• Anonym

    Mår dåligt varje sommar, jag hatar sommaren!!

    Jag tror att jag är helt unik angående min känsla för sommaren.
    Jag är inte som alla andra. Jag älskar hösten, julen, vintern, jag avskyr våren. Jag kan tycka om sommaren om den inte är för varm. Jag har antidepresiva som jag tar när våren börjar och fram till hösten.
    Jag mår jätte dåligt nu. Jag hatar när det är så mycket ljus. Jag känner mig bländad. Bara att vakna upp coh se att: AH NEJ, ännu en dag med sol, klibb och värme. Jag mår väldigt dåligt. Min kropp fungerar inte alls, inte mentalt heller. Det kanske är något fel på mig men jag börjar fundera på en lösning som att vistas utomlands, på ett kallare ställe under sommaren var det nu skulle kunna vara. Jag blir förvirrad och mår jätte dåligt av detta ljus och denna värme.

    Är det fler som känner som jag? Antagligen inte, men jag gör ett försök.

  • Svar på tråden Mår dåligt varje sommar, jag hatar sommaren!!
  • Anonym (samma)
    Anonym (antisommar) skrev 2013-07-29 02:10:15 följande:
    Vad tycker du om regniga dagar på sommaren? Själv kan jag tycka det är väldigt bra. Hade det regnat och varit molnigt hela sommaren hade jag varit väldigt nöjd faktiskt.
    Ja, regniga sommardagar är helt ok. Det har det varit här idag, sååå skönt efter all värme de senaste veckorna!
  • Anonym (:()

    Känner att jag kom lite i fel tråd, men jag har ju samma problem fast tvärtom

    Japp, jag har funderat på att emigrera. Det är trist att må dåligt pga nåt sånt som årstiden. Har ni funderat på det själva? Men för er borde det kanske hjälpa åtminstone lite att flytta upp till Lappland?

    Och, jo, så fint som det varit sista veckorna gör det inget om det regnar någon dag eller natt. men timmarna mitt på dagen vill jag helst ligga ute i värmen/solskenet och gotta mig de få dagar då det går att att vara lättklädd.

  • Anonym (antisommar)
    Anonym (samma) skrev 2013-07-29 02:13:02 följande:
    Ja, regniga sommardagar är helt ok. Det har det varit här idag, sååå skönt efter all värme de senaste veckorna!
    Själv väntar jag på det fortfarande :(
    Men en sak som är bra med att inte gilla värme och sommar är att jag har absolut inga problem med att arbeta hela sommaren för på jobbet är det väldigt svalt. Och jag kan säga att de älskar mig där för det. Sen känns det lyxigt att vara ledig på hösten istället.
  • Anonym (antisommar)
    Anonym (:() skrev 2013-07-29 02:16:53 följande:
    Känner att jag kom lite i fel tråd, men jag har ju samma problem fast tvärtom

    Japp, jag har funderat på att emigrera. Det är trist att må dåligt pga nåt sånt som årstiden. Har ni funderat på det själva? Men för er borde det kanske hjälpa åtminstone lite att flytta upp till Lappland?

    Och, jo, så fint som det varit sista veckorna gör det inget om det regnar någon dag eller natt. men timmarna mitt på dagen vill jag helst ligga ute i värmen/solskenet och gotta mig de få dagar då det går att att vara lättklädd.
    Jag gillar inte snö och kallt heller, men det är bara jobbigt och irriterande. Värme och ljus mår jag dåligt över. Jag föredrar höst och vår, hade gärna haft mer av det. Eller en sommar då det bara regnade.
  • Anonym (:()
    Anonym (antisommar) skrev 2013-07-29 02:18:57 följande:
    Jag gillar inte snö och kallt heller, men det är bara jobbigt och irriterande. Värme och ljus mår jag dåligt över. Jag föredrar höst och vår, hade gärna haft mer av det. Eller en sommar då det bara regnade.
    Då var väl hela förra sommaren rätt bra för dig? Kallt och nästan ingen sol i alla fall, men ljust är det ju visserligen alltid ändå.
  • Anonym (antisommar)
    Anonym (:() skrev 2013-07-29 02:27:28 följande:
    Då var väl hela förra sommaren rätt bra för dig? Kallt och nästan ingen sol i alla fall, men ljust är det ju visserligen alltid ändå.
    Faktiskt, den sommaren var riktigt bra.
  • Anonym (samma)
    Anonym (:() skrev 2013-07-29 02:16:53 följande:
    Känner att jag kom lite i fel tråd, men jag har ju samma problem fast tvärtom

    Japp, jag har funderat på att emigrera. Det är trist att må dåligt pga nåt sånt som årstiden. Har ni funderat på det själva? Men för er borde det kanske hjälpa åtminstone lite att flytta upp till Lappland?

    Och, jo, så fint som det varit sista veckorna gör det inget om det regnar någon dag eller natt. men timmarna mitt på dagen vill jag helst ligga ute i värmen/solskenet och gotta mig de få dagar då det går att att vara lättklädd.
    nja, för min del vet jag inte om det finns nåt ställe som har rätt klimat. Skulle vara England då, kanske.
  • Anonym (antisommar)
    Anonym (samma) skrev 2013-07-29 02:31:22 följande:
    nja, för min del vet jag inte om det finns nåt ställe som har rätt klimat. Skulle vara England då, kanske.
    Jag har läst att det regnar jättemycket i Bergen i Norge, det kanske vore något :)
  • dennis02

    Nej, du är långt ifrån ensam. Jag lider nåt fruktansvärt på somrarna iom att jag har panikångest. Så fort jag sätter igång att göra något ansträngande blir jag svettig och överhettad och då kommer panikångesten som ett brev på posten. Jag kan inte för mitt liv begripa hur folk kan längta till sommaren. Denna klibbiga värme, den olidliga hettan och solen som skiner rakt på en så man måste dra ner persiennerna, det är en ren plåga för mig.

    Pga min panikångest kan jag inte arbeta på sommaren och blir sjukskriven då.

    Älskar hösten och vintern precis som du. Våren kan också vara acceptabel eftersom det kan vara relativt kyligt och svalt långt in i April. Men när Juni nalkas önskar jag bara jag kunde gå ner och lägga mig i någon kall jordhåla och inte vakna igen förrän i mitten av Augusti.

    Och sen dessa förbannade åskväder som dyker upp titt som tätt så man måste hålla sig inomhus. Sen när åskvädret är över tror man att nu blir det väl friskare och svalare luft nån vecka framåt. Nähädå, efter bara någon dag kommer nästa jävla åskväder, och naturligtvis ska det dröja och stanna kvar i 2-3 timmar så man inte kan gå ut under den tiden.

    Nej hur folk kan längra till sommaren fattar jag verkligen inte.

    Håller med Bengt Sändh i det fallet:





    Folk tror väl jag är sjuk i huvudet, men jag verkligen önskar att vi går mot en ny istid, som vissa forskare hävdar. Och det verkar ju gå åt rätt håll iallafall. Hörde att golfströmmen (som levererar varm luft till Sverige) har mattats av med 30%, iom att kallt vatten rinner ner i Atlanten från Nordpolen. Så det finns hopp TS. Det gäller bara att hålla ut, och under tiden skratta åt folket som ville ha sol och värme och sen gnäller över att det är för hett. Ja men då fick de ju vad de önskade sig. Pappskallar!!


    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Anonym (samma)

    jag skulle vara försiktig med att önska sig istid dock... be careful what you wish for. Under istiden var ju stora delar av Sverige obeboeligt.

Svar på tråden Mår dåligt varje sommar, jag hatar sommaren!!