bara komma ihåg den glada Michael. Så det blir inte så mycket Childhood eller Stranger in Moscow för mig nu för tiden..Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:19:16 följande:
    Oki jag kan känna att jag inte heller är ledsen längre, men jag känner en mer skuld.. :(
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-18 00:25:39 följande:
    Ingen idé att känna så, Michael älskade alla sina fans. Oavsett hur mycket de än visade sitt stöd, han visste att han hade vårat stöd i hjärta och själ. Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:22:05 följande:
    Jo jag vet... Men jag känner mer skuld för att jag insåg hur bra han va när han dog och inte tidigare =( :'( *Gråter*
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-18 00:33:52 följande:
    Det är inte alltid så lätt att veta. När jag känner skuld för att jag inte var hans största fan när han levde så tänker jag alltid såhär "Det finns jättemånga artister jag gillar och skulle bli jätteledsen för om de dog. Men jag kan omöjligt vara allas största fan så jag kan inte ha skuldkänslor över sånt. De hade ändå miljontals andra fans som visade sin hängivenhet till max, lilla jag hade bara varit en i mängden. MJ älskade alla fans oavsett om de dök upp på alla hans konserter eller inte."Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:28:41 följande:
    Jo, men jag känner skuld.. Och jag kan inte hjälpa det..
  • Brooke
    Grönsiska skrev 2009-07-18 00:47:06 följande:
    Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:37:11 följande:
    Usch vad jobbigt! Vad är det du önskar att du gjort medan han levde? Hade det gjort någon skillnad? För vem? För dig, eller för honom? Jag är också en sådan som lätt får dåligt samvete för allt. Just vad gäller detta så har jag varit ett sånt fan som skrivit brev i min ungdom mm. Har inte varit på alla konserter och heller inte alltid visat i alla sammanhang att jag varit ett fan. Man måste ju vara väldigt rik för att ha råd att flänga jorden runt sen behöver man ju inte vara fanatisk heller. Tror nog att MJ var glad för att inte alla fans jämt var på honom och var hysteriska mm, då skulle han ju aldrig ha fått vara ifred.
    Jag önskar att jag hade kunnat fått se han på scenen, se hans energi. Kunna känna att jag fick se han live och kunna "skryta" eller va man ska säga, om att jag har sett honom LIVE.. I dessa tider så hade jag gjort vad som helst för att få träffa honom och lärt mig de han kan, som t.ex dansa. Jag är en sån som håller igen på dansgolvet, om jag inte är riktigt packad.

elles mamma skrev 2009-07-18 12:19:05 följande:
    Hittade dessa två på skivlagret för 99kr/st den ena är liveklipp och den andra MTV versionerna av musikvideona.Ville tipsa ifall ni inte sett de i handeln
    Jag har dem båda =) Eller okej jag har två av den ena *asg*
  • Brooke
    Småkottarna skrev 2009-07-18 12:01:53 följande:
    God morgon tjejer... Skriver inte mkt längre men läser det ni skriver. Känner mig så himla träffad av AllileF's inlägg om bearbetningsprocessen, verkligen. Har dock ups and downs, kan sitta och skratta så jag inte får luft för att 10 minuter senare gråta så jag inte får luft... Angående det där att människan inte visste adressen. HALLÅ! Hur svårt är det att säga att Michael Jackson andas inte? Ambulansen skulle kommit på en jäkla gång!! Varför hålla på att hymla med "a gentleman is not breathing"?? Säg vem det är för fan!!
    Ja jag håller med, varför sa dem inte att det handlade om Michael Jackson? Då hade dem väl vetat vart han bodde, om inte hade dem kunnat hitta den snabbare än någonsin..
  • Brooke
    Småkottarna skrev 2009-07-18 12:53:13 följande:
    Sandra Örebro skrev 2009-07-18 12:50:55 följande:
    Ja men precis! Jag tror inte ens de hade behövt någon adress, bor man i samma stad som MJ som VET man vilket hus han bor i. De hade bara behövt skrika ut i sina walkitalkis MJ ANDAS INTE, ÅÅÅÅK!!!!!!mer hade inte behövt...
    Nej.. De hade ju vetat precis vart han bodde, han är ju en av de största artisterna som jorden någonsin haft på denna jord. Så alla vet nog vart han bor.. /bodde
  • Brooke
    Småkottarna skrev 2009-07-18 13:31:51 följande:
    Och det är helt sjukt... är jag på en plats jag inte vet vad den heter och någon slutar andas, inte fan springer jag runt i staden för att hitta någon som vet adressen innan jag ringer, man ringer ju DIREKT ändå och talar om olika riktmärken som kan få personen på sos att förstå var man är. Så tror jag ALLA skulle göra. Och i detta fallet skulle det ju vara solklart, jag är i MJs hus, men vet inte adressen...Om de nu lät bli att säga att det var MJ det handlade om för att folk inte skulle få veta och därmed inte samlas utanför huset så handlade det för denna personen enbart om att de inte skulle få negativ publicitet, och han tänkte inte på MJ's bästa... Jag skulle kunna strypa människan själv, jävla idiot!
    Men det som händer på SOS kan inte någon få tag på om det inte är någon som är GRYMT bra på sånt.. :O
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson