• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Rååsa Smurfen
    Rååsa Smurfen skrev 2009-07-11 19:49:11 följande:
    svensk jag beställde en direkt  men dyr frakt tyvärr men blir ändå billigare än tradera och boken finns inte i anda vanliga shoppar utan bara sådan här antkvariat
    och jag är ju en shoppingholic fast i danska barnkläder så jag är van att söka överallt för att finna vad jag söker och denna är inte lätt att finna  hoppas den finns kvar de kanske inte ha atumatisk uppdatering
  • Rååsa Smurfen
    AllieF skrev 2009-07-11 19:51:28 följande:
    Tack, jag älskar dig!! En av auktionerna är uppe i 710kr. Lite väl för en bok, tycker jag. :/ Mmm, nu har det ju visat sig att han hade 9 olika mediciner i kroppen och de allra flesta var morfinliknande och narkotikaklassade. Självklart blir det överdos när man tar massa mediciner med samma aktiva substans. :( Om jag var där (innan den dagen såklart) så skulle jag låst in oss i ett rum tills allt gått ur kroppen. Man får ju världens abstinensbesvär sen och det gör ju att man vill ha medicinerna ännu mer. Hoppas läkarna får något slag straff, de har ju tillhandahållit mediciner till honom, trots riskerna.
    varsågod hoppas den finns kvar
  • Brooke

Rååsa Smurfen skrev 2009-07-11 19:49:11 följande:

svensk jag beställde en direkt  men dyr frakt tyvärr men blir ändå billigare än tradera och boken finns inte i anda vanliga shoppar utan bara sådan här antkvariat
    Ja jag köpte oxå :P HAHA kunde inte låta bli.. Ska in och kolla på min orderhistoria på Cdon och titta vad det är för något som kommer hem te mej :/ Hmm
  • Brooke
    AllieF skrev 2009-07-11 19:51:28 följande:
    Tack, jag älskar dig!! En av auktionerna är uppe i 710kr. Lite väl för en bok, tycker jag. :/

Mmm, nu har det ju visat sig att han hade 9 olika mediciner i kroppen och de allra flesta var morfinliknande och narkotikaklassade. Självklart blir det överdos när man tar massa mediciner med samma aktiva substans. :( Om jag var där (innan den dagen såklart) så skulle jag låst in oss i ett rum tills allt gått ur kroppen. Man får ju världens abstinensbesvär sen och det gör ju att man vill ha medicinerna ännu mer. Hoppas läkarna får något slag straff, de har ju tillhandahållit mediciner till honom, trots riskerna.
    jag håller med. Om jag hade varit hos honom hade jag låst in oss i ett rum, sett till att vi fick mat och hade tillgång till toalett och dusch och kläder. Och haft något att göra. Suttit och pratat och liknande och försökt hjälpa honom, oavsätt om han hade slagit och hotat... Skulle funnits där för att hjälpa honom =)
  • Brooke

Rååsa Smurfen skrev 2009-07-11 20:01:38 följande:

såg att den boken gick för 30 kr på tradera innan Michael dog  på avslutade auktioner vilken pris skillnad
    Folk tror ju nu att de kan få mer pengar när han är död. Vilket knappast är sant. Eller kanske.. Jag försöker hitta Affischer/Tavlor med Michael. Men jag har inte hittat någon i affärerna :'( Skulle vilja ha typ BAD affischen, och andra snygga affischer och hänga upp lite varstans. Mina väggar är så tråkiga :O
  • Lucille
    Sandra Örebro skrev 2009-07-11 19:45:16 följande:
    Ja du missförstod. Enligt Debbie i aftonbladet för ett tag sedan så har hon sagt att hon inte bryr sig om Jacksons barn, eftersom dem inte "är" hennes. Utan att hennes djur på gården är hennes barn. Och inte Jackson barnen..
    Jahaa, då förstår jag. Tyckte det lät lite mysko. :D Ja, då får vi hoppas att hon håller sig till sina fyrbenta barn och lämnar de tvåbenta i fred. :) Vad jag förstår så har MJ betalat henne vid 4-5 tillfällen. :/

Nu har jag också beställt boken. :) Och jag hoppas på några vinster inom de närmaste dagarna på tradera. Vill inte bjuda på för mycket samtidigt, tänk om man skulle vinna flera stycken, det blir dyrt. heh Är med i två auktioner för Dangerous Collector's Edition, och en för Dangerous CD + dubbel-LP tillsammans. Ska rota igenom mina kartonger också, vet att jag har History där någonstans.
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    Sandra Örebro skrev 2009-07-11 20:04:35 följande:
    Rååsa Smurfen skrev 2009-07-11 20:01:38 följande: Folk tror ju nu att de kan få mer pengar när han är död. Vilket knappast är sant. Eller kanske.. Jag försöker hitta Affischer/Tavlor med Michael. Men jag har inte hittat någon i affärerna :'( Skulle vilja ha typ BAD affischen, och andra snygga affischer och hänga upp lite varstans. Mina väggar är så tråkiga :O
    Antar att du har sett de här?
    http://www.wall44.com/catalogsearch/result/?q=michael&x=0&y=0

Jo, men priserna går upp efter en artists död, alltid, och speciellt en legend som MJ. Många artister/skådisar/poeter/författare/konstnärer/etc. har blivit erkända först efter sin död, eller så har priserna skjutit i höjden ordentligt. Edvard Munch sålde aldrig en tavla i sin livstid, men efter hans död blev han superkänd och idag kostar ett orginal miljoner. 

Jag tänker inte spara på mig för att sälja sakerna sen när värdet går upp, men många saker kommer bli svindyra en dag. Ju sällsyntare, ju dyrare. 
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Brooke
    AllieF skrev 2009-07-11 20:05:13 följande:
    Jahaa, då förstår jag. Tyckte det lät lite mysko. :D Ja, då får vi hoppas att hon håller sig till sina fyrbenta barn och lämnar de tvåbenta i fred. :) Vad jag förstår så har MJ betalat henne vid 4-5 tillfällen. :/ Nu har jag också beställt boken. :) Och jag hoppas på några vinster inom de närmaste dagarna på tradera. Vill inte bjuda på för mycket samtidigt, tänk om man skulle vinna flera stycken, det blir dyrt. heh Är med i två auktioner för Dangerous Collector's Edition, och en för Dangerous CD + dubbel-LP tillsammans. Ska rota igenom mina kartonger också, vet att jag har History där någonstans.
    Var det du som letade efter Michael Jackson Moonwalk? ISf sök på Moonwalk på cdon så får du upp den, kostar bara 79 kr :P ETT Jädra kap :P
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson