• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Rååsa Smurfen
    Bevabus skrev 2009-08-18 18:47:49 följande:
    Men, har du inte fått höra vad som låg bakom det uttalandet? :ODet har vi skrivit om här i tråden flera gånger till o med.Hon var gift med en man som i tio år höll henne borta från hennes familj, misshandlade henne och manipulerade henne att göra massor av saker som hon inte ville.Han utpressade henne och sa "Om du inte uttalar dig om att MJ är pedofil så kommer jag att döda både Michael och Janet".Så hon gjorde ju hellre något som hon kunde ta tillbaka sen när världen fick reda på sanningen, än att låta hans kontakter mörda hennes syskon. Och han var tydligen en väldigt mäktig man så han hade sina vägar...Sen att La Toya beter sig konstigt ibland ändå, te.x. nu under tiden då MJ har avlidit är ju en annan femma. Det enda jag vet är att hon lyckades rymma från den där mannen en dag och Tito hämtade henne. Hon flydde i pyjamasen ifall att mannen skulle komma hem och misstänka något, så om hon satt i pyjamasen så kunde han inte tro att hon skulle göra något. Han blev fälld, minns inte om han fick livstid eller något liknande..Rååsa Smurfen skrev 2009-08-18 18:40:56 följande:
    jo  men ändå  jag har inte forskat jätte mycket om det med mannen om det verkligen stämmer  eller om det bara på hittat för att rädda sitt skinn ,när hon upptäckte att det var inte så bra utalande ,vet att under det utalande så var det okså prat om hot och kidnappning men från Michael  den gången. och efter är det hot från mannen ...
    Känns lite som allt kring henne är så överdrivet .
  • Bevabus

Det är dock inte bara LaToya som har berättat hur hon behandlades under de här tio åren. Jag har sett Katherine berätta om det också och henne tror jag alltid på, vad hon säger. Hon skulle inte ljuga om något sådant. Och Janet uttalade sig också under 90-talet om detta och sa att hon trodde att LaToya blev hjärntvättad av den här mannen. Jag tycker alla bevis pekar på detta.

Sen som sagt, att LaToya är lite underlig som person i övrigt...
    Det är en annan femma
    Rååsa Smurfen skrev 2009-08-18 18:55:19 följande:

jo  men ändå  jag har inte forskat jätte mycket om det med mannen om det verkligen stämmer  eller om det bara på hittat för att rädda sitt skinn ,när hon upptäckte att det var inte så bra utalande ,vet att under det utalande så var det okså prat om hot och kidnappning men från Michael  den gången. och efter är det hot från mannen ...Känns lite som allt kring henne är så överdrivet .
  • Rååsa Smurfen
    Bevabus skrev 2009-08-18 18:59:18 följande:
    Det är dock inte bara LaToya som har berättat hur hon behandlades under de här tio åren. Jag har sett Katherine berätta om det också och henne tror jag alltid på, vad hon säger. Hon skulle inte ljuga om något sådant. Och Janet uttalade sig också under 90-talet om detta och sa att hon trodde att LaToya blev hjärntvättad av den här mannen. Jag tycker alla bevis pekar på detta.Sen som sagt, att LaToya är lite underlig som person i övrigt...Det är en annan femmaRååsa Smurfen skrev 2009-08-18 18:55:19 följande:
    ok tack för infon  känns skönt om det är så att hon gjorde som gjorde pga tvång och inte pga ilvilja {#lang_emotions_smile}
  • Bevabus

Aa jag vart lättad också när jag fick reda på det
    Rååsa Smurfen skrev 2009-08-18 19:02:08 följande:

ok tack för infon  känns skönt om det är så att hon gjorde som gjorde pga tvång och inte pga ilvilja
  • Bevabus

Nu har inte jag läst boken så jag vet inte exakt vad som står där. Det enda jag hört var att hon berättade om misshandeln som skedde när de var små, vilket är sanning såklart. Det har hon även pratat i intervjuer om.

Dock så vet jag inte vad hon skrev om MJ...
    Han läste aldrig boken iaf och var inte arg på henne för det hon gjort. Jag tror hela familjen Jackson visste redan då att Gordon manipulerade henne att göra dessa saker, men de ville inte prata öppet om det till media. Så MJ sa bara att han inte läst boken och att han fortfarande älskar LaToya
    Rååsa Smurfen skrev 2009-08-18 19:05:50 följande:

men bervely du som har koll då boken hon skrev om michael  var det okså pga av tvång ?
  • Bevabus

förlåt, skrev fel. det var Randy och inte Tito som hämtade henne

Bevabus skrev 2009-08-18 18:47:49 följande:
    Men, har du inte fått höra vad som låg bakom det uttalandet? :ODet har vi skrivit om här i tråden flera gånger till o med.Hon var gift med en man som i tio år höll henne borta från hennes familj, misshandlade henne och manipulerade henne att göra massor av saker som hon inte ville.Han utpressade henne och sa "Om du inte uttalar dig om att MJ är pedofil så kommer jag att döda både Michael och Janet".Så hon gjorde ju hellre något som hon kunde ta tillbaka sen när världen fick reda på sanningen, än att låta hans kontakter mörda hennes syskon. Och han var tydligen en väldigt mäktig man så han hade sina vägar...Sen att La Toya beter sig konstigt ibland ändå, te.x. nu under tiden då MJ har avlidit är ju en annan femma. Det enda jag vet är att hon lyckades rymma från den där mannen en dag och Tito hämtade henne. Hon flydde i pyjamasen ifall att mannen skulle komma hem och misstänka något, så om hon satt i pyjamasen så kunde han inte tro att hon skulle göra något. Han blev fälld, minns inte om han fick livstid eller något liknande..Rååsa Smurfen skrev 2009-08-18 18:40:56 följande:
  • Rååsa Smurfen
    Bevabus skrev 2009-08-18 19:08:05 följande:
    Nu har inte jag läst boken så jag vet inte exakt vad som står där. Det enda jag hört var att hon berättade om misshandeln som skedde när de var små, vilket är sanning såklart. Det har hon även pratat i intervjuer om.Dock så vet jag inte vad hon skrev om MJ...Han läste aldrig boken iaf och var inte arg på henne för det hon gjort. Jag tror hela familjen Jackson visste redan då att Gordon manipulerade henne att göra dessa saker, men de ville inte prata öppet om det till media. Så MJ sa bara att han inte läst boken och att han fortfarande älskar LaToya Rååsa Smurfen skrev 2009-08-18 19:05:50 följande:
    jo den delen vet jag {#lang_emotions_smile}  har inte heller läst boken ,men har fått uppfattningen av att den skulle vara negativ mot michael .
    Janet är i allafall min favorit  gillade henne okså när jag var yngre  tex  together again
    #t=223">

#t=223
  • Bevabus

Aa jag älskar Janet också jag kom ihåg henne som liten när hon hade "together again". men jag vet inte om det nånsin klickade för mig att hon var syskon till MJ då...jag har ett svagt minne av det men är inte säker...jag visste ju knappt vem Michael var på den tiden så
    Rååsa Smurfen skrev 2009-08-18 19:21:36 följande:

jo den delen vet jag   har inte heller läst boken ,men har fått uppfattningen av att den skulle vara negativ mot michael .Janet är i allafall min favorit  gillade henne okså när jag var yngre  tex  together again

#t=223
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson