• Mittilvet

Ingen semester med "bonus"barnet

Jag har valt att inte lägga någon semester då min sambo har sitt barn sedan innan hos sig under en del av hans semester utan har styckat upp den så jag får vara med min familj utan en massa merjobb.

Kan inte förstå de som inte har någon förståelse för att det inte är semester att ha med det barnet att göra?
    Att umgås frekvent med honom i två veckor... näe, skulle inte tro det, jag jobbar hellre.

Tråkigt för pappan att vi inte går ihop särskilt bra men allvarligt, är det så konstigt?

Han slukar energi och drar fram det värsta hos min sambo när han är här, varför skulle jag vilja ödsla bort surt ihoparbetade timmar för att lägga på att höra på "pappa pappa pappa pappa vet du vaaaaaaaaaaaaad" och "pappa, min gubbe leder, nej nu är jag tvåa, nej nu är jag etta, nej nu är jag trea, nej nu är jag fyra, nej nu är jag trea, nej nu är jag fyra" (konstant uppdatering i allt han gör) "pappa jag vill det, nej pappa jag vill det istället, nej jag vill det, pappa kan vi inte spela fotboll, pappa kan vi inte spela igen, pappa kan vi inte spela en gång till, pappa kan vi inte spela fotboll igen, pappa kan vi inte en sista gång, pappa kan vi inte spela fotboll" *öronen blöder*

Jag kan inte förstå dem som inte tänker efter innan de dömer "oj, du är elak som inte vill umgås med din familj" (min familj umgås jag GÄRNA med och det är precis det jag kommer göra )

Vi ska dra iväg med husvagn och rå om varandra och jag ser fram emot det, i lugn och ro utan störande moment.

Som jag skrev innan, kanske tråkigt för min sambo, men han visste att jag inte hade några barn innan vi träffades och han fattade själv det beslutet, det var ingen som tvingade honom.

Jag rekommenderar fler att ta semester så man får umgås med de man vill och inte de som andra tycker att man "måste" umgås med för att "det ska vara så"

Kram till alla som ser fram emot sin semester, hoppas ni alla kommer trivas i erat sällskap, det kommer jag göra

Finns det fler som valt att göra som jag, eller är jag unik?

• Svar på tråden Ingen semester med "bonus"barnet
  • Ess

Anonym (fembarnsmamma) skrev 2009-07-25 14:38:52 följande:

Hoppas du aldrig skaffar egna barn, för du verkar ju inte tåla dem! (tro inte att det skulle vara annorlunda med ett eget).
    Det ÄR faktiskt en enorm skillnad.
  • Anonym (Mammelito)
    Ess skrev 2009-07-25 19:30:04 följande:
    Det ÄR faktiskt en enorm skillnad.
    JA!
    Som före-detta-bonusmamma kanjag tala om att skillnaden är ENORM!
  • LindaJohansson81

Anonym (Mammelito) skrev 2009-07-25 19:54:44 följande:

JA! Som före-detta-bonusmamma kanjag tala om att skillnaden är ENORM!
    Och det kan man inte räkna ut i förväg?
  • Anonym (ML-X)

TS, Om du inte vill ha med barn att göra, va gör du då i ett förhållande där det finns barn?? Vet din gubbe om att du tycker såhär om barnet? Om inte så är du en väldigt hemsk person som berättar för hela sverige, men inte för din gubbe.
    Gör rätt för dig OCH för gubben+barnet!

• Tiesto

"Som jag skrev innan, kanske tråkigt för min sambo, men han visste att jag inte hade några barn innan vi träffades och han fattade själv det beslutet, det var ingen som tvingade honom"

Och detsamma visste du. Men det är klart du ska få din egen semester också, du är ju faktiskt barnfri :)

• Tiesto
    Stålmamma skrev 2009-06-29 08:23:46 följande:
    stackars stackars barn jag hoppas verkligen att din sambo en dag inser vad du gör o ger dig en fet känga i röven så du aldrig hittar hem igen!!du säger att din sambo visste att du inte hade några barn. ja det gjorde han. men du visste oxå att han hade barn.det är du som ska anpassa dig efter att han har barn o inte tvärtom för i det stora hela är barnet betydligt viktigare än dig och din sambo är hans pappa!som sagt så ska jag hålla tummarna att din sambo kastar ut dig med huvudet före!
    Tummen upp! Bitter attityd. Du visste att barnet fanns och om du har så mycket emot barn får du byta sambo. usch om mina barn fick en sån "bonus"mamma. tillräckligt jobbigt för barnen att föräldrarna skiljs. nu måste barnet dessutom komma hem till pappa och en kvinna som inte vill ha honom där! STACKARS BARN!
  • Anonym (Usch)

Även jag har varit utomlands 2 ggr med min man barn. Jag gör aldrig mer om det .Det var de värsta semestrarna i mitt liv. Vill han åka får han åka själv med alla barnen. Jag har inte semester för att höra gnäll om godis hit och dit och hur mycket godis jag får hos mamma.

• Mittilvet
    LindaJohansson81 skrev 2009-07-25 14:34:51 följande:
    ÄNNU positivare för din bonus och din man skulle jag tippa.
    Kanske, med det är inte det som är min fokus men jag vet var du står gumman, du behöver inte hävda dig mer
  • Mittilvet
    ica skrev 2009-07-25 14:37:55 följande:
    Framkallar pojken det värsta hos din sambo förstår jag dig till fullo. Det låter som om han behöver jobba med sig själv som pappa.
    Han gör det han kan men visst behövs det en massa jobb.
    Från allas håll men framför allt för honom då det är han som skapar problemet med sitt sätt.
  • Mittilvet

Hoppas du aldrig skaffar egna barn, för du verkar ju inte tåla dem! (tro inte att det skulle vara annorlunda med ett eget).
    Har barn och jag tål inte vissa, helt klart.
    Precis som jag inte tål vissa vuxna, precis som alla andra.
Svar på tråden Ingen semester med "bonus"barnet