• Mittilvet

Ingen semester med "bonus"barnet

Jag har valt att inte lägga någon semester då min sambo har sitt barn sedan innan hos sig under en del av hans semester utan har styckat upp den så jag får vara med min familj utan en massa merjobb.

Kan inte förstå de som inte har någon förståelse för att det inte är semester att ha med det barnet att göra?
    Att umgås frekvent med honom i två veckor... näe, skulle inte tro det, jag jobbar hellre.

Tråkigt för pappan att vi inte går ihop särskilt bra men allvarligt, är det så konstigt?

Han slukar energi och drar fram det värsta hos min sambo när han är här, varför skulle jag vilja ödsla bort surt ihoparbetade timmar för att lägga på att höra på "pappa pappa pappa pappa vet du vaaaaaaaaaaaaad" och "pappa, min gubbe leder, nej nu är jag tvåa, nej nu är jag etta, nej nu är jag trea, nej nu är jag fyra, nej nu är jag trea, nej nu är jag fyra" (konstant uppdatering i allt han gör) "pappa jag vill det, nej pappa jag vill det istället, nej jag vill det, pappa kan vi inte spela fotboll, pappa kan vi inte spela igen, pappa kan vi inte spela en gång till, pappa kan vi inte spela fotboll igen, pappa kan vi inte en sista gång, pappa kan vi inte spela fotboll" *öronen blöder*

Jag kan inte förstå dem som inte tänker efter innan de dömer "oj, du är elak som inte vill umgås med din familj" (min familj umgås jag GÄRNA med och det är precis det jag kommer göra )

Vi ska dra iväg med husvagn och rå om varandra och jag ser fram emot det, i lugn och ro utan störande moment.

Som jag skrev innan, kanske tråkigt för min sambo, men han visste att jag inte hade några barn innan vi träffades och han fattade själv det beslutet, det var ingen som tvingade honom.

Jag rekommenderar fler att ta semester så man får umgås med de man vill och inte de som andra tycker att man "måste" umgås med för att "det ska vara så"

Kram till alla som ser fram emot sin semester, hoppas ni alla kommer trivas i erat sällskap, det kommer jag göra

Finns det fler som valt att göra som jag, eller är jag unik?

• Svar på tråden Ingen semester med "bonus"barnet
  • Trollet Ludenben
    LindaJohansson81 skrev 2009-07-25 09:27:34 följande:
    Gud vad bra att du låter dem semestra ensamma! Enbart positivt för bonus!För din man med för den delen.
    hahaha håller med. Varför ska de få sin semester förstörd av en surande sambo? Klokt val att hålla sig på jobbet
  • LindaJohansson81

Trollet Ludenben skrev 2009-07-25 09:30:08 följande:

hahaha håller med. Varför ska de få sin semester förstörd av en surande sambo? Klokt val att hålla sig på jobbet
    Precis.
  • Mittilvet
    LindaJohansson81 skrev 2009-07-25 09:27:34 följande:
    Gud vad bra att du låter dem semestra ensamma! Enbart positivt för bonus!För din man med för den delen.
    Det är positivt för mig, därav mitt val.

Sedan är det väl bara ett plus i kanten kanske för ungen, vad vet jag.
    Sambon saknar mig men han får finna sig i sin situation
  • LindaJohansson81
    Mittilvet skrev 2009-07-25 14:24:58 följande:
    Det är positivt för mig, därav mitt val. Sedan är det väl bara ett plus i kanten kanske för ungen, vad vet jag. Sambon saknar mig men han får finna sig i sin situation
    ÄNNU positivare för din bonus och din man skulle jag tippa.
  • ica

Framkallar pojken det värsta hos din sambo förstår jag dig till fullo. Det låter som om han behöver jobba med sig själv som pappa.

• Anonym (fembarnsmamma)

Hoppas du aldrig skaffar egna barn, för du verkar ju inte tåla dem! (tro inte att det skulle vara annorlunda med ett eget).

• Ärla Minou

Anonym (fembarnsmamma) skrev 2009-07-25 14:38:52 följande:

Hoppas du aldrig skaffar egna barn, för du verkar ju inte tåla dem! (tro inte att det skulle vara annorlunda med ett eget).
    Jo fast det är det ju...på det sätt att man växer in i det steg för steg. Och att man utvecklas som människa i att ha tålamod och att kunna stiga åt sidan, leva med mindre uppmärksamhet, hålla fler bollar i luften, vänjer sig vid att inte få prata till punkt när man är med andra utan alltid avbryta (för att hindra sitt barn från att sno någons hink, säga nej till saft etc). Man lär sig mer om vad man kan förvänta sig av barn i olika åldrar iaf de åldrar ens eget barn har eller har haft osv. Och visst kan andras barn kännas jobbigare än ens egna även när man har barn. Tex en fyraåring ifall man själv bara har en tvååring osv.
  • mifa

Det känns tråkigt att läsa det du skriver. vi har ett bonusbarn. dvs jag har en son sedan tidigare. och nej all våran semester går inte åt till att vara alal tre men det beror nog inte på att vi inte vil ha det så utan att sonen är lite äldre och bestämmer mera själv. sedan är jag tämligen säker på att både jag och min sambo verkligen tar tillvara all tid vi kan få alla re då vi är en familj alla tre.

Det gör lite on i mig att läsa alla dessa inlägg med föräldrar som inte går ihop med sina bonus barn på ett eller andra sätt. däremot har jag en förståelse för det, Det är inte lättare snarare tvärtom med bonus barn än med egna barn. + att man inte har kontroll överbarnen olika uppfostrings värderingar osv sliter på alla.

Det är inte det att jag inte unnar dig egen semester utan mera att det är synd att du och pappan inte kan komma överens om gränser som fungerar för er bägge gällade hans son då kanske ni skulle kunna bli familj alla tre....

• Trollet Ludenben
    Mittilvet skrev 2009-07-25 14:24:58 följande:
    Det är positivt för mig, därav mitt val. Sedan är det väl bara ett plus i kanten kanske för ungen, vad vet jag. Sambon saknar mig men han får finna sig i sin situation
    Nog snarare du som får finna dig i situationen. Han har ett barn du inte tål och då väljer du att jobba.
  • krabban

Stackars barn! Inte undra på att många barn /ungdomar börjar med brott å droger!
    Fy Faaaan!

Svar på tråden Ingen semester med "bonus"barnet