• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • luzorsus

lille08: Låter som höstblåsor, inget farligt men obehagligt har jag hört. Hoppas det blir bättre!

• Lina S

Nää inte nu igen lille, stackars William.. Har han något på fotsulorna och handflatorna. Där brukar ju höstblåsorna också komma. Steve fick det förra sommaren, jag hade så roligt åt att han fick en barnsjukdom

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • lille08

Lina S: Hihi, inte bara Steve som är barn länge... jag själv var runt 18-19 år när jag hade det. Fy sjutton vad ont det gjorde vill jag minnas. Hela min mun och läpparna var fulla av blåsor. Kunde knappt äta på en vecka. På vårdcentralen sa de då att detta drabbar främst barn.

Har inte sett till några blåsor någon annanstans än i munnen på William, men när Adam hade det när han var liten så hade han det på både händerna och fötterna.

Vi var på apoteket förut för på barnakuten sa de att vi kunde köpa Xylocain gel på apoteket och ta det på blåsorna. Men när min sambo var inne på apoteket så sa de där att det är receptbelagt! Så vi tog iallafall en tur bort till akuten, så nu har de tittat på William och konstaterat att det troligen är höstblåsor och de var snälla och gav oss en flaska Xylocain där.

• luzorsus

xylocain kan man iallafall köpa på kräm/tub på apoteket.Men kanske inet gelen...

• Mareldsbarn

Lille; stackars William

Carina, oj vad du "ser" att många i tråden kommer få fler barn. Hur fungerar det där? Lägger du kort eller har du en stark känsla? Vad tror du om mig då? Jag blir så nyfiken! Kommer jag få fler barn och i så fall vad och när?

Sitter på jobbet nu. Julia sov hos farmor o farfar i natt då D och jag har jobbat natten. Allt hade gått finfint! Nu saknar jag henne som sjutton men får allt vänta tills hon vaknar imorn bitti för att leka lite innan jag börjar jobba imorn igen.

• lille08
    luzorsus skrev 2009-07-11 18:26:55 följande:
    xylocain kan man iallafall köpa på kräm/tub på apoteket.Men kanske inet gelen...
    Det stämmer. Det finns en salva man kan köpa där. Men den Xylocainen som är för munnen var tydligen också receptfri tidigare men är nu måste man ha recept. Det verkar iallafall som det gjorde susen att ta på det på blåsorna för vi fick i honom lite att äta här förut. Dessvärre har han fått ännu fler blåsor i munnen nu än han hade innan. Det är även ett par stora på insidan av överläppen. Stackarn, förstår att han skriker och gnäller och dregglar mycket för det gör säkert väldigt ont.
  • Rimfolina

Har lagt några nya bilder i bildgalleriet om någon vill och kan länka... Annars finns det fler på facebook!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8