Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

MejaKiZnic skrev 2009-08-21 09:49:03 följande:
    Vilken underbar färg och siken sötnos Den ser ju stor ut, bäst vet du nog själv ang hur han växer Använder ni vantar till 1½ åring? Då Molos, känns så klumpiga men underbara
    Molos vantar tycker jag är svåra, de är små i storlekar, trånga, klumpiga. Tyvärr, testat alla storlekar och blivit missnöjd. Och jag älskar Molo...
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-08-21 12:46:17 följande:
    jaså vad bra inte en själ jag känner har varit där...egypten verkar ju livsfarligt ju mer man läser  ååå malta låter mysigt..har ni igen som kan passa barnen så ni kan åka ni två?
    Egypten är inte helt säkert, de har en hel del problem och terrorister som riktar sig mot turister, fast polisen och myndiugheten har stora säkerhetspådrag. JKg ahr inte haft problem där men det är bra att veta att det finns.

Dominikanska är ett superställe, jag ahr varit på Barbados och det är drömmen. Ska göra Karibien fler ggr!!!
  • Damien och Adrian
    THEA och Grodan skrev 2009-08-21 13:12:17 följande:
    Osäker, men våren -06 eller -07 tror jag
    ja, 06 el ev 07, vår.
  • Damien och Adrian
    Chipotle skrev 2009-08-21 13:30:34 följande:
    Vad tror ni om storlek på Molo overallen till en nu 1½ åring som är ca 80 cm lång? Räcker 86?
    svårt säga, min son är 80 och någon/några cm till, jag ahde 86 föra vintern och tyckte den blev lite trång moty slutet, så jag köpte 92 nu. Den är rymlig, men vintern är ju inte här än.
  • Damien och Adrian
    Jes sica skrev 2009-08-21 13:21:45 följande:
    fasiken då
    du är inboxad. el din gästbok iaf, haha!
  • Damien och Adrian
    THEA och Grodan skrev 2009-08-21 13:37:58 följande:
    Me to, me to 
    oki!
    THEA och Grodan skrev 2009-08-21 13:37:16 följande:
    Tror det beror på kroppstyp också, men det är svårt när "ny" storlek infinner sig under vintern. Alex hade också stl 86 förra vintern och då var han ca mellan 81-86cm under vintern.  Nu är han ca 89cm och ag kommer att ha stl 92 till honom i vinter (jag gillar inte stora overaller, vill att dom skall "passa")
    sonen är smal, men jag glilar inte när det är trångt de ska kunna röra sig och ha plats för plag under. Gillar inte stort heller, men får jag välja så blir det hellre stort. 86:an tyckte jag var lite trång i grenen mot slutet.
  • Damien och Adrian
    snigelina skrev 2009-08-21 13:50:43 följande:
    Japp Min skrutta var ett år när hon tultade omkring i flygplan
    de tillhör de finaste, jag ahr nog haft en body el suit i varje storlek mellan 68 och 92 och en långärmad tröja med.. Damien har själv upptäckt kläder sen en tid tillbaka och flygplanen är en stor favorit, liksom dalmatiner, tåg och cups. Lamm också förstså, mest printkläder.
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-08-21 13:55:05 följande:
    Blir så virrig då jag läser på UD hemsida då verkar ju inte alls DR vara så säkert under vinter halvåret  fast i och för sig verkar allt livsfarligt enligt deras sida.
    menar du orkansäsongen eller? när ska ni åka? Vad vill ni ha ut av resan osv.

Jag kan ju rekommendera Barbados annars, de pratar engelska, de har ett stabilt statsskick, inga orkaner ( 2 st på 100 år) folket är vänligt och barnvänliga, de har babyvakter och klubbar även för små (iaf på vårt hotell).
  • Damien och Adrian
    rackar2 skrev 2009-08-21 13:58:51 följande:
    Hej! Har tidigare fått storlekshjälp från er proffs här i tråden... Hoppas någon kan hjälpa till igen??Vilken storlek på Molo lurvoverall ska jag ha till min ettåring som är 74 cm lång? Räcker st 80? Eller är det lika bra att satsa på en 86? Jag antar att det skiljer mellan årsmodeller?Hoppas någon hinner svara!För övrigt läser jag tråden och kollar i bt väldigt ofta. Får många tips!
    80 bör räcka, 86 lär bli lite stor, inte snyggt - tycker jag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14